26 May 2012

suka tak makan ini...

assalamualaikum...

selamat pagi semua...sudah sarapan...cerita pasal makan lagi ni..pagi-pagi lagi dah memikir nak sarapan apa...hari ini jemputan kenduri jiran sebelah rumah nak kenduri sempena nak pergi umrah...alhamdulilah semoga dipermudahkan urusannya disana nanti...


cuba tengok tuu...ini la kuih yang beli tadi...nasib baik sempat ambik gambar ini jer yang tinggal kalau tak selesai dimakannya...kuih yang warna kuning tu tak tahu la pulak namanya tapi sedap... rasanya lemak manis jer...


beli ni pulak nasi kaler biru...memang peberet ler nasi ni...kene la pulak dengan daging gorengnya tuu...sedap bangat weiii... beli tadi 3 bungkus nasi biru satu nasi lemak kerang untuk yasmen,roti planta untuk hanim...

nak sambung lagi boleh ker,tak pe sendiri yang bacakan...tapi kalau ada sudi baca lagi akakk gumbira tau...semalam ada gi tempah baju,banyak dah tutup ambik tempahan tapi suruh jugak dia ambik tak kisah la bila siap...katenya lepas raya...ok jer laa...malas nak sinpan kain tu kang jadi pekasam la pulak...

ini la ukuran baju semalam...cuba tengok tang pinggang tuu...dulu mengembang sekarang susut la sikit...mula-mula nak dia ukur 30...opsss jangan, itu ukuran sebelum makan nanti dah isi segala benda dah dimakan, sendat la pulakkk...tak rela nak control ayu gituu...
Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

24 comments:

  1. Kuih kuning tu macam apam balik aje ain tapi dia bubuh inti apa tu hijau-hijau... tak pernah jumpa

    Ukuran baju utk ain masih amat langsing kalau nak banding ketinggian ain... kena bersyukur.

    ReplyDelete
  2. Kakzakie:
    Bukan apam balik kakzakie...saya pun tak tahu apa nama kuih tuu..tapi sedap la jugak...

    Kakzakie hihihi langsing sangat tu tidak...tp beso la jugak saya ni sebenarnya...kalau saya ni kurus sangat tak elok jugakkan bila dah berumur nii..nnt npk cengkung la plk muka nii...

    ReplyDelete
  3. ..kuih org lama..mmg tak penah tau namanya..kalu ada cuma terus ngap tak sempat nak tanya, tulah pcl...

    eh..tailor kat sini dah mula main 'tolak2'.. bole demand harga kalau tak kena gaya mesti mahal giler caj sepasang baju kurung...emmh.

    ReplyDelete
  4. Assalam ain, bestnya pulut inti tu, kuih inti ijau tu kak klate byk, akk panggil kuih apam inti kastard, sebab inti dia manis, lama tak mkn.

    panjangnya tangan ain, akknya 21 je heheh, ni kain sepit sarung ke. mmg la kalo tempah sekarang kat tempat2 terkenal mmg dh tak amik, kalo kat kampung masih ok lagi heheh.

    ReplyDelete
  5. Sy dah lupa nama kuih kuning tuh. Dlu ingat. Feberet tuh. Dulu kat pdg jawa, hari2 beli. Mmg sodap. Nasi biru tuh nasi kerabu kan? Waduh! Pinggang dier 30 ajer. 'produk' 4 org plaks tuh. Hebat k ain neh..

    ReplyDelete
  6. Wahhh .. nasi kerbu!! mmg feveret KC nih

    ReplyDelete
  7. PCL:
    tengok menarik jer terus tunjuk nk beli sebab org ramai masa tu kann..mmg sedap lambut jer kuih tuu...

    ReplyDelete
  8. Enbun rosaliza:
    Pulut inti tu asben yg suka...
    Apam inti kastad yee namanya.. Suka laa mmg sedap...

    Ehh panjang ke tangan saya..ni mesti pandai jahit bajukan..untungkan pandai buat baju sendiri,saya setakat jahit baju sekolah ank koyak tu boleh ler jugak...

    ReplyDelete
  9. Ayu;
    Sedap ayu kuih tu kann..tadi kak Rosaliza bg tau kuih apam inti kastard...

    Itu sebab puasa ganti beberapa minggu lepas kalau tak besar jugak...tengok la jp lagi naik la jugak tuu..

    ReplyDelete
  10. KC:
    Sama la mmg suka nasi kaler biru tuu...walau pun bukan asal dari kelantan..

    ReplyDelete
  11. NASI KERABU!!!!! huwaaaaaaaa....rindu nk blk kg....

    ReplyDelete
  12. kalau kuih yang warna kuning tu kat kelantan memang femes...yang dalam daun pisang tu pulut berinti eh?

    waa..nasi kerabu lama tak makan(nasi kaler biru)..
    rasa nak balik kg jer..

    ReplyDelete
  13. saya suka kuih gulung yg kaler ijo tu....sini satu 50sen...seketoi x cukop hehheheee

    ReplyDelete
  14. alamak kuih apa yg kuning ijau tu..mesti manis kan..
    yg balut dgn daun pisang tu dlm die pulut kan...
    haha bab nama2kuih ni mmg fail

    ReplyDelete
  15. Salam Ain
    Makchaq suka nasi kerabu, besok memang cadang nak cari utk b/fast. Kuih apam tu tak pernah nampak pulak selama ni..

    ReplyDelete
  16. Favorite Aju ni kak, amboih!! Dah amik ukuran baju raya ye kak? Kak!! Nanti wat tutorial frame kain yg Akak gantung Kat dinding tu, Kayu Dan kain tu mana Akak beli? Brp rm semeter?? Minat sangat2!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  17. sedapnya nasi kerabu...!!!

    Ain, saya tak tempah lagi baju raya...kain pasang pun tak beli lagi...huhuhu..

    ReplyDelete
  18. Salam Ain,

    nasi biru tu nasi kerabu kan. Tapi sayang sekarang ni nasi kerabut diletakkan pewarna, sepatutnya biru tu dari warna asli daun-daun.

    Hebat sungguhm, bulan Rejab tukang jahit dah tak ambik jahitan...

    ReplyDelete
  19. Suka kuih gan nasi kerabu...Wah!! pinggang makin mengecil..apa petuanya...

    ReplyDelete
  20. nasi kerabu..
    sedap...
    sekarang ni semua kedai dah tutup untuk tempahan...

    ReplyDelete
  21. ehem..bestnya sarapan ain hari ni..yg colour kuning tu mama tak pernah makan lagi..nama pun mama tak tahu..hu2x..ain masih slim & comil..mama je yg semakin obes..hu2x..

    ReplyDelete
  22. tak sedap pinggang kecil ain...masa buat project tak sedap nak pam kuat2 kurus apa barang besar la sedap hunjut

    ReplyDelete
  23. kuih kuning tu sekali tengok macam cipap orang yang sudah beranak tiga...heh..he.he....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini