27 May 2012

beli baru...

assalammualaikum...

cuba la tengok gambar kat bawah tuu...memang sudah wajib kene tukar pun...sebab tuannya tuu...dah semakin meninggi dan membesar...hari-hari asyik bising jer tak puas hati,basikal ni dah kecik kaki hanim dah panjang la...sakit kaki la bawak basikal ni sebab kecik jer...

ini la dia basikal hanim waheeda,tapi memang patut pun kene tukar sebab dah tak sesuai dengan dia lagi...dah naik lunyai basikal ni digunakanya...berbaloi-baloi la beli untuk dia tu...

akhirnya petang tadi pergi la kedai jual basikal,suka sangat dianya semua nampak cantik...siap bagi tahu lagi nak depan basikal tu ada raga sebab nanti boleh la  isi botol air bila ronda-ronda dengan geng dia kat taman perumahan tu nanti...

akhirnya dapat jugak penganti basikal lama,nasib baik muat nak isi dalam kereta...sanggup tuu...walaupun ada ruang sikit jer dia dapat duduk...boleh senyum lagi...

tengok la tuu..suka sangat hanim dengan basikal barunya tuu...sampai jer rumah terus pergi ronda-ronda...kalau dulu-dulu masa kakak-kakaknya kecik macam ni la jugak, ada 4 jenis basikal kat rumah tu ikut peringkat umurkann...bila dah besar makin kurang nak ronda-ronda naik basikal...suka jalan-jalan atau pun bawak motor jer pusing-pusing satu taman perumahan ni..dah besarkan....ok la itu ajer untuk kisah petang tadi....



Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

21 comments:

  1. wah sukanya hanim dapat basikal baru..sentiasa tersenyum je..he2x..

    ReplyDelete
  2. 'anak - anak Sidek' ni pun bising dah. nak kan basikal baru. yg lama dah boleh panggil besi buruk datang hangkut.

    ReplyDelete
  3. mama aini:
    memang suka sangagt dia mama...tido pun tak lena kot malam ni..kalau boleh nak bawak basikal tu tu tido sekali...hahaha

    ReplyDelete
  4. azian:
    basikal lama2 tu dah kene timbang kati dengan van kutip paper lama tuu...dapat duinyat tu beli aiskrim jer...dari berkarat kat rumah tuu..sakit plk mata ni nengoknya...

    ReplyDelete
  5. wahh..sukanya Hanim dapat basikal baru.....cuti sekolah ni boleh ronda2 ngn basikal baru ya...

    ReplyDelete
  6. bestnya hanim dpt basikal baru..nmpk muka gembira dia....tapi hati2 ye tunggang basikal...
    farouk mewarisi basikal dr angahnya....he...

    ReplyDelete
  7. tahniah pd hanim kerana dpt basikal baru..tentu si anak gembira bukan kepalang...
    hati2 ketika menunggang yee..

    ReplyDelete
  8. salam ain..tersenyum manis dapat basikal baru.cuti sekolah ni boleh meronda puas2 naik basikal..

    ReplyDelete
  9. seronok la dia dapat basikal baru. ni nak belikan jugak basikal kat anak2 ni. entah bila blh beli. sebabnya nnt yg main bukan dia orang tp si abang2nya.

    ReplyDelete
  10. Sy pun pas ni kena beli la beskal Aydin ikut peringkat umur. Heheheh...

    Sape tak suke dpt beskal baru kan Hanim? Hehehehe....

    ReplyDelete
  11. mesti tido tak lena dapat basikal baru ni...teserlah kat muka keterujaan dia tu :)

    ReplyDelete
  12. yeahhh .. x tido mlm nie ekeke , kalau tido risau je ngigau naik basikal ekke ;)

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum Ainku..

    Kakya pun nak join hanim gak laaa.. :)

    ReplyDelete
  14. waa dapat beli basikal baru...

    moon punyer basikal.. tersadai je kat umah parent.. kalo balik sana.. jarang bawa basikal.. dah nak berkarat dah basikal tu duk xusik.. hehe

    ReplyDelete
  15. berhati2 ye bawak basikal baru =)

    ReplyDelete
  16. semnagtanye.. x sempat bukak plastik pun lagi... bw basikal tu hati2 yer dik.. bahayo.. kalau bw g skolah bawa tepi2 tau.. jgn beriringan dengan kwn2.. sgt2 bahaya kalau mcm tu.. akak selalu tgk adik2 bw basikal macam tu time balik dr sekolah..

    ReplyDelete
  17. Cuti sekolah ni blh la meronda dgn basikal baru, syoknyer Hanim!!

    ReplyDelete
  18. bestnye... leh carry akak ye Hanim...Akak ke? hehehehe....

    ReplyDelete
  19. yeahhh dpt basikal baru....
    si adam ni pong kena beli basikal baru gak la sbb dah pjng ni ngeee

    ReplyDelete
  20. bestnya..
    saya kecik2 dulu terpaksa kongsi basikal..adik beradik ramai, keluarga pulak bkn org senang. tetiba teringat kisah sendiri pulak.

    *salam kenal..ni blog yg hampir sama mcm tajuk blog eita rupanya..^_^

    ReplyDelete
  21. seronok nyer dapat basikal baru..
    ita belajar basikal masa ting 5....
    tupun sebab takde orang nak atar ambik sekolah..terpaksalah belajar..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini