21 May 2012

surau perempuan...

assalamualaikum...


selamat pagi semua...hari ini berpuasa ada satu hari lagi masih berhutang...nak bayar cepat-cepat...hajaat dihati nak puasa terus hingga hari khamis ni...hari ini tak ada cerita pasal makanan la yee...sebab tuannya berpuasakan..tapi bila jalan-jalan kat rumah kawan-kawan mmg meriah jugak ada yang cerita pasal makanan ni...


nak cerita pasal surau la..

mesti kat tempat kerja kawan-kawan semua disediakan suraukan, nak cerita surau perempuan jer, sebab tak pernah lagi masuk surau lelaki kat tempat kerja ni...


cuba tengok nii...


ini pemandangan yang biasa kat surau perempuan kat tempat kerja kita tuu...macam-macam jenis ada ini hanya sebahagian jer...yang ada kat atas ini kira wakaf la kann...sesapa nak guna ambik jer...


opss..ada lagi satu..lupa pulak nak ambik gambarnya...nak tau apa dia...yang benda ni wajib ada...nak tau...mesti tau kan...hahaha apa lagi mesti la cermin...bila ada cermin senang sikit nak bersolek ke...betulkan tudung ke...betul tak...


itu ajer untuk cerita hari ini tapi cerita merapu jer...maaf la yee...






Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

35 comments:

  1. Hehehehe...bestlah tgk gambar2 pencuci muke kwn opis tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. fara:
      tu diarang semua baik hati..letak kat situ sesapa nk guna ambik jer...ads yg jugak yg simpan dlm beg masing2...

      tp kakain punya tak ada...sental dgn tisu jer..

      Delete
  2. Pencuci muka kakcik masih ada dan telah tidak lagi diguna kerana tidak sesuai dengan kulit muka. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakcik;
      betul la tak semuanya pencuci muka tu sesuai dgn kulit kitakan..

      Delete
  3. Ada macam2 pencuci muka ya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. nazayiena;
      itu semua org2 perempuan yg punya,masa solat kt surau nii...

      kakain punya jer tak ada kt situ..

      Delete
  4. cermin tu wajib ada dlm surau perempuan kat mana2 pun.

    ReplyDelete
    Replies
    1. anisalya;
      mmg wajib ada kan..
      tak de cermin mcm tak lengkap jer kt surau tuu...

      Delete
  5. Cermin kt surau2 mall biasanya kecik..jd klu kluar mls nk bershawl2..nt berebut2

    ReplyDelete
    Replies
    1. salmiza;
      mmg pun,bila dah ramai semua nk gunakan...

      selalu guna tudung yg mudah n senang sarung jer dh siappp...

      Delete
  6. walaupun nampak macam wakaf. kengkadang takut nak pakai. dok pk orang tu halalkan tak.. hee. so tenyeh dgn tissue je lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. azian;
      tu kat surau sini la kann..tp kalau gi tpt lain ada mcm tu..mmg x berani nk guna...
      selalu basuh dgn air jer...lg pun bknye kite makeup tebal2 pun..

      Delete
  7. kat opis ni sdn bhd punya, lepas guna simpan kat beg masing-masing........

    cermin tuh penting........

    ReplyDelete
    Replies
    1. qaifa nur;
      ada jugak mcm tuu dh guna terusjer simpan...

      Delete
  8. Tempat kakak sebab kakak sorang je perempuan Islam so tak ada kongsi-kongsi. Bilik air kakak pun kakak sorang je guna... tak tahulah kalau ada lelaki yg curi-curi hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakzakie;
      tpt kerja saya ni ramai lelaki jgk...
      surau tu kongsi dgn deparment lain jugak..
      kalau section saya ada 3 org perempuan jer...

      Delete
  9. bagus semua pakai local brand gituew...dah namanyer gegurlz khen ngeee

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayu;
      betul la.. mungkin diarang semua tu sesuai dgn local brand lg pun jimatkan..

      Delete
  10. kat surau lelaki kadang2 berus gigi pun ada tau! ahaha

    ReplyDelete
  11. salam kak ain..
    alat solek ngan org pompuan ibarat irama ngan lagu..x blh dipisahkan..hehe

    ReplyDelete
  12. kat ruang solat pompuan kene la ada cermin utk kite melawakan diri after solat. ngeee..

    ReplyDelete
  13. kat opis saya xde surau. almaklumlah cino. huhu. so p tumpang solat kat surau kat taman perumahan dekat dgn area opis ni je

    ReplyDelete
  14. ramainya...
    kat sini - dua orang aje staff perempuan yg menggunakan surau...

    ReplyDelete
  15. pelbagai jenis ada dan ai guna salah satu darinya.. ;)

    cermin.. kalau takde tak lengkapler..

    ReplyDelete
  16. cermin tu wajib kena ada kalau takde mmg tak sah la jwbnya...

    surau kat tempat keja saya pun camtu lah kekdahnya :)

    ReplyDelete
  17. waaahhhh.. mcm2 brand ade... boleh tumpang guna jugak eh??? bagusnye~ kekekeke

    ReplyDelete
  18. mcm selesa je suraunya..surau kat sekolah kite ada yang dalam asrama je. itu pun jarang2 sekali pegi sebab agak jauh. nak amik wuduk pun tak berapa selesa sebab sedikit terbuka.

    ReplyDelete
  19. hahahaha...kat surau pon ada benda gitu ke??aiyoo

    ReplyDelete
  20. banyaknya pencuci muka..kalau dah perempuan ..macam tulah kan..he2x..

    ReplyDelete
  21. hehhehe.. biasalah tu kan.. mmg pemandangan normal..hihii..

    ReplyDelete
  22. suka tengok pemandangan facial tu..kekeke.. kita tengah mencarik facial nih.. taktau brand apa nak pakai.. yang pakai skang ni macam tak seswai je..

    beb bab cermiin tu kan, kita paling tak suka kalao ada orang yang konker satu cermin berjam2 dok bersolek ngan betul tudung..dia konker cermin besau lak tuu. .hehehe...

    ReplyDelete
  23. hehe cermin tu...wajib ada laa...hehehe


    moon kat opis ni..sorg je pompuan..

    so.. 1 rak tu..khas utk moon.. semua make up, cermin.. khas utk moon je.. hehe

    ReplyDelete
  24. biasa la tu, org pempuan kan..tp pencuci muka tu di wakafkan..bagus betol la..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini