02 August 2011

hari ke2 puasa...

assalamualaikum semua...dan selamat mengerjakan ibadat puasa dah hari keduakan...hari ini tak berapa sihat la pulak...sebenarnye semalam lagi dah rase tak berapa sihat, pegi klinik ambik ubat...lepas berbuka makan la ubat selsema dan demam...lepas jer makan ape lagi...terus la hanyut...solat terawikh pun tak pegi...sempat hari pertama jer...tu pun hidung ni dah ade tanda2 nak selsema...asyik nak bersin jer...

pagi tadi mase bersahur makan lagi ubat tu...lepas jer solat subuh...mate ni dah mintak ampun tak boleh nak bukak lagi...sambung tidooo jer la...ambik cuti jer la hari ni...nak bawak kete pun tak larat...mintak2 lepas ni ok la hendaknye...petang ni nak masak untuk berbuka ape ye...sempat lagi tu...memikir nak masak ape...

 mcm ni la dah kene ubat...tido jer la..pinjam kat pak google gamba ni....






Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

47 comments:

  1. dah tak chat tu tak yah la masak2....rest jer, kirim je sape2 suh beli..

    ReplyDelete
  2. Dugaan bulan pose ye kak, hrp2 cpt sihat hndknya, ptg ni buka tunjuk2 jela kak hihi

    ReplyDelete
  3. ikatankasih:
    bile tak sihat ni mmg rase nk tido jer...tapi tu la tekak ni mcm2 nk makan...

    suruh en somi jer...jwpnye...

    ReplyDelete
  4. aju:
    tu la awal2 posa dah tak sihat pulak...betul tu dugaan bulan posa..baru sikit je kan...

    harus menu berbuka yg tunjuk2 jer...hihihi...nak listkan suruh en somi beli ape ptg ni...

    ReplyDelete
  5. kesiannya. puasa2 ni sakit pulak. nanti tunjuk2 je la senang:)
    get well soon k. tc

    ReplyDelete
  6. Dugaan semua ni sis..sabar yer...mkn ubat supaya cepat sembuh...

    ReplyDelete
  7. Kakcik pun rasa nak tiiidoooo je!

    ReplyDelete
  8. pon2.. lori milo benti depan belog, nk kasi 2 3 sachet milo 3in 1 utk berbuka nt.. =)
    http://lolz-l.blogspot.com/2011/08/bangun-sahur-buat-aper.html

    ReplyDelete
  9. bestnye cuti, dapat tido...

    ermnn at least dapat gak gi terawikh kan.. bunga lepas beranak kecit ni, tak berkesempatan dah nak gi terawikh..

    anyway, get enough rest k!

    ReplyDelete
  10. Kalu dah tak sihat tu beli aje lah Ain.. Biar badan benar2 sihat.

    ReplyDelete
  11. harap2 k.ain cepat sembuh yer, baik tidur dr tak puasa kan..hehe

    ReplyDelete
  12. semoga cepat sembuh ye ain...
    dah tak sihat tu... larat lagi ke nak masak beb???
    rehat kan diri la... bagi cepat sembuh!

    ReplyDelete
  13. Bila dah ada suami dan anak-anak kita tak dapat lari memikir nak masak apa walaupun tak puasa, apa lagi sekarang ini ramadhan ain...

    ReplyDelete
  14. Dugaan tu kak..semoga cepat sihat ye:)

    ReplyDelete
  15. smoga cepat sembuh ya!!!...;)

    ReplyDelete
  16. Ain,
    agaknya kurang rehat tu....

    berehatlah secukupnya, nanti bangun rasa segar semula...

    ReplyDelete
  17. Kak Ain..
    Kesiannnn...akak puasa tak hari ni?...moga cepat sembuh ye...

    ReplyDelete
  18. kalau dekat. sure ayu tolong hantarkan makanan juadh berbuka...

    ain..
    cari ecpi mimuman air y dijual di farmasi berdekatan.. insyallah.. cepat pulih.., cubalah

    ReplyDelete
  19. cik jatt:
    tu la nk buat mcm manekan..terima seadanye dugaan kecik jer ni...

    ReplyDelete
  20. eye-nee:
    dah makan ubat mase sahur tadi..sekarang ni posa..baring-baringan jer laa..



    kakcik:
    jom kakcik kite tido same-same...tapi lokasi lain2 jer..hihihi..


    L:
    weyy..macam tau2 jer akak ni suke minum milo...mau dgn lori2 tu angkut bawak balik...tq singah sini ye...

    ReplyDelete
  21. LiErOSe~QiEmi:
    dulu2 kak ain mcm tu jugak anak kecik2 tak pegi..sekarang ni dah besar senang sikit bawak jer semua pegi kalau tak pegi tinggal kat umah jer...




    yan:
    mmg nak kene beli jer yan...tengah memikir2 nak makan ape ni...



    lya colours:
    tq lya..harap2 mcm tu laa...

    ReplyDelete
  22. zures:
    terima kasih zurez harap2 lepas ni sihat la...



    hajar:
    tq dear..kak ain masih larat lagi posa ni...



    miloais:
    tibe2 terasa nk minum miloias jer ni...hihihi...tq milo mmg nak sangat cepat baiknye ni...

    ReplyDelete
  23. kakzakie:
    betul tu kakzakie...mesti teringat kat anak2 nak berbuka ape...kalau larat kedapar la..kalau tak main tunjuk2 jer la...



    qema:
    baru sikit jer qemakan...harap2 cepat la baiknye...asyik bersin jer...



    zurina:
    mmg mengharap sesangat ni...cepat baiknye..

    ReplyDelete
  24. ain:
    betul tu amie..sabtu dgn ahad lepas gi jln2 jer, shoping carik baju raya anak2 ramai pulak org mase tu...hujan...ni yg dpt tak sihat...




    azi:
    posa la azi...masih larat lg tau...tapi baring-baringan jer la ni...



    ayu:
    tima kasih ayu..ain ade nnpk ade satu kedai ni jual ecpi...bagus ye...selalu lalu cume tengok jer...

    bahagianye kalau ayu nak hulurkan sepinggan dua juadah utk berbuka posa....

    ReplyDelete
  25. "harap dah sihat hari ni yer.."

    ReplyDelete
  26. dugaan btul ni demam bulan pose...takpe2, rehat n makan ubat biar cepat sembuh n dpt tunaikan kewajipan berpose ni eh..

    ReplyDelete
  27. kak..alolo kesiannya..jgn lupa mkn ubat tau kak..

    ReplyDelete
  28. dugaan org berpuasa ini memang hebat kan..semoga tabah hadapi dugaan ini :-)

    ReplyDelete
  29. semoga cepat sihat kak ain,dugaan semua tu utk uji kesabaran kak ain,jgn kalah dengan ujian ye kak :)

    ReplyDelete
  30. org tak sihat beli jer kat param. tak payah masak :)

    ReplyDelete
  31. tuhan sayang..sbb tu Dia uji

    ReplyDelete
  32. selamat berpuasa ain..n semoga petang ni dah baik dah..

    ReplyDelete
  33. Rehat yer...Semoga cepat sembuh...

    ReplyDelete
  34. take care ye.. moga cepat sembuh.. selamat berpuasa ye.. :)

    ReplyDelete
  35. bagi can anak2 dara akak masak juadah berbuka..heeee...
    rehat banyak2 ye kak ain..

    ReplyDelete
  36. ala akak..cian akak,semoga cepat sembuh,,dugaan puasa sungguh.skrg kita ni berpuasa dlm keadaan cuaca tak menentu kan. ada je yg tak kena dgn sistem bdn kita...harap2 kita semua sihat selalu dan dapat mengerjakan ibadah puasa dgn sempurna..

    take care kak!~

    ReplyDelete
  37. laaa..sian akak..dugaan berpuasa..cmne ari ni?dh kurang sakitnya..harap2 bertambah baik..take care & slmt berpuasa kak..;)

    ReplyDelete
  38. dugaan bulan puasa.... semoga cepat sembuh dan jagan paksa diri...

    ReplyDelete
  39. Semoga cepat sembuh, norain. Selamat berpuasa juga buat norain sekeluarga....:)

    ReplyDelete
  40. Salam ramadhan dan selamat berpuasa :) Baru sempat nak wish dekat sini^^

    ReplyDelete
  41. memang x seronok bila waktu puasa demamkan..apa pun x boleh..layan jer la lps mkn ubat tuh..ssh2 juadah buka beli jer la kat pasar ramadhan..

    selamat berpuasa n berbuka ptg nnt..
    hrp2 cpt yer..

    ReplyDelete
  42. Semoga ain cepat sembuh dan boleh buat Terawih.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini