04 August 2011

tak dapat cendolnye...

semalam teringin sangat nak beli air cendolkan...macam dah terasa kat tekak ni haa...ptg tu balik keja sampai awal sikit kat rumah tu...singgah la PARAM ...tapi hempeh tak de yang jual cendol tak de rezeki la tu...nak beli cendol semalam...air yang lain tak berkenan tekak ku ini...mengada2 betulkan..sebabnye pernah terkene beli mase bulan posa jugak tahun lepas...bile rase masyaallah dah serupa air kosong jer...cume ade kaler yang buat menariknye tu...

tak beli ape-ape pun cume yasmen jer beli kuih...kuih karipap...la..kuih karipap lagiii...nak tau kenapa...maknye ni pun beli kuih yang sama la jugak  tapi beli kat tempat keja...kuih karipap,popia dan pulut inti..ambik kou dah jadi banyak...tak pe la rezeki tu...tapi tu la..ku kechiwaa sebab tak dapat cendol, yang dapat air tembikai, pun jadi la...lagi sodappp buat sendiri...biasa la kann..air yg paling senang nak buat ape lagi air tembikai jer la...itu jer buah yang ade kat rumah tu...sedap lagi...memenuhi citarase...jimat lagi dan minum la sepuas-puasnye...


Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

29 comments:

  1. hehe xpe2 mane tau kot2 hari dapat mkn cendol :)

    ReplyDelete
  2. "cendol ooo cendol....di mana kau cendol?hehe smga berjumpa la satu hari nanti..selamat berbuka.."

    ReplyDelete
  3. suka makan cendol....hari puasa pertama husband ade beli cendol...seronok...

    ReplyDelete
  4. ala siannye tak dpt minum cendol..buat sendiri jelah kak ain...

    ReplyDelete
  5. laa tak dapat ker cendolnye...
    takpe, balik ni buat air jus tembikai yer.. semalam bunga buat jus tembikai laici.. puassssss gile minum sampai 4 gelas sorang ahahahah

    ReplyDelete
  6. k ain slalu p param mana?
    meh lajak ke SU .. ada kot cendolnya..x pasti sbb sy pun blom mencemar duli ke PARAM tu..kuikui

    ReplyDelete
  7. kat rumah iols dah dua hari my hb beli cendol.... permintaan my kids...

    iols - apa je yg my hb beli... iols makan jer.. so far tak de kepingin nak makan apa pun...

    ReplyDelete
  8. susah kot kat sini nak dapatkan cendol..beshnya =)

    ReplyDelete
  9. mcm org mengidam pulak ain.. heheehe takpe petang nanti pergi cari lagi ya..

    ReplyDelete
  10. tgh teringin nk mkn puding karamel..tp tak nyinggah lagi ke bazar..huhu

    ReplyDelete
  11. ala kak...kesiannya,takpe nnti carik lagi tau kak..

    ReplyDelete
  12. Kak ptg ni wajib cari tau nyum2...

    ReplyDelete
  13. semalam suami bawa balik air tebu.. saya pun tak dapat cendol..hr ni nak suruh gak dia beli cendol..

    ReplyDelete
  14. tetiba jer sy pun terkenang2 ngan jus termbikai, nak buat pula blander asyik bau cili & bawang

    ReplyDelete
  15. laa tak jumpa cendol yer kak..kena wat sendiri la nampaknya hehe...

    ReplyDelete
  16. kempunan...kempunan....ptg ni cuba p cari lg ain.

    ReplyDelete
  17. Takpe..Takpe..
    Lain hari sila berusaha untuk
    dapatkan cendol itu..
    Lama lagi nie kita nak posa :)

    ReplyDelete
  18. mengidam macam macam di bulan puasa ni yer..

    ReplyDelete
  19. hari ni cuba lagi ya kak cari cendol tu...:)

    ReplyDelete
  20. assalam ainnoraini nanti kalau dah teringin sangat tapi tak de jual..ain beli je cendok tu dan bancuh sendiri..akak memang buat macam tu..

    ReplyDelete
  21. takpe cari lagi, mesti ada tu nanti

    ReplyDelete
  22. alahai kesian...dh sihat ke k.ain?

    ReplyDelete
  23. Jangan susah hati ada 25 hari lagi untuk menikmati cendol hehe....

    ReplyDelete
  24. Beli cendol pastu buat air sendiri kak, sedap gak minum pun puas ..

    Akak sihat, qema lak demam ni hihi

    ReplyDelete
  25. Dah ramai yg nasihat kena buat sendiri ain... nampak gaya gitulah gamaknya. kesiannya....

    ReplyDelete
  26. cendol memang sedap..klu kita ramai2 sedp wat sendiri yee...
    tapi bilalah nak buat..becinta baru terhasil..heehee

    ReplyDelete
  27. cendol memang sedap..klu kita ramai2 sedp wat sendiri yee...
    tapi bilalah nak buat..becinta baru terhasil..heehee

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini