23 August 2011

hari ke22 puasa...

assalamualaikum semua...
dah makin hampir nak berayakan...sejak beberapa hari ini penyakit ape tak melanda rase mcm dah lame tak buat n3...dah kematu idea ni...ade la jugak beberapa story morinye tapi mcm tak kuasa jer...kat opis ni keja mcm biase jer cume kene bereskan ape yg patut sebelum bercuti panjang nikann..bile petang balik dah sibuk urusan untuk berbuka posa...pas tu nak  gi solat tarawikh...balik dah malam...mase untuk beradu...ini pulak citer semalam...maknye ni pun dah tak tau nak beli ape lagi dah..ikut jer la ape yg dia org ni nak makan...

 nak berbuka posa makan ni la pulakk...

dah oder tapi asyik la dia menengok
 bile la nak siap dia punya nii...

 hanim dgn en somi...entah ape yg dibuatnye tu...

 dah boring la tu dan dah kembang kempis hidung dia
 bau aroma kat situ...
sabar ye...kejap jer lagi dah boleh makan...

ini kakaknye nurrin pun tak sabar jugak ye...ok itu ajer juadah untuk berbuka semalam...tapi maknye ni tetap nak makan nasik jugak...tak konyang den makan tu jer...




Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

44 comments:

  1. wah best nye mkn domino,lame ah xmkn hehe..tp tu la kan kak ain,xkenyang sgt mkn bnda cenggini,nak gak mkn nasi eheh

    ReplyDelete
  2. Ada yang kata Domino ni lebih sedap dari Pizza Hut. Tapi, kakcik kalau dapat lempeng kelapa cecah sambal ikan bilis, ok juga. :)

    ReplyDelete
  3. sy suka domino's..sedap..

    kak ain ni cam somi sy mesti nak nasi...hehe

    ReplyDelete
  4. kak, dh lama tak mkn piza hehehe, suke tgk anak2 akak dh besar, akak bleh honeymoon ngn hubby...eh apa saya melalut ni hihihihi

    ReplyDelete
  5. fikah:
    budak2 tu yg nak sangat..kak ain beli jer..nak nasik jugak...baru terasa padat perut ni..hihihi....

    ReplyDelete
  6. woww kelas berbika kat sini dia...Selamat hari raya,maaf zahi batin

    ReplyDelete
  7. kak..tak kenyang kan makan pizza jer..kalau dah tekak melayu,nak nasik jugak..

    ReplyDelete
  8. assalam ain..bukan buat n3 je ain..nak masak pun dah kering idea..rasanya semua dah masak dah..he he,

    ReplyDelete
  9. btol tuh perut mesti nak isi nasi gak. makan la sedap cmne pon xde nasi cam x lengkap. tekak melayu. hihi

    ReplyDelete
  10. kakcik:
    rasenye mmg sedap domino ni lg kakcik..tapi saye mkm sikit jer..

    ReplyDelete
  11. wah berbuka dgn dominos .. ermm sedap2 pilihan yg hebat dik :)

    ReplyDelete
  12. anne raini:
    tak kenyang kak ain makan mcm tu..nak nasik jugak baru puas hati tau...

    ReplyDelete
  13. ajumohit:
    anak2 dah besar2 bi senang sikit nak gi mane2...
    kalau mase kecik2 dulu mcm2 benda nak kena bwk w/pun kuar sekejap jer..

    ReplyDelete
  14. maya:
    kak ain tak makan kat situ..tapau jer..makan kat rumah...

    same la dgn kak ain, selamat hari raye...

    ReplyDelete
  15. mama tims:
    tekak melayu mmg cengitu..mane mahunye makan tu jer..berbunyi2 la perut kak ain nnt..

    ReplyDelete
  16. acik erna:
    betul..betul..mmg dah kering kontang idea ni kan kak erna..segala bendanye dah masak..

    ReplyDelete
  17. lya:
    nasik tetap pilihan kak ain..tak lengkap tak de nasik...

    ReplyDelete
  18. Selera melayu kena makan
    nasi jugak..
    Kalo tak ada rasa yang kurang..
    Perut pun tak reti nak kenyang..

    ReplyDelete
  19. Sesekali berbuka dgn pizza pun best gak kan k.ain...tp sy pun cam k.ain, perut ni ttp mintak nasi...hehe

    K.ain, raya nti dtg la rmh, calling2 tau! kita tguuuuu...

    ReplyDelete
  20. Sedapnyer Kak ain berbuka dengan Pizza...
    Budak2, macam tulahh ....anak2 saya pun sama...nak Pizza, nak KFC....tapi kita tetap pilih nasikan...he..he..(perut orang2 tua..he..he..)

    ReplyDelete
  21. huihsss...lama beno eden tak mkn pizza ni ye...TERASA mcm nak mkn la plak kan...

    ReplyDelete
  22. smalam cheqna bantai nasi beriani =)

    ReplyDelete
  23. ain macam kakak walau ada apa tetap nasi juga yg kakak nak makan baru puas...:)

    ReplyDelete
  24. ahad lalu makan pizza hut... terubat gak...
    sok plak nak blik kampung dah... selamat hari raya...

    ReplyDelete
  25. sekali sekala layan memang best jugakkan ain....

    ReplyDelete
  26. alamak ni yang terliur ni..sedapnye dominos

    ReplyDelete
  27. aaaa sedappppnyaaa kak!
    saya plak tak lalu dah nak makan nasik, kena cari makanan lain...tapi klu nasik je yang ado ngapp jugak la...huhuhu

    ReplyDelete
  28. ain.. kat Brunei tak ada Domino. pizza ada ler..
    tapi x suka coz prefer domino lg superb..

    balik Msia balas dendam... hik3

    ReplyDelete
  29. saya pun camtuh..tetiba tak mampu nk berN3..biasanya laju je..bulan puasa ni..idea terputus-putus......itulah pasal tak bnyk n3 disiarkan..

    ReplyDelete
  30. Nasi tetap pilihan nombor satu...tapi selera anak3 kadng berbeza ngan kita....

    ReplyDelete
  31. amboi, selera tinggi..hehehehe, nama pun anak2 kan, lynkan jer...tapi kita mesti nak nasik kan kalau berbuka..sebab dah terbiasa....

    ReplyDelete
  32. umo mcm kita ni, xleh hidup tnpa nasik...nasik yg terbest!!!!

    ReplyDelete
  33. siap pakai baju sekolah lagi tu..heheh...teringin pulak nak pakai baju sekolah sambil merewang2 ke tempat lain. hikhik....tula kan kalau dh tekak org melayu ni mesti nak cari nasik jugak lepas tu..

    ReplyDelete
  34. kellasss kau Ain.. hehhee..berbuka dgn pizza memang sempoi..

    ReplyDelete
  35. izan pun mcm tu kak,tekak melayu hehe..nk nasi jugak hehe...

    seronok tgk senyuman hepi kat anak2 akak =)

    ReplyDelete
  36. biasa lah bdk2...itu la yg mmikat kan. ada ms sy pun tlan bnda alah tu jugak heheh

    ReplyDelete
  37. bestnya ain dah dapat makan
    domino's

    kita tengah bedek hubby
    makan kat situ tapi belum
    dapat lagi..huhu~

    ReplyDelete
  38. teringin pulak rasanya nak makan pizza. tapi kat sini cuma ada pizza hut aje.. nanti2 la nak ajak en suami ke sana :)

    ReplyDelete
  39. saya pun suka makan pizza tapi utk berbuka mmg tak kenyang mane..kenyangla jugak tapi sekejap heheh

    ReplyDelete
  40. lia dok sp takde domino's yg dekat kat penang nun.. jauhhh.. klu ada pizza hut aja..

    ReplyDelete
  41. Anak2 bila berpuasa mmg mcm2 teringgin kita belikan aje sebagai tanda menghargai puasa mereka tu.

    ReplyDelete
  42. selamat hari raya kak..mohon maaf zahir batin ya..

    ye la No pun syik kelaut je mood nk berblog huhu..

    wah wah wah..sedapnye makan piza domino tu..No tak pernah rasa lg..syik ngan pizahut je

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini