07 June 2012

pernah makan tak...

assalammualaikum...

semoga ceria dipagi khamis ni yee...pagi-pagi ni tak ada cerita nak dikongsikan...cuma yang ada sekarang ni ialah kuih ni je pernah makan tak...mesti pernahkann...

ini la dia kuihnya tuu...


tapi sedap tau...rasa manis la sikit...
makan satu pasti nak lagi tapi pada yang suka la kann...


ini la nama kuih tu...bahan-bahannya pun ada sekali...beli kat melaka tu...kuih ini teman satu opis yang bagi dia baru balik bercuti kat Melaka...ok la itu ajer untuk pagi nii...nak buat kerja la pulak ni...




Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

40 comments:

  1. kuih ni mmg pemes n sedap. dlm door gift pengantin, selalu d jadikan sarang burung then d letakkan dgn telur burung..

    ReplyDelete
  2. hahahaha nostalgia betui tgk n3 ni
    mmg pernah makan even makan dia cakar ayam :p

    ReplyDelete
  3. dulu selalu beli cakar ayam ni di Air Hitam, Johor..mmg byk jual kat situ

    ReplyDelete
  4. ya pnh mkn dl....skrg ssh nk jumpa lagi....teringin plk nk makan...hehehe

    ReplyDelete
  5. Aishh...kuih ni ade jual g ke? Susah nak jumpe nie.

    ReplyDelete
  6. Macam pernah makan. hee :) Tapi jarang jumpa dah kuih ni sekarang

    ReplyDelete
  7. Gigi kakcik dah tak kuat nak mengunyah cakar ayam. :(

    ReplyDelete
  8. suka gila kuih ni..tapi susah da nak jumpa..rasanya "orang lama" je yg kenal..muda mudi sekarang cuma kenal pavlova dengan macaroon je.. silap2 kuih bahulu pun diorang tak ingat mana satu..hehe..

    ReplyDelete
  9. baru malam td anak saya si along ckp teringin nak makan kuih ni..ternampak pula dlm blog ni pg ni terus ingat kat along.

    ReplyDelete
  10. assalam ain..ehem sedap kan kuih cakar ayam tu..lama mama tak makannya..he2x..

    ReplyDelete
  11. salam kak ain..kuih cakar ayam memang sedap..

    ReplyDelete
  12. pernah makan kuih nie..saya beli kat pulau melaka, kota bharu kelantan

    ReplyDelete
  13. saya suka kuih ni...cuma agak manis...

    ReplyDelete
  14. Dulu masa kakak sekolah rendah ada satu makcik buta tau ain kerja dia buat cakar ayam nie... hantar ke kantin sekolah kakak. Kami beli sekeping 10 sen masa tu...

    Dulu makan manis memang suka...

    ReplyDelete
  15. sedap.. suka cakar ayam ni :)

    ReplyDelete
  16. tak pernah makan lagi kuih nih.. tapi nampak cam sedap..:)

    ReplyDelete
  17. ini kegemaran saya kak ain!!! sedapnya!!!! mmg suke mkn

    ReplyDelete
  18. cakar ayam... emm lama tak kunyahh

    ReplyDelete
  19. keterliuran terus saya rasa kak....

    ReplyDelete
  20. lama x makan.. memang sedap.. terliur lak.. :)

    ReplyDelete
  21. iols suker cakar ayam ni - rangup!
    tapi yg tak bleh tahan tu - manis tu lah...

    ReplyDelete
  22. Kuih ni skli gigit bgegar otak...haha...tp sy suka..

    ReplyDelete
  23. sy suka betul mkn cakar ayam ni masa kecik2 dulu..asal gi raya rumah org ada kuih ni, mesti makan...sedap.

    ReplyDelete
  24. mmg suka cakar ayam. kalau balik kedah ke pekan rabu mseti nak beli :)

    ReplyDelete
  25. Assalam kakain.
    Kuih cakar ayam....maniskan kuih ni,tak berapa suka.

    ReplyDelete
  26. sedappp kuih nie kira terkenal di johor .. banyak di air itam ;)

    ReplyDelete
  27. eh kuih ni..mmg sedap..rangup...

    ReplyDelete
  28. Tak perna lupa.. makanan fav sejak kecil..

    ReplyDelete
  29. dah lama tak makan tapi sekali dapat.. eemm.. walaupun manis tapi tetap sedap..

    ReplyDelete
  30. pernah makan sekali..sedap

    ReplyDelete
  31. sedap nih...dlu msa kecik2,ade kwn jual kt sekolah..seposen aje..huhuhu..sedapnya...

    ReplyDelete
  32. sedap dan rangup..malah manis pun iyer

    ReplyDelete
  33. sedap, rangup2 rase dia kan.. tp tak leh mkn byk sebab manis sgt

    ReplyDelete
  34. sedap gak kuih ni.. sy br mkn beberapa kali..

    ReplyDelete
  35. manis ekk.. kita kurengg sikit makanan2 manis nie.. jaga badan la katakan.. hehehe..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini