18 June 2012

jom tengok gambar kenduri kendara...

assalamualaikum...

ada 2 jemputan kenduri kahwin  minggu ni tau...satu dikepung dan satu lagi diport klang...jom tengok gambar sambil bercerita baru la seronok sikitkann...

ini  gambar rakyat jelata hati sedang bergumbira hendak gi makan kenduri dikepong...maknya angkut semua gi sana...senang tak payah fikir kalau balik lambat ke..

 paluan kompang, bila ada ni baru la meriah sikitkann...kaler hijau tuu...

ini la pengantinnye tuu...aikkk tak pangkai songket, tanjak pun tak ada...

ada bermacam-macam jenis kuih...ada bubur kacang hijau...nasi briani memang ada la kann...tapi tak la ambik gambar pun...malu weiii...sebab ambik gambar ni suka dengan kuih tuu...kuih apa lagi kann..vadey ler...kegemaran ku itu...

masa ni dah selesai makan...bersama rakyat jelata...takkan nak balik pulakkan...kene la tunggu pengantin...pengantin lelaki  tu anak buah en somi kat tempat kerja...kene la bersalam salaman dulu...kang dia cakap en somi tak datang la pulak...

ok la itu aje...kenduri dikepong...cuaca masa tu walaupun matahari  tak menunjuk diri tapi cuaca tetap berbahang...panas...masa untuk berangkat jommm kita beredar...

rumah kedua pulak di klang,sampai pun dah lewat la jugak...tapi makanan masih banyak lagi lagi pun  tak peleawt sikit  kaum kerabat sebelah en.somi punya majlis no hal punya la...

nak makan nasi tak boleh nak masuk lagi, perut nii dah mintak ampunn tapi bila tengok ada laksa jer terus ambik hahaha sedap weiii...mana boleh tahan belasah jer la...kat situ macam-macam ada, mee goreng pun ada, dah serupa macam open house hari raya jer...kuih jangan cakap banyak tu...seronok tau...sambil sembang sambil makan budak2 tak la makana sangat, maknya yg lebih makan...semua nak dirasa...

nurrin makan kuih dan kek..ada cendol tapi tak larat nak isi..tangki ni dah penuh...

gambar pengantinnya tak ada kat sini..yang ada gambar budak 2 orang ni..hanim dengan sepupunya lynn...dia ni memang BFF...pantang jumpa asyik bercerita jer kejenya tau...tak  dihirau pun dia makan minum...

tak cukup sembang kat kenduri tu tadi sambung pulak kat kedai kopi..hahaha dasyat koo..maklum la bila dah jumpa kaum kerabat macam tu laa...macam-macam benda nak disembangkan...maknya pun sama jugakk...

 makan lagi..masing-masing pun oder la ikut suka nak makan apa...nanti bila balik rumah senang tak payah nak fikir pasal makan lagi...tapi tak pe ada bekalan dari kenduri tadi tau selamat tak payah masak malam ni...tersangat gumbiraaanyaaa...horeyyy..horeyyy


ok la itu ajer dari kami sekeluarga punya aktiviti hari ni...tuan tanah pun jugak menempek kat sini jugak mana la tahu kot-kot ada yang tak kenal kan hahaha perasan  ko ain ada sape kisah nak kenal ke tak kenal ke...tapi tu la tak boleh nak ambik gambar sensorang ada jer pelakon tambahan...





Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

39 comments:

  1. lain kali jumpa tuan tanah ni, bolehlah tegur ya... hehehe..

    Wah! Pengantin tema Inggeris ya, cantik suit kelabu ngan gaun yg sepasang..

    ReplyDelete
  2. ehem..`selamat pengantin baru` buat kedua2 pasangan..bestnya makan2..

    ReplyDelete
  3. err..tuan tanah tu yg pakai bj caler purple kosong tu..ker...

    ReplyDelete
  4. sari yusa:
    ehhh boleh jer..bila la nak jumpa tu kann...tuan tanah ni tinggal kat shah alam..kite bertegur sapa kat alam maya je la yee...

    selamat malam sari..

    ReplyDelete
  5. mama aini:
    makan mmg best mama aini ..kenyang sampai kemalam ni...hihihi..sebenarnya makan malam jugak tadi...

    ReplyDelete
  6. izan:
    selamat malam izan...
    benar belaka, tuan tanah yang pakai baju caler purple kosong tuu...yg sebelah tu anak kakain yg no1...

    ReplyDelete
  7. wah! cantiknya labuci kat baju tuan tanah ni..suke2

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  10. selamat malam ain..

    Paling best kalau g kenduri kawin bab makan2...kalau boleh semua makanan nak dicuba.....

    ReplyDelete
  11. Wow dasatnyer..knduri kwen ada lksa
    pngantin n pelmin pun meriah je..Ala2 brat gitu

    ReplyDelete
  12. wah kenduri pun ada jamu laksa ye.bagus kan utk yg dh kenyang nasi. meriahnya pergi kenduri beramai2 camtu.

    ReplyDelete
  13. sedapnya makan kenduri... teringat dulu masa pregnant anak no 2... pantang dgr ada kenduri kawin.. maka datang la mak buyong... hahahah

    ReplyDelete
  14. ha..ha..semenjak 2 menjak ni, kaler hijau memang popular!

    ReplyDelete
  15. syok nyer p makan kenduri
    x payah masak la
    rindunyer nasik kenduri uwaaaaaa

    ReplyDelete
  16. seronoknya!!! meriah sungguh kan kenduri kendara ni, yang bestnya dapat makan2 ngan anak2, emmm cantik2 pelamin tu, moga mereka berbahagia ke akhir hayat

    ReplyDelete
  17. Pengantin moden yang sepadan. :)

    ReplyDelete
  18. Seronoknya makan kenduri...

    Ain suka makan laksa ke?...kalau suka, boleh saya masakkan Laksa lemak buat Ain nanti...:)

    ReplyDelete
  19. Sakan berkenduri yer k.ain, kite kat sini dah xde kenduri..huhu

    ReplyDelete
  20. kak ain macam kakak sulong ngan adik2 beradik perempuannya..hehehee

    ReplyDelete
  21. bestnya laksaaaaaa...terus teringin...huhu...

    ReplyDelete
  22. Selamat Pengantin Baru buat kedua mempelai....seronok betul kamu yer...siap ada lauk tapau lagi..berhoreyyyy sakan la yer...

    ReplyDelete
  23. zaman skang - dah tak ramai yang nak pakai songket bila bersanding....

    ReplyDelete
  24. bestnya makan2 kat kenduri kendara,lg best klu menunya sedap2 n kene dgn selera kita kan kak ain... adoii..tgk laksa tu terus t'ingin...sedapnya...

    ReplyDelete
  25. ehhhh cantik sgt pelamin tu...warna purple dan gold...

    ReplyDelete
  26. Salan ain,

    Sekarang ni setiap minggu ada orang kawin. alhamdulillah ramai yang mendirikan masjid.

    ReplyDelete
  27. seronok betul tgk majlis kawin orang..dah la ada tema purple plk tu..saya kan penggemar purple..btw baju pengantin tu moden..cantik..

    ReplyDelete
  28. tuan tanah yg pakai baju purple ye..eii..geram tgk baju kaler purple2 ni..pinjam boleh...?hihihi..

    ReplyDelete
  29. Assalam..awal2 lagi sy dh dpt 2 jemputan utuk 1 julai nanti kat taman sy ni pulak tu... tgk beberapa hari lagi ada x jemputan pada tarikh yg sama lagi kalau dekat2 leh sekali harung je :)

    ReplyDelete
  30. ada pasukan kompang yg best.. kalau ada budak2 sure sangat teruja dorang nak menengok...

    ReplyDelete
  31. seronokle p dgn anak2 dara...jadi tumpuan!

    ReplyDelete
  32. first time tengok pix kak ain.. hehehe..

    dah lama rasanye saya tak gi kenduri.. tiada jemputan.. huhuhu

    ReplyDelete
  33. ko lawa la beb...macam 30-an jek.. kehkeh.. eh, betul, kita tak tipu.. :)

    ReplyDelete
  34. pengantin dah moden hehehe takde bertanjak bersongket lagi dah..takpe asal bahagia kan
    amboi sampai dua buah rumah kenduri ain pegi..tapi nasib baik ke rmh ke2..dapat rasa laksa..my fav tu..hemm sedap nampak :)

    ReplyDelete
  35. tuan tanah menempek byk2 kali pun takpe.. sebab kalau jumpa tgh jalan mmg tak perasan lagi... hehe...

    ReplyDelete
  36. Cantik pelamin...kaler purplenya cantik...hihi apa salahnya ain...tepek gambar sendiri...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini