29 November 2011

pergi ke hospital HKL...

assalamualaikum untuk semua...
semalam ada cerita pasal nak pergi hospitalkan...sebenarnya bukan saya yang sakit tetapi mahu melawat pesakit kat HKL tu...kebetulan masih bercuti lagi nak habiskan cuti tahunan yang masih ada lagi tu...


waktu melawat pukul 12:30 tengah hari hingga 2:30petang,tapi tu la nak cari parking punya la susah...terpusing-pusing kami tau...tapi kalau dah rezeki tetap adakann...alhamdulillah...dipermudahkan...

haaa...ini la tempat kami nak pergi...nak melawat sape pulak ni...jommmm...kite jalan lagiii...

kat hospital HKL ni ada disediakan sekolah untuk pesakit...bahagian bawah untuk pelajar sekolah menengah...ibunya kata baru-baru ini hazim ada masuk dalam paper Harian Metro pasal sekolah di hospital HKL ni...

ini la dia orangnya...hazim namanya...ibunya tu anak saudara en somi..kirenya hazim tu cucu saudara kite org ler...kan dah bagi tau saya ni dah jadi nenek..so hazim tu panggil saya nekcik...terasa dah makin lanjut usiaku oooo...

apa la yang hazim ketawa sampai tutup mulut tu...tokcik nya tu mmg suka mengusik budak-budak...tak pe nanti nekcik rotan tokcik tu yee hazim...kalau dia kaco hazim...

masa ni hazim pinjam hp tokciknya nak main game...ooo lupe nak citer hazim ni dah lame duduk kat hospital ni.. masa bulan puasa masuk sampai la hari ini belum lagi keluar sebab ada jangkitan kuman dan demamnya tak baik-baik...hari khamis lepas baru jer buat operation kat bahagian belakangnya...kalau nak citer pasal hazim ni panjang  citernya...dia ni kanak-kanak  istimewa ...dokte pun tak sangka hazim membesar dengan sihat dan jadi anak yang cerdik kuasa Allahkan tak sapa boleh mengatasinya...cube tengok tu...tak sapa sangkakan dia ceria sangat...hazim ni tak boleh jalan tau dari kecik lagi dia guna kerusi roda kalau nak kemana-mana...katanya rindu nak balik rumah dan rindu nak pegi sekolah nak jumpe kawan-kawan...sekarang dah besar tahun depan dah 14tahun...ok la itu ajer citer pasal hazim sebenarnya banyak lagi nak citer pasal hazim yang kuat dan tabah ni...dan bagaimana begitu sabar ibunya menjaga anak istimewa ni kannn...hanya allah maha mengetahui dan begitu besar pahalanya...

ok la...masa melawat dah tamat...nanti kalau tak keluar hospital lagi tokcik dan nekcik datang lagi ye...semoga hazim cepat sembuh ye..nanti dah keluar boleh datang rumah nekcik...cakap jer nak makan ape nanti nekcik buatkan...huhuhu macam nekciknya pandai masakkkk...kalau tak masak nekcik beli jer...mcm kat bawah ni kee...

masa nk balik tu singgah kat sini...beli untuk anak-anak kat rumah tu..dia orang semua tak ikut gi HKL tadi...

biasa la kalau balik tu mesti tanya "tak beli apa-ape ker...kite orang lapa ni..".walaupun dah makan macam-macam kat rumah tu...cuti sekolahkan asyik makan jer kejanya kat rumah tu...stok makanan mmg kene sentiasa ada...ok la tu ajer...nanti kite cerita lagi ye...sudi-sudilah datang singgah dan tegur2 lagi kat rumahku ini...maklum la rumah kite dah cat baru kannn...cun gituuu hahaha perasan la tu...itu pun nasib baik ada orang tolong buatkan...




Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

36 comments:

  1. Kagum dengan semangat Hazim dam ibubapa yang menjaganya penuh sabar. Semoga terus diberi kekuatan dan ketabahan.

    Kagum juga tengok jamtangan Tissot tuh! hehehehe...

    Kagum juga tengok Domino Pizza tuh!

    ReplyDelete
  2. Moga hazim segera sembuh, dugaan buat hazim Dan kelebihan buatnya sbb semua org syg dia, bebudak coti2 sokmo lapar je ye kak, hihi

    ReplyDelete
  3. azieazah:
    mmg kuat hazim tu kak azie...kalau kite ade kat tempat dia tak tau la mcm mane...

    alaa...domino pizza tu..boleh jer ain belanja akak tau...mai la sini huhuhu...

    ReplyDelete
  4. kak aya bergenang airmata baca kisah Hazim ni..semoga dia cepat sembuh, cepat keluar hospital, cepat dpt balik rumah..

    err terliur tengok pizza tu..

    ReplyDelete
  5. aju:
    mmg lapa ajer aju..dah besar2kan lagi la kuat makannya...berselera ajer...

    tima kasih aju..kami semua pun berharap mcm tu semoga hazim cepat sembuh...

    ReplyDelete
  6. kak aya:
    kite yang tengok dari kecik sampai besar dia mmg tabah orangnya dan kuat semangatnya tu...mak dan ayahnya pun sama jugak..

    jommm...ain belanja makan pizza...boleh jer sambil makan kite sembang2..

    ReplyDelete
  7. Semoga Hazim dan mamanya tabah.

    Tissotttt...dah lama ngidam.

    ReplyDelete
  8. zaitun:
    same-same la kite doakan ye kak zai..biar dia cepat sembuh dah boleh gi sekolah seperti biasa...

    alaa..kak zai ni...setakat jam tu kak zai boleh jer beli sekarang jugak ckp jer dgn cik abang akak tu hihihi...gurau jer ye...

    ReplyDelete
  9. semuga hazim cepat sembuh..amin..takpe ain,nekcik hazim tetap vogue !!!

    ReplyDelete
  10. semoga hazim cepat sembuh....

    p/s....mmng cun rumah baru ain...

    ReplyDelete
  11. semoga keluarga Hazim sentiasa bersabar..cepat sembuh...

    ReplyDelete
  12. rajin eh ahkak snap gegambo 'kronologi' ke HKL neh...heheheh.. ohkey, noted! next venue 4 next bloggers gatheringgg...ahahahahah

    ReplyDelete
  13. moga hazim cepat sembuh..
    moga ibubapanya tabah menghadapi dugaan..klu difikirkan memang penat duk hospital..tapi takpe..kuatkan semangat untuk sembuh..amin

    ReplyDelete
  14. hazim, sabar dan didoakan cepat sembuh ya. :)

    ReplyDelete
  15. lamanya hazim dok hospital ttp yg pasti hazim seorg anak yg tabah n ceria.....semoga Allah melindungi hazim n keluarganya..

    alahai nekcik yg glemer..hi.hi.hi......sy ada juga cucu sdara sebelah suami,...yg sulung umonya baru 4 thn....anak sdara yg sulung sebelah sy baru sebaya along...........

    ReplyDelete
  16. Semoga Allah terus permudahkan perjalanan hidup Hazim dan keluarganya. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  17. mamaaini:
    hahaha nekciknya vogue ke..sukenya...perasan la tu...


    MP:
    tima kasih MP..mudah-mudahan cepat baiknya hazim tu...


    yan:
    tima jugak yan..mmg byk2 bersabar mak dan ayahnya tu...semoga hazim cepat sembuh...

    ReplyDelete
  18. akuzle ayu:
    dah sampai kat situ ambik jer la mane yg sempat gune camera HP jer...

    itu wajib next kat BBB..boleh la kite sembang2kan..


    sal:
    kami pun sama jugak doakan ygn terbaik buat hazim..


    mak su:
    terima kasih mak su...hanya doa yg mampu kite berikan pada dia..semoga dipermudahkan segala2nya..

    ReplyDelete
  19. NzA:
    mmg lame betul kali ni dia dok kat sepital tu...dokter nk monitar dia takut kuman tu merebak kat bahagian lain pulak...


    kakcik:
    tima kasih kakcik dgn doa itu...


    lya:
    sama2 la kite doakan untuk hazim..dia pun dah boring dok sepital tu...

    ReplyDelete
  20. lama juga hazim kt spital yer, x per lah..ni pon utk kebaikan dia juga..dia pon mesti sronok akk g melawat dia

    ReplyDelete
  21. lama juga hazim kt spital yer, x per lah..ni pon utk kebaikan dia juga..dia pon mesti sronok akk g melawat dia

    ReplyDelete
  22. lama juga hazim kt spital yer, x per lah..ni pon utk kebaikan dia juga..dia pon mesti sronok akk g melawat dia

    ReplyDelete
  23. lama juga hazim kt spital yer, x per lah..ni pon utk kebaikan dia juga..dia pon mesti sronok akk g melawat dia

    ReplyDelete
  24. off topic::curlastt akak pakai jam tissot tue....mahal jam tue :D

    ReplyDelete
  25. semoga hazim segera sembuh...

    wah seronok budak2 kat rumah dapat makan pizza huhuhu

    ReplyDelete
  26. salam ...tabah dan sabar betul mak adik hazim membesar dan menjaga hazim kan...tengok keadaan hazim yg kemas dan selalu ceria tu pun kita tahu yg mak dia memang jaga dia betul2...terharu kak

    semoga hazim bertambah sihat dan dapat balik kermh yg dirinduinya tu..amin

    ReplyDelete
  27. semoga hazim diberikan kekuatan menempuh kesakitan dan dugaan dari Allah..

    ReplyDelete
  28. kecil2 dah menempuh dugaan yang hebat ye.. semuga hazim terus tabah mengharungi liku2 hidup..

    ReplyDelete
  29. Assalam ain, semoga hazim cepat sembuh dan cepat keluar dari hospital, ari tu masa kuning amani kat ward KK8 heheh.

    ReplyDelete
  30. moga hazim cepat sembuh .. dan cepat2 kuar hospital

    wah wajah baru umah aino .. ieda x perasan punn :)

    ReplyDelete
  31. "lamanya hazim dok spital....tapi itulah hakikat dunia ni kan,tak semuanya bernasib baik..smga hazim dn famili dia tabah..rajin2 lah nekcik ngan tokcik gi melawat utk menceriakan hazim.."

    ReplyDelete
  32. kalau tgk hazim nampak seperti kanak2 biasa yg lain..kalau akak tak cerita kisahnya mungkin tak nampak seperti sakit.

    tabah sungguh hati beliau..ibu beliau pun mesti seorang yg sgt2 tabah dan kuat.

    semoga hazim semakin sihat..

    nampak muka ceria beliau menerima tetamu 'nekcik' nya =)

    ReplyDelete
  33. wah kuatnya hazim..walaupun masuk ward muka ceria..saya masuk ward pk nak cepat balik rumah jerk..hehe

    ReplyDelete
  34. semoga dia terus kuat. dan menguatkan lagi semangat si ibu untuk menjaganya.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini