01 November 2011

sudah jatuh hati....sukanye...


assalaamualaikum semua...pagi ni nak citer laa... pasal jauh hati ni...huhuhu...tapi jangan salah sangka bukan jatuh hati atau jatuh chenta kat sesapa pun...tapi jatuh hati dengan ini...

bukan...bukan...dengan buah ni tau...ini gambar tembikai...suke tak makan buah tembikai...sedapkan kalau dimakan mase cuaca panas...sejuk jer tekak ni kann...


jatuh hati dengan rancangan ini sebenarnye...ade sesape pernah tengok tak...suke sangat dengan ilmu-ilmu yang disampai oleh ustaz Don ni tau,mmg tak jemu la bile kite menonton rancangannye ni disampaikan lebih mesra kepada penonton secara santai dan ceria tak membosankan cara penyampaian ilmu agamanye dia lebih mudah difahami...mungkin pada yang suka la kann...ini pun en somi yang suruh tengok dia kate bagus...kalau ade hal-hal agama yg kite kurang faham...

ini la dia Ustaz Don Daniyal Don Biyadjid...
ehemm..ehemm... hensemmmkann...



jangan lupe saksikan...


"30 minit bersama Ustaz Don"
setiap isnin,selasa,rabu
10:30mlm di TV Al-Hijrah
(siaran Astro 114)









Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

51 comments:

  1. sedappp mata memandang kak...ihikssss...

    ReplyDelete
  2. belum pernah tengok lagi, dengan adanya ustaz yang muda begini pasti ramai yang tonton..

    ReplyDelete
  3. Kakcik bila dah malam, memang dah siap kuak kentang dalam bilik. Tengok tv pun, saluran tak berbayar je. Opss! TV AL-Hijrah juga saluran tak berbayar tapi kat dalam bilik, siarannya agak kabur. Atau kakcik yang tak pandai nak setkan saluran tu? :(

    ReplyDelete
  4. tak pernah tgk lagi, tapi adik ipar cakap best

    ReplyDelete
  5. x biasa tgk pow
    tapi dia kat luar sekali ai tgk mcm amy search gituew...pewitttt

    ReplyDelete
  6. wow.... blum pernah tengok.. tapi kene tengok ni.. hehehe

    ReplyDelete
  7. ada sorg member opis memang tangkap cinta dengan ini ustaz..

    ReplyDelete
  8. kak....
    suka buah tembikai...tp ustad don tu sy tak pernah tgok lg....huhuhuhu...sian kan....

    ReplyDelete
  9. No pun belum pernah kak..skadar tengok iklan je..xsempat nk tengok tb No ni huhu...

    ReplyDelete
  10. No pun belum pernah kak..skadar tengok iklan je..xsempat nk tengok tb No ni huhu...

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum Ain,

    Terujanya tengok gambar uztaz Don ni. Akak pernah berjumpa dia ketika menghadiri seminar Qiraat di KUIM di Kajang. Dia salah seorang pensyarah di Kolej Universiti tu.

    Orangnya kelakar. Berbezanya pakaian dia, semasa dia menjadi salah seorang dari fasilitator di seminar tu dia berkemeja dan berseluar jeans saja. Masa tu terfikir di hati akaknya 'ruggednya ustaz ni'.

    Ketika dia mengendalikan 'slot' di seminarnya memang mengceriakan. akak pun tak tahu program dia di TV Al-Hijrah.

    ReplyDelete
  12. Salm,

    Kak ros pun tak pernah tengok rancangan ni,lepas ni, dah tau bila siaran dia boleh la tengok.

    ReplyDelete
  13. "terima kasih habaq kat chek...tak tau pon sblm ni...betul kata bujal tu nama ustaz ni pun unik..ala2 don juan gitu..ensem..ehem2..tentu semangat jer dgr pengajian dia.."

    ReplyDelete
  14. insya allah, benda yg baik mmg elok dikongsikan bersama, tq for the info

    ReplyDelete
  15. saya pun dah minat ngn ustaz don ni... sweet jer... first tengok masa puasa hari tu... setiap kali sahur mesti sambil dengar ceramah dia... best..

    ReplyDelete
  16. ucu pun blm pernah tengok rancangan ni...t/kaih bagi info..

    ReplyDelete
  17. ooo ustaz hensem...mesti lebih ramai yg tonton...mula2 terpaut dgn orgnye...lepas tu khusyuk dgn ilmunya...bagus rncgn mcm ni :)

    ReplyDelete
  18. suka juga dgn programnya.. dulu, ust. don mmg mengajar di surau kami.. bolehlah duduk depan.. skrg dah masuk tv.. suka tgk anak muda pandai agama..

    ReplyDelete
  19. wah,.
    nak tonton gaklah...
    harap2 kesampaianlah..

    thanks ain atas info ini

    ReplyDelete
  20. tak tau camne nak dptkan tv alhijrah tu..takut salah tekan hilang semua channel..huhu

    ReplyDelete
  21. Memang sempoi ustaz nie punya penyampaian...tanpa malu2 atau selindung2 tapi beradab...mcm malam tadi punya topik...mandi wajib...hu hu...

    bagus la siaran kat tv sekarang dah ada rancangan cam nie...

    ada satu lagi rancangan ain kena tengok kat tv al hijrah nie..."Lau Kana Bainana"...tiap hari ahad kot..malam...

    ReplyDelete
  22. Ain..
    Saya tak pernah tengok lagi rancangan ni...suka rancangan ke..suka ustaznyer...:)

    ReplyDelete
  23. SUZI:
    nnt tengok ye suzi rancangan tu best jugak..dpt la jugak kite ilmu mane yg kurang faham tu kann....


    qhaifa nur:
    ustad muda ni..cara penyampaiannye ade lain la sikit..lebih santai tp berkesan...


    kakcik:
    saye kadang mmg dah terbaring jugak kat depan tv tu...kaalu sempat tengok kalau tak tv yg tengok saye huhuhu...

    ReplyDelete
  24. NM02:
    mula2 tu en somi yg suruh tengok..dia kate bagus...dia pun suruh la kak ain tengok jugak...


    ☆*♥L@dy @yU♥*☆:
    betul la ade sikit iras2 amy search laa...pewiettt...hihihi...


    Semut Senyum :
    nnt tengok tau..bagus jugak menambah ilmu agama ni yg mane kurang kat diri kite...

    ReplyDelete
  25. fitri:
    sekali tengok mmg tertarik la jugak..bile tengok cara dia bagi ceramah tu..lagi la terpaut...huhuhu...sebab gaya dia santai jer...


    azian:
    sedapkan buah tembikaikann...tapi musim hujan tak mau la makan nnt asyik nak ketoilet jerr...


    NO:
    nnt tengok tau No..ok jugak...
    kak ain pun kadang2 terlupa jugak siaran ni..tp en somi tu suke tengok citer mcm ni...

    ReplyDelete
  26. kak ani:
    ooo kak ani pernah tengok dia ye...mesti kat luar lain cara diakann...ialah org mudakann...


    bujal:
    name dia unik dan tu yg buat org cepat ingatkan bujal...


    ros:
    nnt tengok tau..mlm ni ade..

    ReplyDelete
  27. pia:
    mlm ni try la tengok...
    mesti best..tapi pada yg suke la cara penyampain dia tu...


    aju:
    saje kak ain nak kongsi kat sini..mane la tahu kot2 ade yg berminat nk tengokkann...


    dwaty:
    ooo tengok jugak ye..bestkann
    tak jemu dgr dia bercerita pasal hal2 agama nikann...

    ReplyDelete
  28. ucu faridah:
    nnt tengok tau ucu..
    alaa sambil2 buat kek tu boleh jer tengokkan...


    maya:
    mcm tu la lebih kurangnye maya..tapi kak ain suka cara dia penyampaian dia tu...buat kite lagi faham...



    hanis azla:
    jom kite tengok malam ni..

    ReplyDelete
  29. ayu:
    ok..nnt kite tengok ye malam ni tau ayu...

    Citarasa Rinduan malam tutup kann...


    mdt:
    entah la mdt..ain tekan jer terus ade siaran tu...

    bidadarindu:
    mlm tadi dia citer pasal mandi junub...kak ain pun tengok jugakkk


    azi:
    mesti la rancangan ni hihihi..kirenye dua-dua la azi...

    tapi ustaz kat rumah ain tu lagi macho..huhuhu...en somi laa...
    sesekali kalau dia berceramah tak tahan dibuatnye...

    ReplyDelete
  30. alhamdulillah, bertambah ilmu di dada..amin

    ReplyDelete
  31. ada baca pasal ustaz ni tapi
    tak pernah dgr lagi ceramak dia..

    ReplyDelete
  32. sejuk mata bula memandang wajah ustaz ni...
    belum pernah tgk lagi rancangan ni sbb kat umah tiada astro

    ReplyDelete
  33. Alahai Kak Ainn, KC baru potong Astro sbb aiman nak nak PMR aritu.

    ni dia dah habis PMR, ingat nak sambung balik tapi dok postpone hari demi hari. Tak leh jadi ni. Nak gak tengok Ustaz cunn tu. Wink .. wink *Ishhhh ... gatai!!!*

    ReplyDelete
  34. dah glemer kan ustaz Don nie??
    cara dakwah dia yang menarik sebab tu cepat dikenali

    ReplyDelete
  35. Terima kasih sebab bagi info

    ReplyDelete
  36. lia tak penah tengok lagi.. tq for sharing.. ^__^

    ReplyDelete
  37. eh...a'ah la...hensem.... hihihi~

    *salam singgah di sini. :)

    ReplyDelete
  38. kt rumah sy xpernah beli buah tembikai cz anak sulung alah....

    semoga kita dpt tmbah ilmu agama yg masih byk kekurangan....

    ReplyDelete
  39. ain..lepas ni mama tgk rancangan ni..mama belum berkesempatn menontonnya..hu2x..thanks atas info ni ain !!!..

    ReplyDelete
  40. tak pernah tengok rancngan ni...terima kasih atas info..lepas ni bolehlah tengok..

    ReplyDelete
  41. Semalam akak tertengok rancangan tu. Memang best, santai ... dia punyer penerangan begitu detail tapi dalam suasana yang senang nak paham.

    ReplyDelete
  42. ohoh! semangka itu berbentuk love.. br pasan... sy ter outdated psl x dpt siaran neh. tb 9 pown x dapek...huhuhhu

    ReplyDelete
  43. Aloh..dah terlepas waktu pulak. Boleh tengok minggu depan.

    ReplyDelete
  44. rumah kite takde tv..tak tau pulak pasal rancangan baru ni...

    ReplyDelete
  45. kak ain pun suka nengok program ustaz don tu? alamak! samalah! bagus2....senang faham kan..dan dengar pun tak membosankan.

    psst..dia single lagi eh kak...hikhik...

    ReplyDelete
  46. masa bulan puasa lepas first time tgk dia dlm rancangan di tv alhijrah memang suka sangat sampai add dia dlm fesbuk.. jgn marah dia friend fesbuk akak ok.. hehehe

    ReplyDelete
  47. suke jugak tengok...senang faham ape yg dsampaikan...muda ag ustaz nie..27 thn kot...huhu..dah bertunang..de tgk kat fb die...

    ReplyDelete
  48. sana sini org ckp ustaz don..ooo ini rupanye ustaz don:)

    ReplyDelete
  49. aku pun tgk juger sis kalau tak terlepas...
    best juger dgr dia berbicara... santai jer

    ReplyDelete
  50. Salam k.ain..

    K.ain klu xsilap ustaz ni junior ms sy sekolah rendah dulu, mak dia doktor kat Penang dulu, family dia semua pandai2, yg blh ingat tu klu dorg lelaki depannyer Don & klu pmpuan blkg namanye Dona, anak uncle Biyajid (klu xsilap la k.ain, muka tu mmg kenal)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini