18 May 2011

melekat...melekit...pernah terkena tak...

bencinyee…tak suka..menyampah betul... benci tak tentu pasal hari ini...kenapa pulak ni...
saje jer nak citer ...pasal makan chewing gum ni...gula2 getah tu kann...semua org suka makan kan...dikunyah-kunyah bila tak larat nak kunyah tak jugak hancur2 kat dlm mulut tu kan...pas tu buang merata-metara sesuka hati dia...nak buang kat mane2 ludah jer senang jer kan...atau pun lekat jer kat mane2 tiang ke...pokok ke...ialah mane2 dia suka la kann...

pas tu kite pun lalu kat tempat tu dan pijak ler chewing gum yg tak sape punya kerja main ludah sesuka hati dia...habis melekat kat tapak kasut....

benci betul bile terkena mcm ni...bukan sekali akak jadi mangsa pulak tu...banyak kali terkena...dah tu susah nak bersihkan...melekit2 pulak tu...bila kite tarik lagi panjang jer getah gula2 tu...tu pun bukannye hilang semua kesan chewing gum tu...kalau tak dibuang mcm menganggu jer kat kasut tu...gelii...gelii...tersangat la gelinye...entah sape2 punya...kite pulak jadi mangsa...

Macam tak ade adap jer cara dia orang ni semua nak makan chewing gum ni tau...kalau dah makan tu pandai2 la buang dgn cara yg betul...jangan nak menyusahkan orang jer...

rase mcm nak cekik2 jer..
org yg suke makan chewing gum ni...
lepas tu buang sesukahati...merata2...


Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

48 comments:

  1. ha btoi2...i pun pernah kena ni...GERAM kan...

    ReplyDelete
  2. selalu jugak terkena... tak suka.. tak suka

    ReplyDelete
  3. aisyyy..
    tumpang geram juga la kak!

    ReplyDelete
  4. ladyzul:
    hehehe..ade terkene jugak ye...same la kita yee..
    gerammm...gerammm sgt2 ni...

    ReplyDelete
  5. AzMask:
    rasa mcm nak buang jer kasut tu kan..geli punya pasalll...tapi sayang lapulakkan..hehehe..

    same dgn kak ain..tak suka..tak suka....benci lagiii...

    ReplyDelete
  6. Sz:
    bukan geram lagi ni..
    bile kene tu dah mcm nak meroyan jer...

    ReplyDelete
  7. hermm sama lah ngan akak dik .. huhuhu cukup x suke makan tuu .. eiii nak2 kalau budak2 yg makan .. sakit ati .. buang merata2 ..
    sibn baik anak2 x kenal ngan chewing gam nie :)

    ReplyDelete
  8. Khabarnya di Singapura, chewing gum diharamkan. Tak tahulah betul atau tidak.

    ReplyDelete
  9. ieda:
    sama la jugak tak suke ye...kalau nak mkn pun jgn buang merata2kan..

    wahai ieda..jgn la panggil saye "dik" terasa muda bebenor la pulak..anak pun berderet2 dah..umo pun dah berbakul2..hehehe..

    ReplyDelete
  10. kakzik:
    betul ke kakcik..elok sangat la tu..
    kite pun patut buat mcm tu..kan...

    ReplyDelete
  11. Kita nak buang yg dah melekat pada kasut pun geli kan....

    Betul kata kakcik di S'pore tak boleh jual....

    ReplyDelete
  12. pernah kena....geram....kena kat baju susah nak hilang....

    ReplyDelete
  13. aha..
    mmg cari nahas makhluk tu..
    igt dulu2 masa naik bas..sesuka hati diorang tenyeh kat tpt duduk.pastu kat celah2 tpt besi tu..habis melekat kat baju..ishhh..geram betul

    ReplyDelete
  14. kakZakie:
    mmg geli sangat2 kakZakie...nak nangis pun ade bile dah terkene tu...

    ReplyDelete
  15. zaidah:
    anak saye pernah kene kat baju..melekat..melekit semua ade...pas tu susah nak hilang kesan2 kotornye tu..

    ReplyDelete
  16. nurkass:
    sesukati dia jer kan kass..
    ambik mudah jer..tak kire kat mane2...kat celah tu pun jadiii...

    ReplyDelete
  17. sabar...sabar k.ain...

    org yg buang sampah merata2 ni kira vendelisme jgk la kan, dpt tangkap kn denda nih, denda bt kidmat masyarakat biar bersih sikit otak tuh...hehe

    ReplyDelete
  18. siti hajar:
    dah byk kali kene..bukan sabar lagi nak meroyan dah ni...

    nak jer kak ain tenyeh2kan muka dia dgn chewing gum tu...

    ReplyDelete
  19. Assalam Kak...
    Saya nie salah seorang peminat tegar chewing, harap2 kalau terjumpa ngan akak jgn la akak cekik saya cam dlm gambor tue erkkkk....ggrrruuupppp heheheh

    ReplyDelete
  20. assalam aninoraini..memang geram..akak pernah terkena..tiba2 dah melilit kat kaki..kat seluar...bukan main payah nak buang pulak tu..

    ReplyDelete
  21. mmg pernah terkena, dah la kat kasut pun kena, disebabkan x prasan kasut melekat ngan chewing gum, dah tu masuk pula dlm kereta, tak pasal2 alas kaki lam keta pula yg terkena...huhu

    ReplyDelete
  22. budak2 gila kunyah chewin gum ni mmg pon...kekadang rasa menyapah lak tengok bila mulut chup-chup ..geli la..apa lg kalau buang merata...huh xde adap.

    ReplyDelete
  23. patut msia ni buat mcm kat spore..chewing gum kene banned:)

    ReplyDelete
  24. kalo terpijak sisa chewing gum ni..memang sakit ati!

    ReplyDelete
  25. org mcm tu biar telan jerrrr CG....baru dia tau camne chewing gum tu melekit trsangkut kt situ....

    ReplyDelete
  26. "saya pulak..kalau ank2 nak makan kt tmpat lain ok jer,tp kalau kat rumah ni tolonglah...jangan nak cari pasal..ank2 pun dh faham....sbb benci sgt kalau jln2 pastu terpijak kan...nak kena cari tempat yg sesuai utk calit2 kasi keluar itu gum.."

    ReplyDelete
  27. hehe..terkenan plak zaman bdk2 dulu..ader jer nk buat nakal.haha

    ReplyDelete
  28. ain, sedap tu makan chewing gum..nyum nyum nyum... kunyah2 tak habis2... hehehehe.. tapi janganlah habis madu sepah dibuang rata2.. tak baik tau... mmg kuang ajaq lah diorang yg makan lps tu buang merata2 tu.... mmg elok klu dapat dicekik2 mcm dlm gambar tu...

    ReplyDelete
  29. patut la sekarang ni ada matapelajaran sivik kat sekolah kan..

    ReplyDelete
  30. cik sue:
    kalau jumpe cik sue tengah kunyah chewing gum...tak tergamak kak ain nak cekik mcm tu...kak ain minta satu ler....

    takkan cik sue nak buang merata2kan...

    ReplyDelete
  31. syariza:
    bencikan bile jadi mcm tu...dah tu geli pulak tu...

    nak cuci kasut lagi...nak bersihkan alas dlm kete lagi...weii byk kojerr tu nak buat...

    ReplyDelete
  32. PCL:
    itu namanye senaman untuk mulut dan gigi...hehehe...

    baru la senyum pun menawan tapi bile nak buang merata2...

    ReplyDelete
  33. maya amir:
    baguskan kalau buat tu...kat m'sia ni..

    ReplyDelete
  34. fitri:
    same mcm kak ain ye..tak suke..tak suke..benci..benci...kannnn

    ReplyDelete
  35. NzA:
    mmg pun biar melekat kat kerongkongnye tu kan...daripada menyusahkan org lain...

    ReplyDelete
  36. pia:
    mmg susah nak tanggalkan bila dah melekat tu..tak pasal2 byk benda termelekat kat kasut kite tu kan...

    mmg tak suke sgt2...

    ReplyDelete
  37. kak erna:
    senyum saye bace komen kak erna ni tau...

    terkene jugak la yee...hehheeh

    ReplyDelete
  38. faizal:
    ini salah sorong suke buat dajal ye..bile mkn tu buang merata2 ye...

    harus kene cekik mcm kat atas tu..hehehe

    ReplyDelete
  39. miloais:
    bukan sakit ati jer...rase mcm nak meroyan pun ade...berasap dah kepala ni..hangin satu badan dibuatnyee...

    ReplyDelete
  40. yatie:
    mmg betul tu..habis madu sepah dibuang merata2 menyusahkan org jer...

    tension oooo....

    ReplyDelete
  41. norh:
    mmg dah ade semula...tengok buku sek anak2 mmg ade..
    elok sesangat la tu...

    ReplyDelete
  42. aih..macam2 hal la dorang ni...suka suki dia je buang merata2..No mmg geram kalo tengok anak2 makan tu..siap pesan suk bungkus balik elok2 br buang lam tong..

    ReplyDelete
  43. biasanya budak2 aje yang suka makan chewing gum ni..


    memang menyusahkan orang betul..

    ReplyDelete
  44. pasai tu ...

    di singapore di haramkan saje

    senangkan :)

    ReplyDelete
  45. ala cian nya akk ni... saya pernah kena masa nak call kawan guna publik phone... CGUM tu diletak dekat ganggang... akk bayangkan la sendiri... macammana ganggang tu melekat di tudung... geram sangat

    ReplyDelete
  46. Mmg sakit ati bila terkena chewing gum nie.. :)
    Sumpah seranah ler sapa punya keje tu kan kak :)

    Jom Cuba "Ayam Goreng Rempah…"

    ReplyDelete
  47. tak suka juga+geram kalau terkena..
    kena buang guna minyak kak

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini