25 May 2011

maajun...ke makjun...


ade sesape pernah makan maajun tak…
kat opis ni ade org jual maajun,sebelum ni tak pernah try lagi makan maajun mcm ni…katenye bagus maajun ni…ape yg bagus tak tau la lagikan…baru jer mula makan semalam…bagus untuk badan meningkat tenaga katenye…nnt muke bertambah berseri2...tenaga ape yg meningkat kurang pasti la pulak…agaknye umo la semakin meningkat…sebelum ni ade ambik nona roguy…lame2 bile dah jemu stop dgn sendirinye..biasa la akak ni…rajin sekejap jer…kurang rajin yg banyaknye…

Maajun ni kawan saye punya kawan tu buat  sendiri…mcm nenek-nenek kite kat kampung tu buat maajun atau jamu sendiri…tak tau la sesuai ke idahnye dgn badan kite ni…maajun tu bulat kecik jer…ape rase maajun tu…huhuhu…kalau kite boleh telan kire ok la tuu…

Apa khasiat bila makan maajun ni..mungkin siapa yg pernah makannye dari dulu kini dan selama jer yg tau kan… kite ni jenis ikut org jer…pas tu tersimpan jer…bila sampai waktu luput, kasi cik tong…cik tong jugak yg gagah perkasa…

pas ni nnt nak try jamu mak dara la pulak...






Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

24 comments:

  1. jamu buang angin n toksin2 dlm bdn..rasa cergas ajew...muka berseri2.. abg mkin syg la nanti ni..hihi

    ReplyDelete
  2. maya mayana:
    owww...sukenye nnt abg sayang ye...

    nnt muka kak ain bertambah berseri gituu...jgn jelesss...hihihi

    ReplyDelete
  3. Tak penah makan maajun kak, cuma masa pantang hari tu minum air akar kayu yang mek ambil & buat sendiri kat kg..

    ReplyDelete
  4. tak pernah dengar lagi maajun ni... menguatkan tenaga ker??? lain macam jer bunyinya... hikhikhik

    ReplyDelete
  5. assalam ain..
    akak tak tahan makan jenis makjun ke jamu ke..panas..
    ada dapat jamu mak dara free..masa gambar masuk majalah midi dulu..tapi..tak makan jugak..tak mana perginya dah..

    ReplyDelete
  6. sy makan jamu waktu brsalin jerrrr...
    saya lbh suka makan supliment bwg garlic n teh herba.

    ReplyDelete
  7. apa pun jenis makanan kesihatan perlu diamalkan berterusan barulah mendatangkan kesan yang positif.

    bapa mertua IM amalkan makan maajun petani sedari muda.

    IM nak cuba makan habbatus sauda. ianya makanan sunnah.

    ReplyDelete
  8. dah lama xmakan makjun..
    takut xlepas kastam.
    selamat makan makjun, mesti bertambah power.Power apa saya pon xtau..hehe

    ReplyDelete
  9. ermm maajun nie dikk banyak kelebihannya .. bagus sgt2 .. nenek saudara akak buat maajun .. dari akar2 kayu kampung dan di giling dengan madu dan sirih ..

    perghhh memang sedap .. rasa segar je badan ... untuk "tasak" dalam kita nie .. maklumlah org perempuann banyak yg dah longgar2 lepas menjadi IBU nie :)

    ReplyDelete
  10. x nah try, tringat mak saya dolu2 kalo mkn siap kepal2 dlm roti lg.. mcm terpaksa jer...hehehe

    ReplyDelete
  11. tak penah makan.. mak2 kite makan laa maajun ni kan..

    ReplyDelete
  12. kak ain...wah nnti muka akak berseri2 la pasni..saya takleh mkn..mesti nak temuntah blk..

    ReplyDelete
  13. samalah kita ain, hangat2 tahi ayam je... mana nak nampak kesannya? kalau nak makan makjun kena disiplin...

    ReplyDelete
  14. Kak Zai jenis yang tak makan makjun lebih percaya pada cara pemakanan atau vitamin.

    ReplyDelete
  15. Dulu Kak Long kakak ada makan maajun tau. Kakak pernah rasa dia ada manis,pedas dan macam ada bau kari....Tapi belum pernah amalkan mungkin bagus ye...

    ReplyDelete
  16. kak suka tengok orang makan jamu..sihat bugar..

    tpi kak tak boleh pulak sb sakit dada jika makan..

    makjun dan akr kayu boleh pula telan..

    moga sihat ye..

    ReplyDelete
  17. Tak pernah lagi makan makjun...nampak pun tak...huhu..

    ReplyDelete
  18. x pernah makan lagi makjun nih....sedap ke..kalo sedap nak la try..hehe

    ReplyDelete
  19. ma'jun kot. belum biasa lagi ngan ma'jun2 nie. huhu

    ReplyDelete
  20. Susah nak cari maajun sekarang ni yg macam zaman mak-mak kita dolu2. Sebab maajun ni kena makan/telan sebiji sebiji (sekarang banyak orang suka kapsul).

    Kak Azie lebih suka maajun yang ori, bulat2 hitam tuh. Rasa pedas (kedar-kedar). Maklum campur jamu. Tapi kesannya dia memang... perh!

    Jamu Mak Dara tak pernah try, tapi rasanya harga dia RM49, kan?

    ReplyDelete
  21. akak, baik-baik mkn maajun tu takut mudarat kesihatan pula...kekadang ubat tradisional pun boleh sebabkan sakit buah pinggang tau...btw kena hati-hati sama memilih ubat.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini