08 January 2012

jalan-jalan dihujung minggu...

assalamualaikum...
malam ni final MasterChef Malaysia sambil tengok tv tangan tu godek-godek la computer ni...nak citer pasal hari ini punya aktivitikan...jom la tengok ada la beberapa keping gambar ni...citer ada gambar baru la best sikitkannnn....

selesai jer urusan kat rumah tu..jalan-jalan kat sini...

 meriah betul kat sana...cube tengok pemandangan dari  atas merah tuu...

pemandangan kat bawah pun merah jugak...ialah sempena nak sambutan CNY...kaler merah semuanya ,jom kite jalan lagi...sebenarnya tujuan datang sini nak pergi satu kedai ni...

 ini la tempat yang nak dituju..kedai kasut...nak beli kasut sikakaknya dah lama dia idam-idamkan...

 pilih jangan tak pilih...tengok la tu en somi tolong pilihkan yang mana sesuai untuk dia...

 dah jadi kelabu asap matanya yang mana satu berkenan dihati...
hanim pun tolong pilihkan jugak untuk kakaknya tuu...

punya la susah nak buat pilihan...ada 3 kaler yang berkenan..itu pun nak tanya lagi...huhuhu manyak susah ooo...maknya pun pening kepala yang mana satu cantik dan sesuai untuknya....

nak kaler hitam...hahaha tapi malang tak ada saiz so ambik la jer la kaler biru tu...not bad jugakkann...betul takk...masuk satu kedai ni hampir setengah jam...

sempat lagi nurrin tu...malas nak layan kakaknya memilih kasut...lama sesangat memilihnya yang berkenan...

dan akhirnya... dah dapat...jom jalan lagi...

 nak jugak bergambar dengan kawannya ni..hahaha...siapa lagi jelita....huhuhu....

berehat sebentar disini dulu yeee....jomm jalan lagi....


singgah kat sini...beli roti...pilih la yang mana berkenan dengan selera masing-masing...

 jalan lagi...pantang jumpa kedai ni..nak singgah jugak....

ada ke..hanim suruh maknya belikan binatang ni...comey katenya...nak tau berapa henget sekor sitikus montok ni....tidak ler teman nak membelinya...hilang akal apee...pada saya la kannn...banyak benda lain boleh dibeli dengan nilai sebanyak tuu...


haaa..ni la harganya...dah la mahal...andai kata la kalau beli pastu seminggu dah kojol la pulak dia...harus masa tu bukan menangis terguling-guling lagi entah-entah meroyan terus...hahahaha...sayang duit oooo...

ok la ye..itu ajer aktiviti hari ni...ronda-ronda cuci mata...dan tak lupa jugaka nak ucapkan jutaan terima...jumaat hari tu ada dapat jemputan dari ayu tapi tak dapat pergi ke rumah Dato' LF insyaAllah kalau ada lagi dilain masa saya akan turut serta...saya tumpang baca dan seronok bila tengok n3 kawan-kawan yang pergi tu...dan jugak tahniah buat izani pemenang MasterChef Malaysia yang pertama dan jugak untuk wahidan...tahniah buat meraka berdua...
 



Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

38 comments:

  1. best dapat layan aktiviti ain sefamily sepanjang hari..

    wahhhhhhhhh.. anak dan ibu sama cantik.. macam adik beradik

    part si hamster (betul ker hamster eik) sampai beriban??
    eik...... baik beli DSLR kan.. ehehhehehe

    ReplyDelete
  2. hamboi2....sakan dia berjalan ye...terasa rindu pulak dengan roti makcik anne ni...adoi...seb baik sempat makan 3 ketul masa cuti sekolah hari tu.

    ReplyDelete
  3. betul tu ayu..baik beli benda lainkan setakat beli binatang tu ribu riban harganya....tak kuasa mmg tak minat pun nak bela binatang tu...yang sebenar mahal sangat terketar2 tangan ni nak membayarnya...hihihi...

    ReplyDelete
  4. nani:
    sedap jugakkan nani roti tu...tapi kalau nani buat lagi sedap dari roti makcik anne tu...

    ReplyDelete
  5. memang best kalau sama2 dpt keluar melayan karenah anak, tak beli pon takpe...sesekali apa salahnya nak beriadah cara santai...pcl suka cmni.

    ReplyDelete
  6. Ain...akak jarang pergi ke Sunway tu... malas sebab ada masa jalan jem untuk kek sana... parking pun akak kena dulu susah...berpusing...

    ReplyDelete
  7. assalam kak ain, lama tak singgah sini.salam thn baru 2012 buat akak sekeluarga ya. best tgk gambar jlnx2 ni..saya lum sampai lagi kat tempat ni:)

    ReplyDelete
  8. Seronoknya melayan anak2 ye kak, ayahnya jugak sabar menengok anaknya memilih kasut idaman hati, malam td x dapat nak melayan masterchef, melayan mata sebab anak2 tidur awal ;)

    ReplyDelete
  9. RM1188??? Beli set bilik tidur lagi bagus...hehehe... :)

    ReplyDelete
  10. seronok sekeluarga keluar shoping..suka tengok anak dara n mak dara yg sama come lote tu :-)

    ReplyDelete
  11. akak...
    best nya jejalan dgn family mcm ni kan...
    tgok gambo2 akak ni, sy pun terimagine kl anak sy besar nnt mcm ne laa kan...heheheheh

    ReplyDelete
  12. wah, bestnya jalan2..sy baru sekali pegi sunway T_T

    ReplyDelete
  13. ain..tikus dah serupa anak rabbit..
    mak datuk, mahalnya..

    ReplyDelete
  14. PCL:
    sesekala keluar dengan diaorg seronok jugak...masa ni nak keluar bersantai dgn anak2 ni..nnt bila dah besar dan dah ada keluarga sendiri dah ada lagi saat2 mcm ni...

    ReplyDelete
  15. Dato'LF:
    innsyaAllah Dato'...terima kasih kerana sudi jemput kami sekeluarga..


    kak anie:
    betul tu kak anie..kadang2 mmg sesak jugak kat situ..nak cari parking pun satu hal..terpusing2...


    ikatankasihku :
    sekali sekala keluar dgn anak2 mcm tu laa...semua tempat nak dimasuknya...

    ReplyDelete
  16. nieza:
    tak pe nnt nieza balik sini boleh la jenjalan kat sini yee...roger2 kakain pun ok jugak tu..boleh kite jumpa kann...


    aju:
    layan jer la aju..masa ni kite nak same2 dgn diarang ni..nnt bila dah besar dah ada keluarga sendiri dah sibuk kot anak2 tu...


    kakcik:
    mmg mahal gilerrr kakcik tak sanggup ain nak belinya..kene piki beribu kali...tidak ler jawapnya...byk benda lain boleh dibelikannn..

    ReplyDelete
  17. mak ayahnya pun pening kepala juga sbb kena tolong pilhkan ye.. he..he.. lepas tu kena bayarkan pula.. tergoda tgk pretzel auntie's anne tu.. dah lama tak makan..

    ReplyDelete
  18. best lakuka aktiviti 1 family camni hujung minggu.. cuci mata senang hati..hhha

    ReplyDelete
  19. sesekali dapat cuci mata orait tu...
    suka auntie's anne....

    ReplyDelete
  20. nampak sgt anak2 dara tu gumbira
    bila dapat pi shopping kan..hehe~

    ReplyDelete
  21. telan air liur tengok rege binatang itu

    ReplyDelete
  22. gitulh melayan kehendak anak2 kita ain.....apapn seronok outing dgn family...

    ReplyDelete
  23. Kak Zai pun selalu juga ke Sunway Pyramid tu JJCM..

    ReplyDelete
  24. Awak! Rumah kite sebelah SP je...lenkali calling2 lah...ley kite jumpe! Hiks!

    ReplyDelete
  25. best nye jalan2 akak..happy je diorang

    ReplyDelete
  26. ehem bestnya dpt jln2 cuci mata..mama terperak je kat rumah..en.hb keluar kwsan..hu2x..

    ReplyDelete
  27. Klu mata acik hjr ni kaler hijau tu canteekkkk...hehe..

    Lawa lg Hanim dr kwn dia tu, tp cam dua beradik plk...chinese look gitu...haha

    ReplyDelete
  28. haha, kalo beli tikus mahal tu, kena amik insurans.. kalao mati dapat pampasan.. kahkah...

    ReplyDelete
  29. seronok la anak dara tu dapat kasut baru hihihihihihi saya geli geleman tgk tikus tu, mujur xda dlm wishlist sofia atau en suami hhahhahahahahaha

    ReplyDelete
  30. anak2 akak dah besar..seronok tgk berjalan sesama.mak dgn anak sama comel,sama cantik.

    mahalnya kak si tikus tu.mmg meraung kalau mati lps tu.bley beli emas gak tu hehe

    seronok tgk famili akak =)

    ReplyDelete
  31. Auntie Anne's i memang suka..tetiba macam teringin lahh..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini