08 June 2011

bila kurang sihat...kene makan ubat...

hari ini kembali bertugas...hari isnin cuti...semalam cuti lagi tapi semalam dapat cuti dari tuan doktor...dah byk hari batuk selsema dan sakit kepala...rase macam berat sangat kepala ni... bila selsema tu...dah mcm orang kurang pendengaran jer rase nye..batuk tak boleh citer ler...suara dah macam serak2...semalam cuti makan jer ubat terus pengsan...tido ler...sebab mase nk ambik ubat tu...dokter tanya nak ubat yg ngantuk tak mengantuk punya...ape lagi mau yg ngantuk punya la...mau berehat sebab mlm sebelumnye tido tak berapa lena...asyik batuk dan nak bernafas pun susah...hari ini ade rase kurang sikit...

ini la ubat yg dpt tu...bile makan rase berada diawang-awangan la pulak...nak carik bantal jer...waktu kerja ni tak boleh le nak makannye...ade yg tertidur bawah meja pulak nanti...



Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

35 comments:

  1. Tidur bawah meja, boleh tahan lagi. Buatnya tidur atas meja? :)

    Semoga segera sembuh.

    ReplyDelete
  2. kakcik:
    kalau tido atas meje..eee tak boleh nak bayangkan...

    harap2 cepat la sembuhnye...makan pun mcm tak de rase...

    rase mcm kurang pendengaran pun ade jugak ni disebab selsema tu...

    ReplyDelete
  3. kalu tido atas meja, sedar2 ada kad penalti kaler merah atas dada. hehehe

    ReplyDelete
  4. salam ain,

    dah musim kot

    kita pun sama...tengah sakit tekak
    batuk...demam...alahai..

    ReplyDelete
  5. emm ramai juga yg tk berapa nk sihat cecuti ni yerk...semoga cepat sembuh yer kak :)

    ReplyDelete
  6. alahai siannya..
    banyaknye ubat kena makan..sabo jelah..semoga cepat sembuh ye kak ain..minum air suam byk2..

    ReplyDelete
  7. Ai,

    cik ina ni takut bab ubat ni, memang liat nak makan. Bila makan ubat selalu badan lemah, dan ngantuk. ko kalau dah biasa makan ubat kena makan supaya cepat sembuh.antibiotic penting kena habiskan.bye cepat sembuh ye.

    ReplyDelete
  8. Cuti sekolah ini kakak dapati ramai pulak teman blogger yg demam-batuk. Rehat dululah ain...

    ReplyDelete
  9. NM02:
    bukan setakat kad jer...silap2 jgn dtg keje terus...

    ReplyDelete
  10. ati:
    ati pun tak sihat ye...musim la sekarang ni...

    ain dah seminggu batuk n selsema ni..tak mau hilang lagi...

    ReplyDelete
  11. maya:
    ubat dah byk ditelan...baik belum lagi ni...harap2 cepat la baiknye...

    ReplyDelete
  12. klu dok kt umah mmg bestlah ubat yg ngantuk2 nih..buleh tido lama2

    ReplyDelete
  13. nukass:
    kenyang makan ubat jer la kak ain ni kass...selera mkn pun dh kurang sebab sakit tekak...

    air dah byk minum...sampai dah tak larat nk ke toilet tu...

    ReplyDelete
  14. cik ina:
    haii..cik ina takut mkn ubat ye...
    same la jugak..

    tu yg kadang2 malas nak gi klinik ambik ubat...bile dah tak larat nak tanggung sakit ni baru la kite nk gi klinik...pastu abik kou...mcm2 jenis ubat dibaginye...

    ReplyDelete
  15. kakzakie:
    musim kot kakzakie...cuaca tak menentukan..

    atau pun usia dah semakin meningkat...

    ReplyDelete
  16. redza:
    mmg best giler redza...harus dah carik bantal tidoo...

    ReplyDelete
  17. moga cepat2 semboh...klu tak semboh jg batuk tu cuba cara tradisional plak..
    ambik kicap 1camca besar pastu perah asam limau kat atas camca tu..pastu terus minum mcm mkn ubat batuk tu la...

    ReplyDelete
  18. banyakkan berehat ye kakAin..No dh kena dekat 3minggu gak dengan batuk demam selsema dan sakit urat..suara jangan cakap la langsung kenkawan tak kenal sebab dh bertuko jd lelaki haha..balik bercuti terus baik alhamdulillah,...

    ReplyDelete
  19. klu kat rumah makan segala ubat2 tu best...sebab bleh rest tapi klu kat opis memang tak bleh nak makan....takut tertidur sampai waktu balik....semoga ain cepat sembuh

    ReplyDelete
  20. ladyzull:
    harus cube ni...rasenye mcm lambat jer nak hilang..

    tq dear...

    ReplyDelete
  21. musim demam ni.. jaga diri.. & jgn culas mkn ubat:)

    ReplyDelete
  22. semoga cepat sembuh... musim skrg ni mcm2 sakit..cuaca pun tak tentu...

    ReplyDelete
  23. lor k.ain xsihat ke, rajin2 mkn ubat yer..

    cuaca xmenentu sama skrg ni, tu yg kesihatan pun on off jgk..huhu

    ReplyDelete
  24. norhafiza:
    nak jugak dgr suara No mase tak sihat hari tu...best garau jer bunyinye tu kannn...hihihi...

    kak ain 3 hari lepas tekak sakit nk ckp pun susah...

    ReplyDelete
  25. firi:
    tq fitri...harap2 mcm tu la..tp sekarang ni ade la kurang sket...

    ReplyDelete
  26. zaidah:
    kalau kat rumah tadi..dah lame hanyutnye....

    kalau mkn kt tpt keje mau tido jer

    ReplyDelete
  27. maya amir:
    dah mkn ubatnye...tapi tak ambik serentak la dgn ubat batuk takut tertidur la pulak nnt..

    ReplyDelete
  28. izan:
    mmg musim la izan..smlm gi klinik ramai jugak yg demam n batuk ni...

    ade jugak yg bawak baby kt klinik tu..kesian pun ade gak..

    ReplyDelete
  29. hajar:
    dah meningkat usia mcm ni la hajar...lambat nak baiknye...

    ubat dah telan berbijik2 dah..baik jer yg belum lagi..sabar jer laaa...

    ReplyDelete
  30. xok lagi ke ain..kesiannya...take care ok..

    ReplyDelete
  31. Moga cepat sihat kak..musim agaknya, ramai yang kena penyakit serangkai ni (batuk, selsema, sakit tekak dll)..

    ReplyDelete
  32. Cuaca panas kena banyak minum air.

    Semoga ain cepat sembuh.

    ReplyDelete
  33. salam ain..tak sihat ye..moga ain cepat baik..kalau kita batuk tu insya allah dengan daun ubi yg diletak kan sedikit air n kapur makan..agak mujarab..apa2 halpun banyakkan rehat ain....

    ReplyDelete
  34. alahai kesian kakak ku sorang ni...
    sakit tekak saya pun belum hilang sepenuhnya...memang ambil masa nak pulih..dan batuk jugak..sama macam kak ain...
    sama2 ye kite kak..ambil ubat & rehat secukupnya...
    take care kak....mudah2an cepat sembuh...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini