27 June 2011

jalan-jalan part 1

assalamualaikum....

nak citer hari tu gi jenjalan tak jauh pun gi kuching sarawak jer ..pegi dgn rakyat jelatakan...jom la tengok gambar mase bersukaria kat sane...maknye kali ke3 dtg sini...tapi itu pun dah lame...byk jugak perubahannye...
senyum simpul kalau nak gi jenjalan...bangun sebelum subuh pun boleh...sebab flight pagi, kene la bertolak awal gi airport...alhamdulilah selamat sampai...cuaca pun elok...sampai jer kat sane semuanye dah lapa...jom kite carik kedai makan...pusing punya pusing singgah la kat sini...ok la jugak...sedang2 sajer...name kedai tu Selera Asam Payak...tapi tak sempat nak ambik gambar dah lapa punya pasalkan...
kami sekeluarga bermalam disini...ambik bilik yg besar sikit...waterfront kat bandar kuching...
 bawak beg masing2 ye...lepas solat jamak zohor n asar...mase untuk gi jenjalan...
kat dlm tapi tak boleh ambik gamba la pulak...tengok kat depan jer la ye...







ini adalah sebahagian deretan kedai2 kat waterfront tu...mcm2 ade...rambang mate dibuatnye...tapi buat tutup mate jer la..ingatkan nak naik bot kat  sungai sarawak tu...tapi tak sebab hujan...org tu kate kalau naik pukul 5:30 sampai pukul 7:00mlm nnt dpt tengok suasana senja...so esok jer la...
Makan malam di seberang sungai Kg Boyan, 
nk gi Restoran Barok kene naik sampan...
tambangnye 50sen jer...suke dia org naik sampan tu...
tapi sekejap jer dah sampai tak sampai 5 minit pun naik sampan tu...ini pemandangan dari seberang sungai tu...tapi maknye ni penakut sikit...sebab tak pandai berenang kalau terjadi ape2 kann...
sampai jer kat sane...ape lagi...masa untuk makan...kedai tu namenye restoran barok...ini la menu yg kite ode...boleh tahan la jugak...cume udang butter  dia kurenggg mengancam..macam manis jer...rakyat jelata pun tak berapa suke...

kat seberang sane jugak ade jual kek lapis sarawak..yg kite beli ni kek lapis mira...org sarawak pun kate kek lapis ni sedap kalau nak dibandingkan dgn kek lapis dayang salhah...tapi ikut selera masing2 kan...sebenarnye punya la letih nak masukkan gambar ni...menunggu gambar ni..punya la selow.. seselow selownyeee...nak naik hangin dibuatnye mintak maaf la ye kalau jln citernye tak ape2...nnt kite sambung lagi..nak gi ambik anak kat sekolah...
Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

36 comments:

  1. wahhhh..
    bestnye..patutlah sunyi je rumah kak ain..hehe
    kek lapis ada lagi tak..:)

    ReplyDelete
  2. semua negeri di malaysia i dah pegi.. sarawak je tak perrnah sampai.. teringin sangat..

    sedap ke kek lapis tuu.

    ReplyDelete
  3. ohh...pi kuching rupenya...
    bila sebut kuching ni, terus teringat kat kek lapis serawak yg pemes tu...

    ReplyDelete
  4. Ainn...ari tu akak tak sempat makan kat kampung Boyan tu... sebab dah malam...pergi pulak ramai2 susah sangat nak ikut plan kita...

    Kat waterfront tu memang best kan? Akak naik sampan tu menjerit2 takut...

    ReplyDelete
  5. kat kuching tu saya tringat2 nasi ayam penyet raja!
    2 mlm p mkn kat sana je kak..
    ayam penyet, udang penyet, sotong penyet...

    ReplyDelete
  6. wah! Sampai Sarawak rupanya dia..:)

    ReplyDelete
  7. oooooo...p srwk rupanya..bestkan anak2 p cuti...
    kedai tu kt satok kan ain..sy plg suka masuk kedai yg jual brgan kayu jati kt situ..rambang mata...murah lak tu..masa p dulu smpt rembat tikar n cermin ala2 bali tu...hi...

    ReplyDelete
  8. syoknya dikk ke sarawak ..
    ermmm kek lapis tuu .. leh kirim tak ?? :)

    ermmm dan jgn lupe Fm .. lalalalal ( ekekek x malu tul kan .. )

    ReplyDelete
  9. wahhh...bestnya jalan2 shopping kat s'wak..banyak tak yang di borong tu kak ain..?

    ReplyDelete
  10. Kak Zai pergi Sarawak pun memborong kek lapis,bagi kat saudara mara dan kawan2.

    ReplyDelete
  11. nurkass:
    hai kass...sunyi la tuan rumah gi jenjelankan...kek lapis tu ade la beli sikit2 jer...

    kalau kass nk mai la dtg umah kak ain hihihi...

    ReplyDelete
  12. yan:
    ok la jugak kat sane...budak2 tu pun suke gi sane...dulu2 saye pegi dgn kwn2 jer...

    makan2 boleh ok gak kat sane...

    ReplyDelete
  13. MH:
    a'ah bawah anak2 gi jln2kan..
    kek lapis mmg pemes kat sane tapi kene pandai pilih la..ade gak yg kurenggg sedap...

    ReplyDelete
  14. anie:
    kg boyan tu byk jual kek lapis kak anie...
    kalau gi mlm2 pemandanganye mmg cantik sgt...

    menantukan org sane..nnt kak anie boleh gi lagikann...

    ReplyDelete
  15. Sz:
    kak ain pegi jugak kat situ suzi...mmg best nasik ayam penyet diakan...ade gak try kat lain tapi tak berapa sedap macam kat RJ tu..

    ReplyDelete
  16. Yus:
    jln2 yus..bawah anak2...

    kebetulan airasia ade buat pegi balik dpt tiket murahkan...mmg berbaloi2...

    ReplyDelete
  17. NzA:
    kayu jati ade..tapi tak boleh nk bawak balik ler...beratkan hihihi...

    tikar pun tak beli...bawak anak2 gi jln2 jer...

    kalau ikutkan hati semua nak diangkutnye...kalau boleh bawah kete kesitu mahu penuh bonet tu...

    ReplyDelete
  18. ieda:
    ala..dah balik la dear..

    kek lapis ade jugak beli...tapi tak la byk mane pun..buat makan2 jer..

    ReplyDelete
  19. siti murni:
    jln2 jer siti...tak lah borong sakan pun...pegi jln2 tempat org bawak anak2 jer...banyak makan dari memborong barang kat sane...

    ReplyDelete
  20. kak zai:
    saye pun beli kek lapis jugak kat sane rase mcm byk..bile dah balik sini mcm tak cukup jer..

    rase mcm nak pegi lagi la kat sane...

    jom kak zai kite gi sesama hihihi...

    ReplyDelete
  21. assalam ain..akk belum pun sampai srwk lg, best je tgk...nk gak ke srwk satu hari nnt...

    ReplyDelete
  22. assalam ainnoraini..jauh jugak pi bercuti ye..
    anak2 le yang paling seronok bila dapat berjalan kan.

    ReplyDelete
  23. hi there, i have just followed your blog..i hope you can follow me back..u have a nice blog here..
    i will be waiting for you on my blog...see u there..cheers

    ReplyDelete
  24. lame x gi kuching...saya suke kuching sbb rasa tenang compared to jb .hehe

    ReplyDelete
  25. besnyer g sarawak...bak kek lapis sbijik...;)))))))

    ReplyDelete
  26. byknye kedai kraftangan & sovenir..

    tak pernah sampai lagi sabah sarawak ni..

    ReplyDelete
  27. Wahhhh....!!!!!Seronoknya dapat prgi Srwak.....Mp tak prnah ke sana....Tapi kek lapis srwak mmng sedapkan....

    ReplyDelete
  28. besttnyaaa ! sya blom penah pergi sarawak pon T__T

    ReplyDelete
  29. amboi jalan2 cari makan rupanya..
    moga perjalanan ke sana menggembirakan..

    meriah tengok kek di kedai tu,berjenis2..

    ReplyDelete
  30. Salam..Seronoknyer kalau makan anginkan...ada tak buah tangan untuk kekawan blog ni?..he..he..

    ReplyDelete
  31. bestnya akk gi jln2 sana...dpt naik sampan lg. igtkan sampan tu biasa2 je, rupa2nya ada hiasan...cantik :)

    ReplyDelete
  32. sukanya kalau boleh jenjalan sefamili cm ni....nak naik belon jugak...

    ReplyDelete
  33. Wah kak p jejalan ngan rakyat jelata ye..seronoknya...

    ReplyDelete
  34. Bestnyer p kuching, patut la nmpk muka semua rakyat jelata manis je...hehe

    Beli ole2 apa kat saya...????...hehe

    ReplyDelete
  35. syoknya dpt naik kapal terbang...cheq tak penah naik lg..huhuhuhu...

    ReplyDelete
  36. cite pasal kek lapis No agak kurang sekarang kak sebabnya kes golden churn butter tu..biasanya dorg buh butter tu untuk buat kek sawak huhu..tp klo dlu No mmg antu kek tu sebabnya yang amat sedaaaaap sekali..apa taknya No boleh naik badan dari 56kg hg 70.2kg kak akibat ketagih kek..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini