30 October 2011

banyak tugas dari huruf "M" tau...

pagi-pagi lagi  sudah beres semua tugas bermula dari huruf "M" tau, huhuhu nak tau ape dia tu..."M"  adalah membasuh,menjemur,menyapu,mengemop lantai,memasak...

 
hari ini masak sup daging dan tulang jer...senangkan nak makan dengan nasik boleh...tapi hari  kite nak makan dengan kway teaw dengan sup tu...dah beli pun kway teaw tu...sebab macam rase nak kurangkan makan nasik jer...nampak tak bekas sebelah tu...sup tu nak letak dengan kentang yang hijau tu daun sup...mesti sedap bile makan mase panas-panaskannn...

ini la chefnye...huhuhu en somi kite...hari ni dia dengan rela hati ambik tugas masak-memasak ni tau...bukan mendera ye atau takut bini ye hihihi...sebab en somi ni memang suke kedapur...sesakali memang dia ambik tugas masak-memasak ni tau...hasilnye masakannye memang maveles...


tau tak kuih ape ni...sedap tau, kebetulan mase pegi pasar tadi ade jual kuih ni, selalunye orang india jer yang buat tapi kat situ ade orang kite yang buat kuih ni pas tu goreng pun kat situ jugak..mmg sedap kuih vaday ni...dia buat kecik2 jer..satu 10sen...hari ini beli  rm 4,sebab anak-anak pun suke jugak kuih ni...
 
dan hari jugak kite ade tugas baru tau...jadi baby sitter...nasib baik dah besar sibudak najmi ni...boleh la hanim tengok-tengokan...tu sebenarnye anak saudara punya anak,maknye anak abang kite kirenye tu cucu saudara la ye dan najmi tu panggil kite nek su....weyyy!!! dah tua den ni haa dah ade cucu tau...,mamanye tak de sebab hari ini sebab ade konvokesyen kat UiTM...so kite tolong la jaga dia sekejap...

tapikan lepas ni ade lagi tugas "M" tu tau..melipat dan mengosok baju la pulak...ade tak sesape tau kot-kot  la kan ade jual mesin untuk kerja2 melipat dan mengosok tu...sila email sekarang nak beli sekarang jugakkkk...

ok la itu ajer...dan selamat bersantai-santai dihujung minggu bersama keluarga tersayang...





Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

49 comments:

  1. bestya en somi masak!!!!!!!
    nyum..nyum..nyum...

    ReplyDelete
  2. assalam ainnoraini..kalau hari minggu..memang tak boleh nak elak tugas2 yang bermula dengan huruf M tu..yang paling berat rasanya..menggosok dan melipat.

    ReplyDelete
  3. salam kak ainn...

    sup tulang kegemaran suami saya juga tu...

    kalau M yang tu semua ok kan, paling tak best M untuk malas nak buat kak...haha

    ReplyDelete
  4. Mmmmm, berMMMM di hari Minggu! :D

    ReplyDelete
  5. Ain...
    Dah tugas kitakan...nak buat macamana...huruf M tu memang menjadi teman kita selalu...lainlah kalau ada Bibik...:)

    Sedapnyer sup tulang tu.....

    ReplyDelete
  6. bahagia kan? dapat suami yang mudah ke dapur!

    tak caya tanya ibu_suri ...he..he..

    ReplyDelete
  7. Tugas 'm' tu mmng tak pernah habis walau ada 'M' dalam diri...hihihi

    ReplyDelete
  8. KC pun harini "M" jugak ~ Melepak. Hihi.

    ReplyDelete
  9. memang banyak betul "M" ye... kalau Amie, hari Ahad adalah hari kerjasama... dari bapa sampai ke anak semua ke "M" bersama-sama... Amie "M" masak je.... he hehehhh

    ReplyDelete
  10. Salam ainnoraini,

    Sedapnya kway teaw sup tu...kerja kerja dapur ni memang tak boleh lepas dari kita orang permpuan ni kan..

    ReplyDelete
  11. NzA:
    Boleh la ...senang sikit bile dia nk kedapur tu...

    ReplyDelete
  12. Kak erna:
    Mmg malas bangat nk melipat n mengosokkann...
    Tapi kene buat jugak...anak2ambik sorang sikit tugas baru la kurang kerja tu sikit...

    ReplyDelete
  13. cik abe kita kalo msk mmg sedap kan? msk ngan penuh kasih syg tuh...

    ReplyDelete
  14. Yus:
    Kat rumah ni pun suka sup tulang jugak...same Pulak kite ye..

    Kalau penyakit M sudah mari satu ape pun tak boleh jadi...duduk goyang kaki tp rumah mcm ape tahh nnt kann

    ReplyDelete
  15. wah! banyak M nye ye...hari ni kite pon M jugak...membeli belah...hihih

    ReplyDelete
  16. @xiiinam:
    Mmmm...mmg mmmm...buat jer laa...dgn hati yg ikhlaskann...

    ReplyDelete
  17. Azi:
    Tak de bibik kann...buat jer laa... Mane yg larat jer...tak habis esok sambung lagi...

    ReplyDelete
  18. ain..untung dpt somi rajin..hb mama tu tahu makan je..hu2x..dia tak biasa buat kerja !!..nampak sedap sup tu !!
    alagkah untungnya jika ada mesin gosok & lipat baju tu...ha2x..

    ReplyDelete
  19. SALAM,
    BERUNTUNG, ADA ORANG TOLONG !

    ReplyDelete
  20. Sedapnya sup tulang makan dengan kuih tew yummy...

    Kalau ada mesin menggosok dan lipat kain mungkin kak Zai lah orang pertama yang membelinya.

    ReplyDelete
  21. wah lama tak makan sup tulang..hehe biasa balik kg saya mesti makan sup tulang mak angkat saya..

    ReplyDelete
  22. IM:
    mesti la bahagia IM...
    bertambah2sayang lagi tuu...

    mesti ibu suri sayang kat IM kann

    ReplyDelete
  23. Ringan tulang en somi Akak hehehe... Saya arini mbasuh, melipat, memasak tak??? Membeli di luar heheheheh

    ReplyDelete
  24. MP:
    kalau nk ikut byk Penyakit M jugak...
    nnt kalau tak buat...mahu haru biru jdnye kt umah ni nnt...

    ReplyDelete
  25. lya:
    mmg sodaopp...sebab akak x msk kann..dh siap terus jer carik pinggan nk mkn huhuhu...

    ReplyDelete
  26. Ella:
    syoknye dpt melepak...
    kite dah habis semua baru la melepak dpn tv sambil baring-baringan tu...

    ReplyDelete
  27. amie:
    same la jugak...kene bahagikan tugas kt anak2 tu...
    tapi bile biasa a dia org tu...kerja sikit rehat yg lebih...maknye ni dh serupa mak tarzan ktbrmh tu...

    ReplyDelete
  28. ros:
    time kasih ros sudi singgah ...bertambah kenalan kt alam maya ni kannn

    ReplyDelete
  29. akuzle:
    betul tu...msk dgn kasih sayang...tu yg buat kite bertambah-tambah sayangkannn

    ReplyDelete
  30. nani:
    kalau nani punya M tu kak ain mmg suke bangattt...
    mmg syokk la gi membelibelah mm tu...

    ReplyDelete
  31. mama:
    boleh laa...en somi saye ni mmg rajin kedapo n kepasar jugak...sebab dia tau bininye ni malas nk gi pasar basah nk ikan ke bebagai...

    ReplyDelete
  32. Dato LH:
    alhamdulillah...dpt la tolong mane yg patut kt rumh tu...

    ReplyDelete
  33. kak zai:
    kak zai pin nk jugak yee...
    same mcm saye yee...klu adevdah awal2 gi beli huhuhu

    ReplyDelete
  34. totie:
    sedappp..sebab ade org masakan bertambah la sedapnyeee hihihi

    ReplyDelete
  35. aju:
    membasuh tu wajibkan...
    kak ain baru jer selesai mengosok ....

    ReplyDelete
  36. rajinya en somi menolong..ni dah tukarlah, dia lak jadi org rumah.hehehe

    ReplyDelete
  37. tapi selalunya M dlm hidup sya singkatan kpd mim alif lam sin..huhu

    wonderpet selalu cakap.. apa yg penting, kerjasama!!!

    ReplyDelete
  38. yg penting jgn terkena virus M hehehheeeee

    ReplyDelete
  39. kami pun makan soup dua hari lepas.. memang sedap.. tapi beli lah..hee..

    en suami2 kita ni mm g suka dan pandai masak kan.. Kalau masak mmg sedap pulak tu.

    ReplyDelete
  40. aah kalau masak sop tulang nie makan ngan nasi dan mee hun pun dah sedap kan :)

    urmmm vaday nie favourate akak dik .. kalau di sini mereka buat leper2 gituu :)

    ReplyDelete
  41. rajinnyer mr husband u masak jelezzz ai...ngeeee....mmg keja M tue everyday x pernah habes khen

    ReplyDelete
  42. kak ain..sekala en somi turun padang mmg best tau..

    keja melipat kain baju tu yg paling saya malas skali..hikss.

    ReplyDelete
  43. 'M' lagi satu di hujung minggu.."Menyongket" - org perak kata berjalan2 la tu...

    ReplyDelete
  44. a'a kan mmg semua bermula nagan 'M' tapi jagn 'M' malas buat dah la bab kata kakyus tu hehe

    ReplyDelete
  45. kak ain...
    ngajinnya en somi mu masakkkk....

    melipat kain????alahaiiii...malasnya kak...huhuhu

    bergunung gunung kat umah sy, umah akak berapa gunung???heheheh

    ReplyDelete
  46. kuey teow sup.. menu yg best tu.. banyak tugas M yg nak tak nak kena buat juga kan.. he..he..

    ReplyDelete
  47. Sesekali suami masuk dapur hasilnyer mesti mabeles kan..hehe

    Amboi Najmi, bersilang panggung lg kaki tu yer, bpa thn tu k.ain, sama Danies saya pe, berbotol susu lg tu..

    ReplyDelete
  48. selalu ternampak resto ni. tapi tak perrnah terasa nak cuba..boleh lah g nanti.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini