18 January 2012

beromen...apa tuu...

assalamualaikum...
rasenya lama tak bercerita tentang hanim...tahun ni dia sekolah tahun tiga bermakna tahun ni dia sembilan tahun...tapi badan dia kurus jer...kalau tengok mcm tahun satu pun boleh jugak...

teringat la pulak ahad lepas ada satu drama  tajuknya dah lupa la pulak...ada satu babak tu berbunyi macam ni...

"entah-entah girlfrend kau sedang beromen kat pulau tu..."


lepas tu apa lagi... hanim pun terus tanya...

"beromen tu apa ma...kat pulau tu...ada lautkan..."

hahaha kelakar la pulak nak jawabnya...tapi kene la jawap dan terangkan apa benda beromen tu...
Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

26 comments:

  1. Romen tu romance! Hahahaha!

    Haishhh!

    ReplyDelete
  2. baik jawab secara jujur..sebab budak2 ni bila kita bagi jawapan itulah yang dia pegang sampai dia boleh berfikir sendiri =)

    ReplyDelete
  3. abis kak ain jawap apa. nak terangkan pon serba salah kang

    ReplyDelete
  4. Media sekarang ni bukan agak2 dah... :(

    ReplyDelete
  5. kesian anak2 sekarang kan??? kecik2 lagi minda dah tercemar dengan macam2 cerita - gambar dan berita...

    ReplyDelete
  6. hurmm.. Ain kena pandai pilih perkataan atau example bila terangkan pada anak k...

    ReplyDelete
  7. kdg2 kita ligat cari jwpn kan kak..tp sebolehnya nk bgtahu yg sebenar tp dlm ayat yg berlapik.. =)

    ReplyDelete
  8. anak2 sekarang jenis yang peka dengan apa yg dia dengar dan tengok,.. kekadang x menang mulut kita nak melayan,.. kalau jawapan macam x logik, dia pun pandai kata mama tipu, bila jawab betul2 makin dia tanya macam2,.. sbb tu mama zaman sekarang kene ada ilmu, sbb anak2 semakin 'berilmu'..

    ReplyDelete
  9. Banyak pengaruh media kan kak, kena terang betul, budak baya ni ingatannya kuat.

    ReplyDelete
  10. bdk2 zaman skrg ni, semua bnde nk tny :P

    ReplyDelete
  11. mmg lumrah bdk bdk suka tanya sbb zaman skrg kan open g2...better jawab betul betul tapi siap ada basic larangan agama biar dia faham...:)

    ReplyDelete
  12. Seronoknya kalau anak suka bertanya sesuatu yang tidak difaham daripada ibu atau bapanya, sebab kalau tanya rakan sebayanya tentulah jawapannya ikut pemahaman rakannya, jadi kesempatan begini memang ibu bapa patut hargai sebab boleh mengeratkan hubungan dan kepercayaan anak-anak dengan kita.

    ReplyDelete
  13. susah jugak tu kan...kena cari jawapan yang sebaik mngkin....

    ReplyDelete
  14. Segan juga nak jawab tapi kena jujur dengan anak sebab sekarang diaorang dah bijak.

    ReplyDelete
  15. salam ain..apa jawapan dr ain bagi soalan tu?..he2x..besarnya pengaruh tv kat kanak2..hu2x..

    ReplyDelete
  16. budak2 memanglah...nak tahu apa yang buat dia tertanya2..anak akak pun macam tu gak..

    ReplyDelete
  17. Salam ainnoraini,

    Kalau dah tanya tu,kena lah bagitau kan.....

    Tapi kan...Kak Ros dok pikir jugak la...macam mana nak bagitau benda2 macam tu kat anak2 yang sekecik ni....boleh ka depa paham...? nanti macam2 lagi soalan yang keluar...he.he.he...

    ReplyDelete
  18. a ah.. ko jawab apa?.. kot la boleh belajo bila anak2 kita tanya esok2.. harap2 tak tanya lah.. hehe..

    ReplyDelete
  19. hum..terpikir jugak nak terangkan jawapannya tu..anak suripun hari tu tgk drama apatah..dia tanya,mama rogol tu apa?,suri tak tau nk jawab just kata kena pukul huhu

    ReplyDelete
  20. hurmmmm...payah gak ni...

    asalnya romance, romance tu romantik..romantik tu manja2 gitu...mcm mama manja2 ngan papa...hahahaha

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini