15 January 2012

sekejap sunyi...sekejap huru-hara...

Semalam sunyi sepi tapi hari ini...dah jadi kembali ceria dan hura hara apa tak riuh rumah ni...kadang-kadang tu pasal bilik air pun boleh jadi bergaduh dia orang ni semua, itu la dia siapa lagikan rakyat jelata kat rumah ni...belum lagi pasal makan...pasal berebut siaran tv...berkira pasal pembahagian kerja2 kat rumah ni,walau pun dah besar panjang gaduh tetap ada punya...perang mulut,perang dingin,perang jeling-jeling mata boleh citer segala benda perang ada jer laa...

Biasa la sekejap sunyi sekejap lagi perang,ini pun baru jer lepas berperang jugak pasal nak gosok baju sekolah...masing-masing nak dulu sebab siapa dulu siap dapat la beradu awal...maknya ni dah tak kuasa nak melayan suka hati korang laa...sendiri punya baju & tudung sekolah gosok la sendiri...dulu masa kecik-kecik dah puas tolong gosokkan untuk diarang ni punya...sekarang dah besarkan dah boleh buat sendiri...

Maknya ni punya baju kerja untuk esok sapa la nak tolong gosokkan yeee...nak mintak tolong my laling laa...boleh kaa itu macammm...
Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

32 comments:

  1. kasihibu:
    betul tu...bila dah ramai2 mcm ni mcm2 ragam adakan....

    ReplyDelete
  2. wah bertuahnyerr kalau laling tolong gosok, rasa la mcm Rasulullah saw manjakan siti Aishah kan..:))

    ReplyDelete
  3. susumanis:
    hihihi...kalau nak mintak tolong kene guna ayat manja2 sikit...itu pun kadang2 jer selalunya saya la yg buatkan... hidup berkeluarga kene la saling tolong menolongkannn...

    ReplyDelete
  4. he2x..ain,meriah rumah ain dgn kerenah ank2...mama berdua je dgn en.hb..ank mama 1 je..hu2x..

    ReplyDelete
  5. ahahahaa...
    saya baru berpengalaman 2 minggu menggosok baju anak sekolah ni kak! hadoiii hongeh! sekali gosok 6 pasang ... itu pun utk 3 hari (pagi + petang) ...

    kasut sekolah lagiks nak sental...menguruskan tangan mak dia la camni... :P

    ReplyDelete
  6. hehhee time sunyi rindu2an, time riuh tu rasa hangin jek kan kak..biasalah tu...;)

    ReplyDelete
  7. macam2 fiil. masa kecik bergaduhkan benda lain. dah besar lain pulak caranya. tapi yg bising2 tu la yang buat kita hepi kan?

    ReplyDelete
  8. Bila nanti ada yang duduk berasingan, sunyi pulakkkk...

    Biar riuh macam dulu, meriah skit. Masak pun ada tukang perabis.

    ReplyDelete
  9. k.ain, sebab tule zaman la mak kena cari baju yg tak payah gosok..

    ReplyDelete
  10. kekgi2 bila anak2 dah makin besar maka kan makin sunyi la rumah tu...
    huhuhu

    ReplyDelete
  11. Ain... hehehe...begitulah bila anak ramai kan... akak tinggal sorang yg sekolah...dah tak berebut bilik air lagik pepagi dah...aman...hehehe

    Kita mak2 ni kadang dah tau nak pekakkan telinga bila diorang adik beradik bercekau...malas nak campur dah...

    ReplyDelete
  12. kebisingan yg membahagiakan ni sis...

    ReplyDelete
  13. kak ain...
    anak sy dua org pun selalu berebut bilik air dgn abah....hehhehe

    nak guna bilik air yg ade water heater aje....huhuhu

    kesian bilik air lg satu, tak dak sapa guna...

    ReplyDelete
  14. kt rumah ni pulak msg2 suka brkurung....sunyi sepi..si along tu kamching dgn angah..so xde kerja lain la mrk brdua..gosip2 sokmo......
    cuma sskali trdengar la suara farouk n naurah di sakat kak nana/beby tu.....

    ReplyDelete
  15. kalau la ada robot leh tlg iron kan best ngeeee....

    ReplyDelete
  16. Assalamualaikum Ain

    pemanis rumah tangga

    ReplyDelete
  17. mama aini:
    mmg meriah...kalau sunyi tu sekejap jer...pas tu ada jer yg tak puas hatinya...

    nnt bile dah besar2 dah dah ada keluarga sendiri sunyi la pulakkan tinggal berdua jer nnt...


    suzi:
    hahaha honget lama tak dengar perkataan tuu tau suzi..

    kak ain dah merasa tu semua...maklum la kakain tak de bibik pun, semua buat sendiri...



    aju:
    kalau bising mmg hangin satu badan..masa kecik lain cara bisingnya dah besar2 ni lain la pulak perangnya tuu..

    ReplyDelete
  18. anisalya:
    betul tu masa kecik2 bergumbal bertumbuk tarik2 rambut..dah besar ni perang mulut la..perang dingin laa..mcm2 hal fiil anak2 ni...


    kakazie:
    mmg terlebih meriah kak...kadang2 sunyi sepi berkurung jer dlm bilik masing2 kadang2 hiruk pikuk jugak...biasa la tu kan..nnt dah semua besar2duduk sendiri tinggal jer la maknya berdua jer..sunyi la pulak...


    anim:
    dulu2 tak de kisahnya pun kalau tak bergosok pun...janji licin sikit sudahhh...dulu2 mak kite basuh guna tangan tak la kedut beribu kot..

    ReplyDelete
  19. cheqna:
    tak lama lagi makin sunyi la rumah kakain ni..kalau semua dah mula habis belajar nnt...


    kak anie:
    berebut bilik air tu yg geram sangat tuu..ada 3 bilik air tu pun tak cukup lagi...

    sama la kak kalau dah bertekak pandai2 la...malas betul nk melayannya...


    khairin:
    siapa la ringan tulang tu yee...masing2 terpaksa buat sendiri sebab dah besar2 maknya dah tak larat nk buatkan...

    ReplyDelete
  20. eye-nee:
    mmg ceria sgt kat rumah tuu..kadang2 boleh meroyan jugakk...nnt bila dah ada keluarga sendiri boleh maknya citer semula perangai diarang masa kecik2 mcm manakann...


    azian:
    sama la jugak yee..kecik2 dah pandai tu yan...abahnya kene la beralah yeeee..maknya berebut jugak kee....


    NzA:
    kadang2 berkurung jugak diarang ni...bila time bising tu hiruk pikuk lajugak jadinya kat rumah tu...suka sgt menyakat..yg selalu kene dah tentu la si Hanim tuu...

    ReplyDelete
  21. ayu:
    kalau ade kakain yg beli dulu..kat negara Jepun ada ke ayu robot iron baju..hihihi...kirim satu...


    atuk:
    mmg pun..kalau tak de sunyi sepi pulak atuk kat rumah tuu...

    ReplyDelete
  22. kalo sumer laki2 agak2nya lagi riuh ke tak.. hehe...

    ReplyDelete
  23. best ain..dah lepas 1 perkara
    kita ni masih kena menggosok lagi
    dan lagi...

    ReplyDelete
  24. bila akak cerita ni...dan2 teringat zaman D dulu2 mcm tu la...TAPI skg kami semua dah besar panjang dah pun...dan ada yg dah jadi bapa budak dah pun...

    ReplyDelete
  25. akak ade teman2 kat blog nie..leh kurang rasa sunyi..hehe..

    ReplyDelete
  26. Rumah kak Zai dah tak ada gaduh pasal buat kerja sebab tinggal sorang.Bilik air pun dia punya sorang sentallah sendiri kalau rasa nak bersih hehehe...

    ReplyDelete
  27. wah, meriah lah umah akak. xde sunyi.. kerenah anak2.. hehe. free2, jmput singgah blgo sy, jmput bc entri BURUNG BIRU SI PEMALU :)

    ReplyDelete
  28. mesti meriah suasana umah akak kan. izan dpt bygkan..tp bila semua dah sekolah or bljr jauh2 or dah kawen nanti mesti rindu keriuhan itu..

    happy family!~

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini