07 September 2012

bila baca...terasa sebak la pulak...


Salam Jumaat...
sedikit petikan untuk dikongsi bersama...

Seorang isteri menangis-menangis nak mandikan jenazah suami dia...bapak mertua dgn polis forensik xbagi..sambil menangis isteri berkata ini janji kami suami isteri..jika abg mati dulu kamu (isteri) mandikanlah jenazah abang, andai kamu (isteri) mati dulu darr abang, abang mandikan jenazah kamu..

Dari luar bilik mayat hospital seorang ustaz masuk tanya ape hal then ustaz tu kata tak pe kalau isteri nak mandikan janazah suami..ustaz tadi bersama beberapa org lain temankan si isteri mandikan jenazah suaminya..

Dgn tenang isteri membasuh muka suaminya sambil berdoa,"inilah wajah suami yg ku sayang tetapi Allah lebih sayangkan abg...moga Allah ampunkan dosa abg & satukan kita di akhirat nnt.."..membasuh tangan jenazah suami sambil berkata "tangan inilah yg mencari rezeki yg halal utk kami,masuk ke mulut kami..moga Allah beri pahala utk suami ku.."

Membasuh tubuh jenazah suami sambil berkata "tubuh inilah yg memberi pelukan kasih sayang  pada ku & anak2,moga Allah beri pahala berganda untukmu wahai suamiku"...membasuh kaki jenazah suami sambil bekata "dgn kaki ini abg keluar mencari rezeki utk kami,berjalan & berdiri sepanjag hari semata2 utk mencari sesuap nasi,terima kasih abg..moga Allah beri kau kenikmatan hidup d akhirat & pahala yg berlipat kali gandanya"

Selesai mandikan jenazah suaminya,si isteri mengucup sayu suaminya & bkata "terima kasih abg kerana aku bahagia sepanjang menjadi isterimu & terlalu bahagia & terima kasih kerana meninggalkan aku bersama permata hatimu yg persis dirimu & aku sbg isteri redha akan pemergianmu kerana kasih sayang Allah padamu"

sekian untuk hari jumaat yang mulia dan indah ini...


Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

28 comments:

  1. byk ek cita da kluar...sesiapa tau kat mana perkara ni trjadi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. duniafana:
      kakain pun baru dpt ni..rasa sedoh la plk..tp x tau la kat mana terjadinya benda ni..

      Delete
  2. Replies
    1. kakcik:
      saya pun sebak jugak nii...sedih

      Delete
  3. Menitis airmata perempuan pastinya bila baca N3 ain nie...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakzakie:
      betul tu kak..saya pun sedih jugak bila bacanya td tu..

      Delete
  4. Saya pun nak ambit teladan dari cerita ini...tq

    ReplyDelete
    Replies
    1. anim:
      sama dgn saya jugak anim..rasa sedih ,hiba pun ada jgak..

      Delete
  5. Wow! Kisah benar ke nie Kakain? Mmg menyentuh hati sy.

    =(

    ReplyDelete
    Replies
    1. fara:
      kakainpun ada org yg bg email ni..saja jer tepekkan kat sini..

      Delete
  6. Salam... ternampak citer ni dalam FB tapi tak baca bukak blog kak ain baru dapat baca.... semoga roh arwah di tempatkan di kalangan yg beriman .:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. CT:
      sama la jugak dpt pg tadi..mana berlakunya tak tahu la plk..

      Delete
  7. semalam saya baca kat fb...memang sebak.

    ReplyDelete
  8. terbaca kat FB semalam.. meleleh air mata saya.. terus rindu kat hubby time tuh..muehehehe

    ReplyDelete
  9. Tersentuh...sangat menyayat hati,moga2 kita jadikan tauladan.

    ReplyDelete
  10. aduhh dikk
    meremang bulu roma akk baca dikk
    berdiri bulu tengkuk
    sayuuu dan berdebar jantung
    ya allahhhhhh sedihnyaaaaaaaaaa

    akk mohon copy dik
    TQ ..

    ReplyDelete
  11. tazkirah yg bagus utk kita semua...

    ReplyDelete
  12. aduhai ...menyayat hati..

    kisah benar dari mana ni ain?

    ReplyDelete
  13. salam kak..subhanallah..bahagianYA si suami & bertuahnya si isteri..

    ReplyDelete
  14. sedihkan utk hadapi saat itu yg pasti ianya akn dtg juga....

    ReplyDelete
  15. assalam ain.. erti sebenar kasih sayang seorg isteri yg solehah..sob2x.. :(

    ReplyDelete
  16. moga jadi teladan bersama..sangat menyentuh hati..

    ReplyDelete
  17. ok berlinang air mata...anak sy, potostat muke papa die..baru terpikir bile die takde, at least anak ade yg muke mcm die...ohhh..sedih!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini