04 September 2012

tahu sakit...

assalamualaikum...

cerita raya...ini cerita pasal sakit masa raya...
masa bersukaria ye...
hanim main bunga api dengan sepupu sepapatnya...
masa ini beraya di rumah kakak en.somi di salak tinggi...


seronok sakan dia main bunga api yee...
tiba-tiba menjerit la pulak...nak tau kenapa...


muka orang takut nak jumpa dokter...siap pesan awal-awal jangan bagi kat dokter kalau dokter tanya kenapa jadi macam ni...hahaha tahu takuttt...


ini la akibatnya...


bukan sebab terkene bunga api...tapi terkene lilin yang cair tu tumpah kat celah kakinya tak tahu la mcm mana boleh kene mcm tuu...tengok la tuu dah berlubang antara celah-celah jari kakinya tuu..


tak pe la..buat kenangan nanti bila dah besar nantikann...
ini la akibat main bunga api...terkena lilin...
pergi sekolah pakai selipar jer laa...

Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

34 comments:

  1. Aduhai... kakcik pulak terasa pedih!

    ReplyDelete
  2. kesiannya..takper la..kalau x luka bukan budak2 namanya kan?

    ReplyDelete
  3. Terkena lilin cair memang sakit...kesian anak kak ain tu

    ReplyDelete
  4. assalam kak ain..
    baru berkesempatan bertandang kecni..
    tgk luka tu ieja lak yg ngeri..cian dia..kenangan ari raya tu..

    selamat hari raya jg buat k.ain sekeluarga

    ReplyDelete
  5. Aduhai..kat celah tu pulak..bahagian yg akan lambat pulih sbb dicelah yg teraipt dgn dua jari kan...

    ReplyDelete
  6. alamak kak ain saya yg tgk ni terasa pedih ngilunya.. kesian hanim... moga dia dah sembuh saat ni

    ReplyDelete
  7. Sy pernah gak kena lilin cair tu tp x seteruk ni.... Tskkk tskkkk sakitnyer la sy yg tgk ni pon...

    ReplyDelete
  8. Kakcik:
    Mmg sakit kakcik..pedih la tuu..
    Mungkin kene lilin cair dgn api lilin tu sekali agaknya..tu yg teruk mcm tuu..

    ReplyDelete
  9. Suria amanda:
    Dah namanya budak2kan...mmg la nakal sikit..
    Lg la bila ramai2 seronok sampai tak ingat bila main tuu...

    ReplyDelete
  10. rozita:
    Itu medti lilin cair dgn percikan api sekali,tu sebab jd mcm tuu..lilin tu terus melekat kat jari kaki tuu...

    ReplyDelete
  11. cheqna:
    Kedisn pun ada jugak cheqna tengok dia mcm tuu..

    ReplyDelete
  12. ieja:
    Mmg jd kenangan kat dia tu ieja..seronok main lepas tu terus sakit kaki

    ReplyDelete
  13. azian:
    Mmg mcm tu la rupa jari kskinya tuu...
    Lilin tu mesti ada dgn api sekali agaknya...sebab lilin tu dh jd keras kat jari kakinya tu..melekat kat kulitnye tuu...

    ReplyDelete
  14. eye nee:
    Mmg pun lbt baiknya...dah terkepit jari tu kann..
    Gi srkolah guna seliper jer minggu nii...

    ReplyDelete
  15. Syeila:
    Tu la syeila...harap2 mcm tu laa..biar cpt baikknye...

    ReplyDelete
  16. lia:
    Mmg lilin cair yg panas tu..rasanya ada percikka api sekali..tu sebab jd mcm tu teruk..

    ReplyDelete
  17. ala rasa sakit ler pulak.. tapi tengok dia happy jer.... memang jadi kenangan...

    ReplyDelete
  18. Akak yv tengok ni naik ngeri..seriau la tgk.lubang tu...mesti sakit ni kan ..kesian hanim...cpt baik ya hanim :-)

    ReplyDelete
  19. teruk jugak yer kalo kena lilin cair tuh.. moga cepat sembuh yer Hanim..

    ReplyDelete
  20. ehem teruk juga lukanya. kesiannya..hu2x...semuga dah sembuh skrg ni..

    ReplyDelete
  21. mengerikan je tgok kaki...

    http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/09/selamat-datang-juniors.html

    ReplyDelete
  22. teruk jugak tu..kesian Hanim...semoga cepat sembuh....

    ReplyDelete
  23. kenangan bila dh besor nnti..tp kt kaki, idak le org pasan parut...

    ReplyDelete
  24. kenangan bila dh besor nnti..tp kt kaki, idak le org pasan parut...

    ReplyDelete
  25. Ain...
    Senyapppp aje...lama ye tak datang kat rumah saya...:)


    kesian Hanim..semoga cepat sembuh.

    ReplyDelete
  26. eeeeeee... tengok pun dah tau sakit... semoga cepat sembuh ya...

    ReplyDelete
  27. Kesian Hanim, xper belajar dr pengalaman yer, lenkali letak lilin tu jauh2 sikit..

    Anak sy kan k.ain siap titis2 air lilin tu kat tapak tangan dia, pastu biar sampai mengeras, tak pulak dia sakit, sy yg tgk yg rs sakit tp hanim ni munkin kn lilin skli dgn api kot..

    Harap2 cepat baik yer, rajin2 sapu ubat tau

    ReplyDelete
  28. ouch...

    ya allah...sakit nya. tengok pun dah seriau.. kesian dia.

    ReplyDelete
  29. eee... sakitnye..kesian dia, harap hanim cepat sembuh ^_^

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini