05 September 2012

cerita waktu malam...

assalamualaikum...

malam ni dingin bangat,hujan baru jer berhenti...tarik selimut mesti best nii...nak tengok tv macam malas jer...my laling sedang baca paper, rakyat jelata ada yang pergi tuisyen ada yang buat kerja sekolah...mata ni pulak seperti mahu carik bantal jer...

maklum la,bila dah meningkat usia...terasa banyak pulak sendi-sendi ni rasa macam dah longgar jer..kadang-kadang berbunyi-bunyi pun ada jugak..dulu-dulu asyik dengar citer dari mak dan makcik-makcik sakit lutut la...sakit urat la...macam-macam sakit ada..ambik ko dulu-dulu gelakkan diarang sekarang dah mula nak kena...

masa ni laa tetiba teringat nak minum susu la...makan kalsium la..sebab jangan tulang kita ni rapuh dan reput...tapikan kalau dah sampai masanya sakit tu tetap akan tiba jugak...usia akan meningkat dan kudrat akan menurun...masa muda akan berlalu...

tiba-tiba terasa macam nak minum air panas la pulak ni...jeling-jeling kat my laling...tak ada ke air hangat malam ni...sebab dia memang rajin buat air kopi ke...nescafe ke...neslo ke...biasa la bininya bila dah malam-malam macam ni memang terus jadi pemalas nak kedapur...

aik...tetiba tekak ni macam nak makan BURGER la pulak...dah sudahhhh...sudah...sudah la tuu...bawak-bawak la bertenangkan...tak ada sapa nak melayan malam-malam macam ni...bukannya apa, dah lama rasanya tak makan burger asyik makan rendang ayam, rendang daging jer sejak dua menjak ni...

ok la, itu ajer merapu meraban malam ni...kita minum dulu yeee...nak gi intai kat dapur tu air apa la my laling bancuhkan...



Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

17 comments:

  1. kami ni malam2 ujan2 ni gi open house rumah member...terasa kenyang sgt hihi

    ReplyDelete
  2. Wahh..ada jemputan yee...balik ruah terus tido jer la yee..
    Kami mlm ni tak ada jemputan..tp hujung minggu ni dah byk menanti...

    ReplyDelete
  3. biasalah sayapun camtu jugak kalau terasa sakit tulang barulah teringat nak minum susu, ambil kalsium..
    wah seronoknya laling rajin bancuh air... hehehe kalau kite ni, selalunya mamak le jawapnye almaklum rumah dekat ngan gerai mamak :p

    ReplyDelete
  4. susu memang bagus utk tulang... sy minum yg dutch lady... tp, kwn gelakan ... sy pun tak kisah.. yg penting bgus utk sy...

    http://mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/09/wordless-wednesday-lucah.html

    ReplyDelete
  5. saya minum hi-goat..
    wajib sekali sehari.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aimmi:
      bagus ye minum sudu tuu..harus kene cuba ni

      Delete
  6. akhirnya... akak jugak yang kedapur... hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. dwaty:
      kakain kedapur nk tengok dh siap lum.air minumanye tuu..huhu

      Delete
  7. cheqna mmg x de nyer nak minum susu2 ni
    huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. cheqna:
      kakain susu tu, boleh la jgak minum..

      Delete
  8. nita:
    sama la jugak yee..bila dah sakit2 baru nak makan ini makan itu...

    asben kakain tu mmg suka buat kerja2 mcm tuu...selalu tugas dia la tu malam2 mcm tuu..

    ReplyDelete
  9. faizul:
    ooo suka minum susu jugak la ni yee..bagus untuk kesihatankann...lambat la rapuh tulang tu nnt...lantak la org nak kata apa pun minum susu apa pun kann..

    ReplyDelete
  10. faizul:
    ooo suka minum susu jugak la ni yee..bagus untuk kesihatankann...lambat la rapuh tulang tu nnt...lantak la org nak kata apa pun minum susu apa pun kann..

    ReplyDelete
  11. layan burger malam2 memang sedap..

    ReplyDelete
  12. makan burger dgn milo panas pon sedap gak~ kekeke

    ReplyDelete
  13. hikk2x..laling ain rajin buatkan air ek?..en.papa tahu order je !!..ahaha..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini