15 August 2013

syawal ke 8 : cerita hari raya...

assalamualaikum...

salam syawal yang ke 8, saya kurang sihat hidung dan tekak kurang selesa sikit...banyak makan la tu masa hari raya...makan tak ingat donia ni la jadinya...tahun ini giliran beraya di kampung en.somi di Semangol Perak...

kalau beraya kat sana mesti ada ini...halwa maskat...betul ke namanya tu? kalau salah mintak maaf la ye...kalau dikampung saya Melaka rasanya tak ada sangat makanan macam ni...


dan ini jugak, wajib ada kalau beraya disana, pulut daun palas ini mak mertua yang buat...menatunya  tak pandai nak belit-belit daun pals ni...tapi kalau makan pandaiiii...no satu lagi...huhuhu...

pada  syawal ke 3, kami buat majlis doa selamat dan terus jadikan open house kat rumah mak mertua...berkumpul la anak menantu cucu cicit semuanya...itu pun ada yang tak cukup sebab ada sebahagian cucu-cucunya tak ada sebab giliran beraya di rumah mak mertua masing-masing...nampak tak saya yang mana satu...

tadaaa...dan pada syawal yang ke 3 jatuh hari lahir saya...dah tuo den ni haaa...dah berbakul-bakul angka den ni tau...cuba zoom dekat sikit...nampak dah kedutnya tu weiii...adat la kan bila usia dah meningkat....kek tak ada yee..yang ada sekotak kuih baulu jer...tak percaya cuba tengok kotak kat belakang kita tuu...nampak kann...

ok la itu ajer nak ceritakan...sempena hari raya yang tahun ini...nanti kita sambung lagi yee...dikesempatan ini, dengan berbesar hati ingin mengucapakan selamat hari raya dan jika ada silap dan salah maaf dipinta pada kawan-kawan alam maya yang disayangi semua...



Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

30 comments:

  1. besar keluarga kakain..
    sama arr cam zee, ketupat pandai makan tapi nak bungkus tu sampai ke sudah tak pandai..lunyai daun palas dikerjakan..hihi

    ReplyDelete
  2. kt cni tu panggil agar2 kering..halwa maskat bukan yg tu..

    ReplyDelete
  3. eh sedap tu halwa maskar. sy pnggil agar2 kering je.

    ReplyDelete
  4. Terliur kakcik tengok agar2 kering tu. Itu bukan halwa maskat, Ain. Halwa maskat dia agak lembab dan melekit. :)

    ReplyDelete
  5. Heppi Besday Kak Ain... Yerla..kat Melaka takder ini kan..?

    Err..akak kat Sg Petai juga ke? Wah...tahun depan kita raya sesamalah yer. Rumah saya kat Taman Bukit Emas. Saya selalu makan2 kat kedai Kak Leha tu..hehehehehhee.

    ReplyDelete
  6. Kak Ain tu agaq2 kering la...

    Saya dpt teka Kak Ain bila tengok gambo kat bawah tu confirm betul!

    ReplyDelete
  7. kalau di utara yg tu agar2 kering ...halwa maskat rasanya lembek2 sikit...

    ReplyDelete
  8. selamat hari raya kak aini. dan selamat hari lahir jugak. semoga panjang umur, murah rezeki =)

    ReplyDelete
  9. Assalam ain, hepi belated besday, wahhh bestnya besday masa raya

    ReplyDelete
  10. silap yee, alahai malunyeee...bukan halwa maskat...agar2 kering rupenya yee...

    minta maaf la yee...main hemtam jer sebab tak tahu rasa ada tanya tapi lupa nama makanan tu...halwa maskat dia melekit2 ye...

    ReplyDelete
  11. tak per is...lepas ni nnt tau lah mana satu halwa maskat tu kan....besar juga keluarga sebelah mertua yer sis...seronok kan dapat berkumpul ramai2 begini...

    ReplyDelete
  12. halwa maskat kami lain pesen nyer kak..siap ada kacang lg

    ReplyDelete
  13. yang 1st tu kat sini panggil agar2 kering.. y guna gula batu kan??

    waa..keluarga besar ni..mesti meriah kan...


    salam aidilfitri
    maaf zahir & batin

    &\
    happy belated birthday dear
    moga dikurniakan kesihatan y baik2 amin..

    ReplyDelete
  14. namanya halwa maskat.. tak pernah ku tau walau pernah makan.. ;)

    psstt: mak budak dok kat meru, Klang.. meh PM kat emel ni.. aizamia28@gmail.com..
    nanti ai bagi info nak dtg rumah..

    ReplyDelete
  15. Ain, kalau datang umah mak budak, singgah umah Che Mid sekali k.. eh, kita pun dapat teka awak dengan tepat sekali..

    ReplyDelete
  16. rasanya halwa maskat lain, ini agar2 kering sedap jugak..
    salam hari raya n maaf zahir batin :)

    ReplyDelete
  17. salam aidilfitri...

    orang perak raya mesti ada halwa maskat...
    meriahnya raya...

    hepi besday juga...

    ReplyDelete
  18. Salam Kak Ain, Salam Aidilfitri!

    skali tgk akak ain ni mcm muda lagi... dua kali tgk sweet la kak ain... Selamat hari jadi, sori lambat wish... esok bufday Hubby saya.. tak tau nak surprise pe kat dia..huhuhu...

    ReplyDelete
  19. oo..itulah halwa maskat ye..
    Happy Birthday..smaga panjang umur, sihat & murah rezeki hendaknya

    ReplyDelete
  20. Wow!! ramainya ain... meriah betul kalau siap buat kenduri lagi..

    ReplyDelete
  21. Eh.. sampai lupa kakak nak komen halwa maksat kakak suka sangat ain tapi susah nak jumpa. Org rajin aje yg buat ni.

    Moga bertambah bahagia dlm melayari kehidupan dgn bertambahnya usia ain.

    ReplyDelete
  22. Ramainyer sedara k.ain, semuanya belah suami k.ain yer, meriha tu klu bkumpul...

    K.ain halwa maskat lain la, yg tu agar2 kering (klu belah utara ni la) dorg bt pakai gula batu kan, pastu jemur sampai kering jd camtu...

    ReplyDelete
  23. ketupat palas pun menu fav family saya jugak sedapkan...
    happy belated birthday,,,

    ReplyDelete
  24. Yg atas tu bukan agar2 kering ke ain? Heee

    P.s happy belated birthday..yang ke tot..tot

    ReplyDelete
  25. happy besday..mn de tua comel je nebgoknyer
    wah ramainya kaum kerabat berkumpul
    halwa maskat tuu mertua suka sangat tapi tahn ni dia xbuat pulok..hihi

    ReplyDelete
  26. sedapnyeee. selamat hari raya :)

    ReplyDelete
  27. x per .. walau x sihat raya tetap raya kan .. slow2 jalan ;)

    wahh meriahh .. big family ..
    akhirnya ieda dpt tgk wajah empunya blog ekeke ;)

    ReplyDelete
  28. Ain...seronok tengok keluarga besaq ain berkumpul...keluarga azi susah nak kumpul macam tu, nak bergambaq pun, masing-masing malu...:)

    p/s cantiknya Ain bertudung pink...

    ReplyDelete
  29. Selamat Hari Lahir AA.... walaupun umur dah berbakul tp tetap comel hehe
    Okje dkt muar pun jarang makan benda tu

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini