27 August 2013

selamat pagi...

assalamualaikum...

selamat pagi semua...baru tersedar dari 'tidur' dah beberapa hari 'rumah' ni tak dibukak...bila dibuka...wahhh ada tetamu rupanya...minta maaf ye,tuan rumah dua tiga hari ini macam sibuk je sikit...harap-harap jangan serik singgah lagi ye...dan bila ada kelapangan nanti akak akan ke'rumah' tetamu yang datang sebab hari tu tak sempat nak beramah mesra...

jom tengok gambar kat bawah..dapat ini....

rezeki pagi ini ada staff kat sini ofis dia bahagian bawah,edarkan bungkusan warna merah..ceriakan  warnanya...meh kita intai apa yang ada kat dalamnya tu yee...

ada sekotak air, sebungkus muruku dan ada jugak kotak kecik warna merah...apa tu yee...jom kita tengok apa ada dalam kotak kecik tu...

dalam kotak kecik tu ada ini...buah apricot...wahhh best...best...sebab memang suka buah apricot ni...sekejap lagi selesai la masuk dalam perutku ini...

dan dapat 3 biji buah epal...tapi buah epal ni akak sorang jer yang dapat orang lain tak dapat...huhuhu...pilih kasih kah itu macam sebab orang lain tak dapat..huhuhu...
makan epal jer la hari ni yee...1 biji pagi...1 biji tengahari...1biji petang...tak payah makan nasi hari ini...

ok la kita jumpa lagi...nak tahu petang semalam kita ni tersentap satu soalan..biasa la soalan yang sama jugak...dan orang yang sama jugak yang tanya soalan yang sama jugak...mencikkkknyaaa...

tapi kita redha dan pasrah jer dah itu jer yang ada itu semua urusan dari Allah...dah Allah beri kita sebagai makluknya perlu ucap alhamdulillah...terima seadanya...dan jangan nak bangga diri jika keluarga awak dah cukup sempurna...



Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

24 comments:

  1. Alhmdlh... rezeki d pagi hari gitu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. rezekikannn...semalam diarang kat opis ni bwk kuih raya..
      kakain tengok jer..sebab puasakan...hari ini dah habis puasa boleh makan...

      Delete
  2. Replies
    1. bolehhhh..
      meh pilih nak yg mana satu adik manisss anies...

      Delete
  3. Replies
    1. sedapkan apricot..tak jemu bila makannya tu...
      boleh buat ubat lawas jugak tu aini...

      Delete
  4. Wah kenapa pilih kasih ni...mesti AN ni baik orangnyakan hehe....
    Tak sabau nak tau soklan tu!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha...tak la pilih kasih..saja jer kita ckp mcm tu....sebab buahnya tak byk kot...
      tapikann..kann...mmg pun kita ni baik hati tau ,kalau OKje nak tahu la kann..huhu perasan..

      soklan tu..huwaaa nangis dulu la... baru citer...

      Delete
  5. Tiba2 rasa macam salah masuk rumah...ahahaaa...

    Kak Ain...org akan sentiasa berkata2 jadi biarkan mereka berkata2 selagi mereka mampu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. aina..jemput masuk...silakann...rumah kakain sudah cat baru...
      hari tu datang shah alam tak singgah pun rumah kakain tau..majuk laa cam ni...

      Delete
  6. Wah...dah ada lay out baru yer Kak Ain. Alhamdulillah... banyak rezeki akak yer. Murah rezeki orang yang beri tu. Akak...apa yang orang tu tanyakan? Dia jeles2 dengan akak yer....

    Seb baik Kak Ain baik kan. Kalau orang lain mesti perang gamaknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. org bagi kita meraskannn...rumah baru cat putih...kiranya sempena hari raya punya cat la nii...

      org tu tanya..huwaaa nangis dulu yee...soklan biasa2 tapi menguris jugak hati ni...kalau ikut hati nak jer gam molottt org tuu...tapi sabarrr senyum jer...

      Delete
  7. Betul tu... cuma kita perlu ucap Syukur Alhamdulillah.. :D.. Selamat Hari Raya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak mo gado2 kan kak izan..sabar tu lagi bagus kann

      Delete
  8. Aik...diet ke...makan buah je?? kalau noe dah rasa kebulur semacam..hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. tak ada makna nye neo..kakain baru jer selesai makan nasi...
      kenyang dah nii..rasa mcm nak baring-baringan jer...

      Delete
  9. sedapnye apple tuh~
    dh lama x makan apple~ huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak ker..meh ambik 2biji..kakain sebiji pun dah cukup zura...

      Delete
  10. assalam ain..kalau acik tak kenyang tu he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. mmg tak kenyang acik erna oiii...
      dah makan nasi pun..buah epal tak mkn pun lagi...

      Delete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini