08 July 2012

bila nampak jer terus teringin...

assalammualaikum...

semasa pergi pasar tadi ternampak benda ni...rasa macam teringin jer...beli la jugak nampak macam sedap jer...

ini la bendanya tuu...

nak buat sendiri tak berapa pandai,beli jer laa..rasa dia ok la jugak tapi macam kering la pulak...nama makanan tu ialah tapai ubi...banyak tu harganya rm2.50. habis jugak aku makannya...rakyat jelata tak berapa suka...cuba yang dihidang tu pizza mahu tak sampai 5 minit selasai dimakannya tuu...






Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

19 comments:

  1. fuh fuh .. terasa di tekak nie ..
    sedap2 .. kalau sejuk lagiiiiiiiii sedap ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ieda:
      Betul yu ieda,kalau sejuk mmg sedap bangatkann..tadi beli sikit jer..x sempat nk sejukkan,dah abis kakain belasahkannye tuu..

      Delete
  2. masa kukus/rebus ubi tu kurang empuk gamaknya,itu yg kering sikit tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kaktini:
      Terima kasih sudi singgah ye..nnt saya kesana plk yee...

      Kirenya tu kurang empuk ka yee bila rebus ubi tuu..baru la tau..patut la agak kering sikit..tp dh abis saya makan tapai ubi tuu...

      Delete
  3. ssalam samalah ain..acik pun suka tapai ubi..sedap..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acik erna:
      Sedapkan acik...mesti acik pandai buatkan..lagi sedap yg saya beli ni...yg ni kering sikit rasanya...

      Delete
  4. lama saya tak makan tapai ubi ni.Dulu arwah nenek selalu buat.Kalau bulan posa lak,,bancuh air sirap or sirap bandung pastu buh tapai ubi...fuhhh sedap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inazamri:
      Ooo ye ke mkn dgn sirap bandung lagi sedap..mmg kene try ni ina..selalu kakain mcm cam tu jerr

      Delete
  5. Salam Rindu Ain..
    Saya tak pernah makan tapai ubi...kat sini susah nak dapat...

    ReplyDelete
  6. salam...

    tak pernah makan tapai ubi.. tak pernah pula jumpa kot area ani.. ke saya je yg tak tau camne hehhehe

    ReplyDelete
  7. bila time puasa mertua selalu bt tapai ubi...kiter suka tapai ubi goreng...kurang sket rase gas

    ReplyDelete
  8. eaaa... samalah ngan kiter..lama dah tak jumpa tapai ubi, tapi kat umah ni diorang suka tapai pulut jer kot..

    ReplyDelete
  9. kak ainn suka tapai ubi ya? Yus pulak suka tapao pulut, kalau tapai pulut mmg sekejap je licin, tapai ubi ni kureng sikit....

    ReplyDelete
  10. sukaaaaaa.....tapi tak boleh makan tapai..huhu :-(

    ReplyDelete
  11. kalau lagi lembik mesti sedap...Dah lama tak makan tapai ubi...teringinlah pulak...

    ReplyDelete
  12. sedap tu, goreng pun sedap..

    ReplyDelete
  13. dah lama mama tak makan tapai ubi..jahat tau tekak mama ni..tetiba teringin pulak..hikk2x..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini