19 July 2012

kuih ape ni.,.

assalammualaikum...

masa tengok gambar kat computer ni...tetiba terpandang kuih nii... dah la jadi teringin la pulak...


kuih yang warna oren tuu...namanya tak tahu la pulak, tapi sedap rasanya..jarang-jarang jumpa kuih ni...selalu beli ada kat makcik ni... gerai dia jer yang ada jual tau...rasa-rasanya makcik tu orang kelantan sebab gaya cakap orang dari sana... 

pernah makan tak kawan-kawan semua kuih kuning warna oren tuu...yang berbungkus dengan daun pisang tu pulut dengan inti kelapa pun sedap jugak...



Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

36 comments:

  1. kuih nie popular kt kelantan....namanyer saya tak tahu lah...saya tahu makan je

    ReplyDelete
  2. tentang kita:
    Sedapkan...kakain suka kuih tuu..
    Makcik yg jual tu pun org kelantan jugakkan tu sbb dia pandai buat kuih tuu kann

    ReplyDelete
  3. sy pernah mkn kuih ni...dulu2 kt pdg besar byk jual..kt kl ni pernah jumpa kt psr mlm jelatek

    ReplyDelete
    Replies
    1. syariza:
      selalu beli kat gerai makcik tu jer..tpt lain mmg tak de...

      Delete
  4. pernah makan tp sekali jer... rasanyer manis2 tp sedap... nama? sumpah x tau he3

    ReplyDelete
    Replies
    1. lia:
      rasa dia sedapkan..lemak2 manis...

      Delete
  5. Pelik ya rupa kueh tu.. tak pernah tengok pulak apatah lagi merasa...

    Selamat menyambut Ramadhan Al-Mubarak kpd ain sekeluarga

    ReplyDelete
    Replies
    1. yati:
      saya mula nnpk pelik jgk..tp nk rasa punya pasal beli sib baik sedap...

      Delete
  6. saya panggil kuih warna oren tuh apam balik kecik.. hahahaha.. sedirik bagi nama..:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. nafira:
      ooo sesuka ati yee..letak nama tuu...huhu babab kang..hihi gurau jer dear..

      Delete
  7. sy knl pulut inti je yg 1 lg tu x tau n x penah nmpk

    ReplyDelete
    Replies
    1. anies:
      pulut inti tu punnn sedapkannn..

      Delete
  8. Tak pernah pula kakcik tengok atau rasa kuih tu. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kakcik:
      saya pun kebetulan nnpk terus je beli kakcik..sedap la plk..bg selera saya

      Delete
  9. dorayaki malaysia kot..hehehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. rai:
      rasa2nya la kot..sesuka ati kite jer kan..hihi

      Delete
  10. tak pernah buat tapi suka sangat makan, lebih2 lagi yang bungkus tuh...

    ReplyDelete
  11. tak pernah jumpa apalagi nak tahu namanya.. kalau jumpa kat org Kelantan yg jual puasa ni, nt sy interview dia, insyaAllah

    ReplyDelete
  12. klu x silap lia lah kak ain...nama kuih tu apam tokyo...dulu kat pasar malam masjid tanah ada jual...dalamnya ada yg diletak jagung,kelapa parut+gula... ssh nak jumpa kuih ni...

    ReplyDelete
  13. dua dua kuih tu saya tak pernah jumpa, apatah lagi makan! hehehe

    ReplyDelete
  14. Saya tauuuu...!! Banyak kali jumpa kat beberapa pasar malam. Diorang letak signange Mini Apam Balik. Kat KL dan Shah Alam adalah yang letak nama Apam Tokyo tu... hehehehehhe.. ada hadiah tak kak..?

    Owh..rasa dia memang sedap...

    ReplyDelete
  15. assalam ain, yg bungkus daun pisang tu pulut inti, dan yg satu tu kuih apom, inti kastard, sedap lembik2 n sejuk je kuih tu, kat pasar2 di klate mmg byk kuih ni

    ReplyDelete
  16. Kuih yang warna kuning tu kak Zai tak pernah tengok dan makan tapi yang berbungkus tu faberet.

    ReplyDelete
  17. kesiannya saya...dua2 tak pernah makan lg

    ReplyDelete
  18. Kak Ain, tak penah makan la kuih oren tu.. n tak penah nampak pun..

    kuih yg atas tu sokmo nampak, tapi, jarang rase nak ngap kuih tu, hehehe.. sebab pulut kan.. kene pantang, tapi inti dia saya suke sis, hehehe...

    ReplyDelete
  19. salam..

    yg wrna oren mmg x prnh mkn
    yg hijo tu mmg sdp ;)

    ReplyDelete
  20. Tak pernah makan dan mmg tak tahu nama kuih ni.

    ReplyDelete
  21. saya selalu mkn kuih tu tapi tak tau nama..

    ReplyDelete
  22. k.ain inti die tu rasa apa? santan ek?

    ReplyDelete
  23. yang dalam daun pisang tu bukan nasi manis ke?...
    rasalah..bab ada tengok orang duk jual tapi tak beli pun..
    yang oren ni kuih tokiyo..
    kat pasar minggu kat dungun banyak jual..
    macam2 inti ada...

    ReplyDelete
  24. la..pes time ni sy tgk kue ni..mmg tak pernah jumpe..

    ReplyDelete
  25. sy pernah mkn kuih ni..popular kat pantai timur..

    ReplyDelete
  26. nanti kita cuba carik kat ganu raya nanti..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini