19 April 2012

sudah selesai...

assalamualaikum...
nak nyanyi boleh takk hahaha macam la sedap sangat suara kou tu ain oiii.. semenjak dua menjak ni suka pulak la dengar lagu ni...mula-mula ingat lagu ni dari indon rupanya dari sabah...dinyanyikan oleh jimmy palikat..best jugak bila dengar dia nyanyi...aku pun terus la cari kat youtube...ni lirik dia tau...


Tanak kampung (aku anak kampung)

Memang aku ini anak orang miskin
Tiada apa-apa yang dapatku berikan
Engkau memang cantik memang tidak padan
Dan tidak sepadan
Aku anak kampung tiada pelajaran
Kuli kuli sahaja memang tidak padan
Cantik ba kau itu banyak yg tergoda
Lagi orang kaya
Chorus
Tiada keretaku bawa kau jalan-jalan
Rumahku pun tiada ada pun bapa punya
Apalagi belanja mahu bayar berian
Kahwin sama kamu
Bukannya ku tidak suka sama kamu
Tapi aku takut hidup kau kan sengsara
Kerna aku cinta
Aku lepaskan kau
sama orang lain
Engkau masih muda cantik lagi menawan
Janganlah kau cari lelaki macam saya
Engkau memang cantik
Nanti kau menyesal tiada guna
nanti kalau ada masa dengar tau...sori la ye, tak boleh nak masukkan youtube kat sini...maklum pinjam opis punyakan..tak semua dibaginya nak buat sesuka hatikan...ok la itu ajer untuk hari ini...
ini semalam punya kisah...nurse sorong ke bilik bedah...tapi bukan la buat bedah yang besar tu punya tau...masa ni temankan dia nak masuk bilik tu nak jumpa pakar bius...kiranya masa dokter buat operasi tu dia tak sedar la kann..kalau tak mahu menjerit meraung agaknya...


ini masa pergi melawat dia malam tadi...tengok la hanim tu..dia pun nak menyibuk tidur atas katil tu...alhamdulillah sakitnya tu dah beransur baik kakaknya tu cuma buat minor operation jer sebab  demam panas dan ada ketumbuhan dipanggil bisul kalau bisul biasa tak pe tapi ini bisul lain dari yang lain besar pulak tuu nak jalan pun susah sakit katanya...takut kalau dibiarkan jadi melarat pulak ke penyakit lain macam tu la nasihat dokter... memang dokter kene buatkan dan korek segala isi bisul tu...agak dalam dan besar la jugak...tak sanggup nak tengok...ngeri...


ini pulak hanim punya cerita "hanim pun nak duduk kat hospital jugak la ma...nanti dokter tanya,hanim cakap sakit mulut macam ni"...hahaha memang lawak budak hanim sorang ni tau...


ok la itu ajer untuk hari ini..dan tak lupa nak ucapkan ribuan terima kasih yang tak terhingga pada yang sudi singgah sini dan jugak sudi mendoakan semoga kakaknya tu cepat sembuh...semoga persahabatan kita dialam maya ini berkekalan selamanya...








Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

37 comments:

  1. lia penah juga dgr lagu ni kak ain...mmg sdp didengar,tp jarang2 diputarkan kat radio....

    semuga anissa cpt sihat..

    ReplyDelete
  2. saya kalau pergi hospital aduh takutnya..belum lagi bau ubat-ubatnya hik..hik..hik

    moga cepat sembuh, kakak.....

    ReplyDelete
  3. mammya:
    tapi sekarang selalu pulak kakain dgr kat radio tau..boleh la buat hiburan ketika memandu tuu...

    terima kasih..doakan untuk anissa...

    ReplyDelete
  4. Qhifa Nur:
    kakain pun sama jugak takut jer..kalau gi malam lagi takut dah sejuk jer...

    alhamdulliah dah beransur baik..

    ReplyDelete
  5. semoga kakak segera sembuh, cakap pasal hospital terus bau ubat2annya hehehehhe

    ReplyDelete
  6. suka lagu ni tp tak tahu sapa yg nyanyi..mula2 dengar pun dah jatuh cinta,igt lagu lama..rupanya lagu baru

    kelakarla hanim tu ;)

    ReplyDelete
  7. Macam2 perangai anak2 ni. :)

    Lagu JP tu kakcik mula terpikat sejak kakcik ikuti program integrasi nasional ke Sabah pada tahun lepas. :)

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah dah selesai ya...patutla demam rupanya ada benda asing kat badan...mmg elok dibuang..lega ya. Jaga diri..:)

    ReplyDelete
  9. Assalam Ain,
    moga semua urusan di hospital dapat berjalan dengan lancar,
    lagu tu memang popular di sini, jadi siulan banyak orang, penyanyinya Jimmy Palikat.

    ReplyDelete
  10. saya fes taim dgr lagu tu semalam kat radio. cool jugak kan?

    ReplyDelete
  11. hanim ingat seronok dok hospital tu..hehe

    ReplyDelete
  12. semoga kakak cepat semboh ye....


    ooo..hanim ingat syok kot dok hospital...

    ReplyDelete
  13. Alhamdullilah dah selesai semuanya...

    Sga cepat sembuh yer annisa, rajin2 makan ubat yer..

    ReplyDelete
  14. nasib baik cepat-cepat dibuang bisul tu

    ReplyDelete
  15. Hanim suka duduk hospital sebab dapat makan "free" kot...he..he...

    Moga kakak cepat sembuh ye...memang sakit kalau tumbuh bisul tu...

    ReplyDelete
  16. semoga kakak cepat sembuh hendaknya.. kak, saya pun mula terpikat dgn lagu tu lps dgr ebi nyanyi kat mania.. suka sangat tempo dan liriknya..

    ReplyDelete
  17. Tapi betullah ain kadang nampak bisul kecik tapi dia luka besar di dalm, bila kena minor operation baru tahau ianya serious...Ngilulah...

    Dah keluar hospital baru lega ain..

    ReplyDelete
  18. tak penah dgr lg lagu ni
    nnt cari kat yutiub

    alahai hanim.. Nanti besa jadi doktor la terus. Hari2 boleh masuk hospital
    hehehe

    ReplyDelete
  19. Klu bisul memang kena operate juga sbb klu biar sembuh sendiri nanti tumbuh blk,hubby dulu pun selalu bisul dan dah operate,syukur alhamdulillah skrg dah xde lg....

    ReplyDelete
  20. memang sakit bisul.. berdenyut2..moga cepat baik..

    ReplyDelete
  21. tak pernah dgr pulak lagu ni..harus try cari pas ni.hehe

    semoga kakak cpt sembuh..

    ReplyDelete
  22. Alhamdulillah dah selesai.

    Nanti kak Zai nak dengarlah....

    ReplyDelete
  23. kuikuikui...tak tahan nak gelak tengok gambar yang terakhir tu...adoi..hanim...hanim...lucu betol dia...

    ReplyDelete
  24. eh2 sempat lagi hanim buat lawak yer...hehe...

    tak perasan pernah dengar ke tak lagu tu. saya ni kekadang dengar lagu minat..tapi haram tak tau nama penyanyi n tajuk lagu..nanti nak cari kat youtube.

    ReplyDelete
  25. hanim kacau anissa eik..

    hehehhehe.. rindu kot kak kakaknya sbb tu dia mau duduk hospi..

    alhamdullilah, lega bila semuanya dh selesai

    ReplyDelete
  26. Anak-anak memang macam2 kerenah-kadang buat kita tersengih2 sensorang bila teringat kat diaorang kan?

    ReplyDelete
  27. Ain....maaf..saya tertinggal keretapi lagi....tu yg lambat datang ke sini..

    Kesiannya kakak....semoga cepat sembuh ya....

    opssss lagu tu mmng jadi siulan hero2 saya.....kita pun tumpang sekaki..hehehe

    ReplyDelete
  28. seriau gak dengar asal dengar operations ngeeee
    get well soon sweetheart

    ReplyDelete
  29. mg cepat sembuh ya! pepun ada gak org nk duk haspital ya!..hehe

    ReplyDelete
  30. assalam kak..
    syukur lah anissa dah ok..sy x suka berkampung kat hospital kak ain..alhamdulillah ank2 pun x pernah lg duk c2..

    ReplyDelete
  31. Assalamualaikum ainnoraini,

    Aduh...jadi bisol ni memang nenyakitkan kan Ainnoraini....

    Semoga cepat sembuh ya....

    ReplyDelete
  32. kak ain.. sorry tertinggal..alhamdulillah, dah selamat.. tu anak akak yg sulung ye? lahir tahun 95? masa tu saya baru form 5..hehehe..dah besar rupenye anak akak.. lps buang bisul tu, ade kene pantang makan ke ape ke kak? semoga cpt sembuh..:)

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini