03 April 2012

sejuk...


Sejuk betul kat opis ni…dah la luar tu hujan mencurah-curah ditambahkan lagi dengan econ kat dalam opis ni…lagi la bertambah-tambah lagi kesejukannya…Kalau kat rumah ni dah lama berbungkus dengan selimut mesti syokkann…pas tu bila dah sejuk-sejuk macam ni…pekene air panas lagi la bestkann…

Tak ada apa yang menarik nak citer hari ini…hari-hari rutin hidup ni buat benda yang macam sama jer rasanya…celik mata pagi dah bersiap-siap nak pergi kerja…petang balik kerja… bila dah sampai kat rumah dah ada kerja yang menunggu…bila malam baru la dapat berkumpul dengan rakyat jelata , masa tu la nak dengar bermacam-macam cerita dan masaalah rakyat jelata…maklum la siang hari semuanya sibuk dengan urusan masing-masing…kite sebagai ibubapa  kene la dengar dan selesaikan apa-apa masaalah anak-anakkan….

Ini pulak minggu lepas punya cerita…balik kerja macam biasa la…bila sampai jer kat rumah baru teringat macam ada tertinggal sesuatu…apa yee…pas tu hp pun berbunyi  terus jawap-ank no2  nurrin col…waaaa..waaaa…kesihannya kat nurrin  aku terlupa nk ambik dia kat sekolah ,dia tak balik rumah tenghari tu sebab ada koko  selalunya bila ada koko memang tugas maknya la jadi mak supir…kesian kat dia lama menunggu maknya tak muncul-muncul  datang ambik…tapi tak pe lepas tu mak supir ni berdezupppp pergi ambik dia kat sekolah tuu tauu…





Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

31 comments:

  1. kesian sheols....
    banyak sangat berfikir ye... tu yg terlupa...

    ReplyDelete
  2. miloais:
    hahaha....itu la pasal mcm2 benda nak dipikikan sepanjang bawak kete tu..atau pun dah makin tua kite ni tu yg terlupa jer kot...kene mkn kismis byk2 la mcm ni..

    ReplyDelete
  3. tu pasal, kadangkala kita kena buat sesuatu yg luar dari rutin...kalau tak kita boleh stress/boring melampau...kita sekarang ni kan, hidup betul2 macam Rat Race..bangun, kerja, balik kerja, makan tido..ulang benda yg sama sampai ke hari tua...:)

    ReplyDelete
  4. sy sokong apa yg Daddy Ziyyad ckp tu..

    ReplyDelete
  5. sejuk2 ni pekena milo panas and roti bakar meletops kak ain kekekekke

    ReplyDelete
  6. Daddy Ziyyad:
    betul sangat2 tu..rasa dah bertahun2 asyik benda yg sama jer..diulang-ulangkan...

    ReplyDelete
  7. KhaiRin:anies:
    betulkan anies..itu la rutin hidup kita hari-harikann..

    ReplyDelete
  8. aju:
    memang sesuai sgt tu aju..sejuk2 mcm ni minum milo panas...

    kakain mmg suka bangat minum milo dari kecik sampai la besar dan dah beranak 4 ni pun..mila tetap pilihanku...

    ReplyDelete
  9. D pun baru lps pekena kopi inspirasi dara...

    lo kesian kat nurrin ye....

    ReplyDelete
  10. i pun sejuk ni.. dalam selibut sambil blogwalking..heee

    ReplyDelete
  11. LadyzuL:
    wahhh..mesti bestkan kopi tuu..mehhh secawannn...nnt nk ode laa mcm ni..

    ReplyDelete
  12. azian:
    bestnyaa...
    jeles..jeles niii...

    ReplyDelete
  13. laa cian nye adk menunggu mama yg x kunjung tiba ye..byk benda nak kena pikir kan kak..cni pun lps ujan tp x dpt ler nak lepak atas katil..huhu

    ReplyDelete
  14. alahai..cian yg tercicir dan menunggu tu...begitulah klu kita ni sibuk-sibuk,memang ada je bnda yg terlupa...perkara normal bab terlupa ni..

    ReplyDelete
  15. Sebagai manusia biasa, kadangkala kita terlupa juga pada rutin kita. ;-)

    ReplyDelete
  16. betul!! sbagai ibu ni mmg mcm2 kdg2..cian si anak..

    tak pelah ibu takkan buat lagi hehehe

    ReplyDelete
  17. assalam ain..sesekali terlupa..dimaafkan..he he
    disini pun hujan ain..

    ReplyDelete
  18. Salam Ain ..

    Sejuk2 ni selain Dari berbungkus, perut asik lapar jek..
    Ada goreng pisang panas dgn kopi O.. Uhhhh!! Best.

    Alahai maakkkk... Cemana boleh terlupa anak.. Hehe!

    ReplyDelete
  19. ala kak biasa la bila dh umur2 gini..asyik lupa je...

    seb baik zmn skrg ada tipon kan?

    ReplyDelete
  20. bestnya ain masih kerja..sejak berhenti kerja ni,mama sering rasa bosan pulak..ehem kesian ank tu kan,blh mak dia terlupa..ehem mesti byk fikir ya?..he2x..

    ReplyDelete
  21. kak
    tak pyh fikir pape..
    kita tngk apa jadi
    hehehe

    ReplyDelete
  22. haaa3x... sampai terlupa nak ambil anak yee... kekadang kan walaupun dah jadi rutin harian pun boleh terlupa juga macam saya ni bab ambik anak sekolah sebab hari2x waktu baliknya tak sama...

    ReplyDelete
  23. alahai ciannya nurin...trkdg kesibukkan buat kita lupa segala2nya....

    ReplyDelete
  24. cian nurin, blh maknyer lupa ambik dia, parah dah ni k.ain...hehe

    Btl la k.ain, rutin kita ttp yg sama stp hari, kdg2 bosan je rasa...tp kita kn redha jelah kan..

    ReplyDelete
  25. btol dan bagus cara akak.. wlpun sibuk dengan kerjaya... masalah anak2 x diabaikan..

    ReplyDelete
  26. semalam qema dapat mc..memang bantai tido je la, hujan lebat best layan tido..sama la kak hari2 rutin sama je, weekend pun cuma keluar amik angin bawa anak jalan dekat2 je..tu xde entry mana kat blog tu hihi

    ReplyDelete
  27. Sy pun pnh je lupe dgn mende2 mcm nie. Haishhhh!

    ReplyDelete
  28. Kesiannya....
    Banyak sangat fikir sampai terlupa kat anak.

    ReplyDelete
  29. hahahahaa...anak pun boleh lupa ek kak... :)

    ReplyDelete
  30. saya paling setuju dgn komen Daddy Ziyyad. setuju sgt2.

    ReplyDelete
  31. saya pu gitu kak.. hari2 dgn rutin yg sama.. bila kdg2 lari sikit rutin tu, terus rutin biasa jd kelam kabut.. hu..hu..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini