19 April 2011

bile terpaksa semuanye boleh...

Kisah jam 3:20 pagi…tibe2 ade orang masuk kat bilikku…sedang  nyenyak tido dibuai mimpi yg indah-indahkan…siapa la pulak bukak lampu ni…silau mateku ini…sayup2 jer dengar suara memanggil mengejutkan aku…kaco jer laa…kubuka mate…laa..anissa anak yg sulong…bikin gempak kat maknye ni…

Ma..pintu bilik terkunci…mcm mane nak bukak ni

Ape...terkunciii...mcm mane boleh jd macam tu...

Dia tertutup sendiriii...tadi gi bawah minum air...

Masaalah ni...time mcm ni pulak buat hal...pegi ambik kunci...ambik kou macam2 jenis ade anak kunci...semua dicocoknye tak menjadi tak boleh bukak la pulak...dlm keadaan mamaikan...mate separuh terpejam...pas ni kene asing2kan khas kunci bilik jer...buat mcm kunci rumah tu...baru la senangkan..

Susah betul la...suruh dia ambik screwdriver jer la...kalau tak pun ambik jer hammer kasi pecah ni pintu...tapikan nak tunjuk terer kat anak jgn kasi rosak itu pintu puas la jugak cucuk & pusing sane pusing sini...akhirnye berjaya bukak gune screwdriver tu tanpa rosak dan tak ade cacat celanye...dah jd mcm citer MacGyver la pulak...pada hal tak pernah umo buat kerja2 macam tu...

Itu laa dia...bile dah terdesak semua bolehkannn...ape yg penting pintu tak rosakkan...bila buat tu kene sabar... 



Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

27 comments:

  1. hadoiii...3 pagi tu kak...
    betul tu kak ain,
    bila encik suami takde, otomatik mmg yakinnn boleh semuanya!

    ReplyDelete
  2. bukanmacgyver .... makgyver ....

    ReplyDelete
  3. WAHHHH....TEPUK TANGAN....PANDAINYA DIA....

    ReplyDelete
  4. wahh pandainya akak tak rosak pintu...terror..abg yana pn smpai kopak pintu dibuatnya..hehe :)

    ReplyDelete
  5. suzi:
    hehehe..terpaksa semua bisa diatur...boleh ajerrr...

    ReplyDelete
  6. chik Att:
    tima chik Att sudi singgah..

    betul la..sepatutunye gune name tu...masih mamai ni..

    ReplyDelete
  7. ladyzull:
    tima kasih..tima kasih...ladyzull

    kene buat cepat2 sebab nak sambung tido...mase tu...

    ReplyDelete
  8. maya mayana:
    itu la pasal yana...tibe2 jd pandai la pulak...pada hal tak pernah buat pun...

    tu yg ambik hammer sekali..kalau tak boleh harus ku pecahkan tombol pintu tu..

    ReplyDelete
  9. pukul 3 pagi tu...
    adehhhhhhh!~ kalo iols
    tido kat luar bilik le jawabnya...
    tak kowser nak bertukang pepagi hari tuh!
    hehehehehe

    ReplyDelete
  10. aduhaii..mamai la time tu, mmg tak leh fikir straight nye..nasib baik maknya..mcgyver..he.he..dasyat.

    ReplyDelete
  11. Kak Zai pernah terkunci dalam bilik tak boleh buka dari dalam dan luar.Hubby pula masa tu ada meeting,anak2 tak nak menyusahkan jiran2 akhirnya mereka 2 beradik panggil bomba haa... ambik engko...bersiul2 lah bomba tu depan rumah,semua jiran kebingungan.

    ReplyDelete
  12. hik..hik ada kerja tambahan nampak..profession baru tu..kalau hubby nora, memang dipecahkan nye..huhu..haru..

    psstttt..akak duk mana..?

    ReplyDelete
  13. mak ai..3am tuuuu..tengah syok benor la kan kakAin ehhehe..betul tu, lepas ni kena asingkan takpun tag je yg ni kunci bilik1/2/3/4..sng yg cucuk klo emengency hehe..mmm nampaknya klo jd kat umah No kena panggil akak datang Labuan la suh buka klo Abang takde hehe..

    ReplyDelete
  14. wah terrer tu dalam mamai2 berjaya gak buka pintu hehe

    ReplyDelete
  15. miloais:
    mule2 piki mcm tu jugak...
    tapi memikirkan pagi2 nnt mcm2 nal nk buat segala benda kat bilik tu..baju sekolahnye bebagai...

    kene la buat jugakk..

    ReplyDelete
  16. ina:
    sape lagi yg nak buatkan...dah en somi pun tak de..

    kalau tak boleh jugak mau jer congkil sampai tercabut...

    ReplyDelete
  17. zaitun:
    lagi dasyat tu..panggil bomba...
    mesti pintu rumah kak zai.jenis yg kalis api ni..hehehe...

    tak boleh buat mcm saye buat tu...

    ReplyDelete
  18. nora:
    tak tau la nora tibe2 jer boleh plk terbukak pintu tu...mmg diluar jangkaan...

    sabar n buat dgn penuh yakin pasti boleh...

    ReplyDelete
  19. tengah enak dibuai mimpi tu...

    wah, teror tu ain..sy pernah trkunci dlm bilik dgn hubby..xtau kenapa tombol xle pusing..kelakar...brtukang sakan la mlm tu...abis jahanam pintu dikerjakan.

    ReplyDelete
  20. wah terrerlah ainn bukak pintu terkunci tanpa jejas apa2.

    Rumah kami dah dua kali terjadi, habis tombol rosak, kena tukar tombol yg baru..huhu

    ReplyDelete
  21. norafiza:
    nak ke labuan...boleh ajer...
    wow seronok tu..kak ain belum pernah sampai kesane lagi tu...

    ReplyDelete
  22. qema:
    berada diawang-awangan..
    tp puas la jugak kak ain pulas2kan dia...

    cume longar2 la sikit...kuasa tuhankan dia kesian kat kak ain agaknye laa...

    ReplyDelete
  23. NzA:
    tapi bukan sekejap nak buatnye tu...puas dah digodek2kan...hampir nak ketuk jer dgn hammer tu...

    ReplyDelete
  24. yus:
    terjejas la jugak yus...dia jadi longar...cume tak tercabut jer...

    entah la ain pun tak tau mcm mane boleh buat tu semua...mcm magik jer..hehehe..

    cume piki esok nak kerja pastu baju sekolah segala bendanye kat bilik tu...usahakan lah jugak..

    ReplyDelete
  25. ain..

    kita kat rumah dah standby
    kunci2 kecemasan yg ada tag nama
    bilik2 sape...

    senang skit kalau terjadi apa2
    kita siap buat 2 set..

    1..kita simpan

    2..kita letak saje kat tmpt
    semua org tau

    try kay :)

    ReplyDelete
  26. Ati...hehehe... Makgyver tu...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini