18 October 2012

rasa takut la pulakkan....

assalamualaikum...

apa nak jadi ni...rasa macam selamat la pulak berada dinegara sendiri..banyak betul perkara-perkara bersifat seperti syaitan..iblis...


macam ni ke muka iblis dan syaitan...


ke macam ni...

sebabnya tadi baca ni kat metro...dan sebelum ni pun ada jugak berita macam ni keluar jadi bahan cerita..jenayah ada dimana-mana...


tetiba jadi takut pulak nak jalan sorang-sorang...mangsanya tak kira umur..budak kecik ke kakak-kakak ke makcik-makcik ke...nenek-nenek pun rasa tak selamat sekarang ni tau...habis kalau tak ada sesapa nak teman nak jalan berteman dengan sape la pulakkann...

sebab apa ye jadi macam nii...




Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

27 comments:

  1. memang manakutkan...semoga kita dijauhkan dari benda2 macm ni..

    ReplyDelete
  2. memang semua tempat x selamat la skrg

    ReplyDelete
  3. MP:
    risau..takut..rasa mcm tak selamat semua ada rasakann..

    ReplyDelete
  4. suria amanda:
    takkan nak berkurung kat rumah jer kann..

    kat rumah pun kadang2 tak selamat jugak..

    ReplyDelete
  5. Kak Ain...org zaman sekarang ni agaknya ramai yg sakit jiwa kot buat jenayah macam tak de hal tak fikir kesannya langsung.

    Berhati2lah sentiasa...bukan pompuan2 jer lelaki pun sama.

    ReplyDelete
  6. Sebab mungkin tanpa sedar kita tidak lagi menjadikan agama itu pegangan dan panduan hidup. :(

    ReplyDelete
  7. memang rasa tak selamat kak. kadang2 kalau duduk dlm rumah sendiri pon takut. takut kene rompak ke apa ke. huhu

    ReplyDelete
  8. ain, kak rose baru kuor sepital... sebelah katil tu indian lady kena snatch theft sampi patah kaki n kena 41 stitches... mlm2 mengerang kesakitan..dengar pun kesian n takut jugak.

    KDN kata mesia negara paling selamat?
    choiii la sangat!!!!

    ReplyDelete
  9. mmg takut r..mintak jauh la semua ni

    ReplyDelete
  10. minta dijauhkan...betul2 tak selamat kan..

    ReplyDelete
  11. rumah sendiri pun kadang2 rasa x selamat kak..

    ReplyDelete
  12. as salam,
    sekarang kena beringat lebih..manusia terdesak dah makin ramai

    ReplyDelete
  13. Ain,

    rasa selamat ke rasa tak selamat..rasa tak selamat kan..heee..

    well begini lah kalau life ke dah semakin modern. banyak manusia rakus.

    ReplyDelete
  14. Sangat2 menakutkan berita dan cerita mcm ni, semoga kita di jauhkan dari perkara buruk mcm ni

    ReplyDelete
  15. Skrg kena lebih berhati hati bila keluar rumah kan...kena perhati sekeliling tak kira lah masa nk keluar rumah atau nak keluar kereta...akak ni kalau kat kwsan rmh ada budak motor memang akak sanggup pusing pergi tempat lain dulu..biar lah beringat sebelum kena ....take care :-)

    ReplyDelete
  16. assalam ain..apa khbr?

    tu la , rasanya kita perlu ada teman n jgn berani2 nk jalan2 sorang2.

    ReplyDelete
  17. betoi tu mcm tak selamat kan sekarang ni.. mcm2 kes ada.. kita kaum perempuan ni mmg kena alert lebih lps ni..

    ReplyDelete
  18. aduhh betul tuu kak
    susah hati skrg nie .. memang x selamat
    manusia skrg nie macam dah hilang pertimbangan , x tahu apa sebab
    kena selalu hati2 .. x tahu dah nak cakap apa2 layie

    kalau anak2 pun sama .. x leh biarkan jalan @ bawa basikal ke kedai sorang2 walau dekat huhu

    ReplyDelete
  19. pastikan x berjalan ditempat2 yg sunyi dan merbahaya.. berjalan la ditempat yg ramai org dan rasa selamat..
    tp kalo nak jd jugak x tau la camne kan.. hurmmm.. dunia oh dunia..

    ReplyDelete
  20. kasihaye. bahaya keluar malam-malam sorg-sorg..

    ReplyDelete
  21. uittt.. berdiri bulu roma...

    ReplyDelete
  22. Nak kuar rumah risau, dalam rumah pun masih risau kerana mereka tetap mencari walau tak diundang.

    ReplyDelete
  23. makin hari rasa makin xselamat....byk kes jenayah brlaku tnpa di duga.....

    ReplyDelete
  24. betul tue...kalau jalan sorang2 bahaya sekrg...

    ReplyDelete
  25. kena sentiasa berhati2 sekarang ni

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini