16 October 2012

kelemasan...

assalamualaikum...

ini cerita beberapa hari yang lalu...kelemasan dalam asap yang berkepul-kepul semasa balik kerja...masa betul2 je sampai kat rumah kat depan pintu pagar,cepat-cepat masukkan kereta...dari jauh dah nnpk abang2 tu nak sembur asap bunuh nyamuk...

masa petang tu dengan hanim,kami berdua dok diam dalam kereta masa org tu sembur...sebab kalau keluar mesti kitarang akan kelemasan dengan asap tu kann...

ini la kerja kami dua beranak dok dlm kereta,
 sempat ambik gambo lagi tuu...

bila asap sudah berkurangan boleh la masuk rumah...

tapi tu laa..terasa mcm sedup asap jer bila keluar dari kereta, itu pun tunggu sehingga asap tu berterbangan sehingga tidak kelihatan lagi...

ini ajer cerita pasal kelemasan...kengkawan pernah kene macam ni takk...


Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

12 comments:

  1. lya:
    betul tu lya..kakain dok dlmkereta tu pun lama..sampai ilang asap tuu..tp masih terasa susah nk bernafas..

    ReplyDelete
  2. Melekat tak baunya kat pakaian? :)

    ReplyDelete
  3. memang pernah kena...nak2 kalo kat kawasan tu ada kes denggi.

    ReplyDelete
  4. memang pernah kena...nak2 kalo kat kawasan tu ada kes denggi.

    ReplyDelete
  5. salam kak..dua bulan lepas kat rumah saya ada sembur asap nih sebab ada kes denggi..memang bahaya kan kes denggi ni..

    ReplyDelete
  6. Ain...
    saya tak boleh hidu sebarang asap...ubat nyamuk ke, rokok ke...kalau asap semburan nyamuk macam tu, rasanya mau semputttt...

    ReplyDelete
  7. huhuhu.. lepas tuh mesti semua lantai berminyak kan?? huhuhu

    ReplyDelete
  8. berminyak tak alatan dalam umah.. meja makan ke? selalu kan aku kalo fogging gini aku tutup sume pintu tingkap, pastu bawak anak2 lari jauh2... takmo hidu asap tu.... ada sekali tu sebab aku bawak anak kecik, dia orang suruh aku masuk dalam van dia orang, pastu bukak econ.. nyaman je.. mak2 yang bawak anak kecik sumer dia suh masuk van.. tapi sekadar muat2 je lah kann...

    ReplyDelete
  9. ehem..sejak sakit ni mama sensitif sgt dgn semburan nyamuk tu !!..terpaksa tutup hidung dgn towel..nanti batuk mama berpanjangan.. :(

    ReplyDelete
  10. asap ilang lantai umh rsa cam berminyak2..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini