22 July 2011

tok harimau pukul berapa sekarang...

ape dimenung dan ditenungkan tu hanim oiii....
kalau nak tau malam ni maknye jadi cikgu...garang jangan main2 nanti kene rotan...

dia suruh ajar macam mane nak belajar tengok jam yg betul...so maknye ni pun ambik la jam yg dah rosak bagi kat dia...maka pusing2 kan lah jarum jam tu...baru dia faham....semangat betul dia nak belajar sebab cikgunye suruh belajar nnt cikgunye tu nak tanya sorang2...sape tak dpt jawap dgn betul  kene denda..hahaha tahu takut...




Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

21 comments:

  1. mmg selalu jd cikgu kat umah tu...
    serba boleh la kirenye...

    ReplyDelete
  2. ihiksss...
    cikgu kat umah mmg kena garang, kakau tak budak2 ni buat tak kisah je...

    psst:kak ain klik kat gambar2 @bandung tu utk view lebih besar ye

    ReplyDelete
  3. Mujur cikgu kat rumah tu tak pasang tali soh dia gantung kat leher sampai sekolah esok. Hahahahaha!

    Apalah Maknanya..

    ReplyDelete
  4. wah!!!..garangnya ckg kat umah.....

    ReplyDelete
  5. Ibu tue cikgu..
    Cikgu itu ibu..
    Menatik dan berkat :)

    ReplyDelete
  6. garang tpi penyayang ye tak

    ReplyDelete
  7. x ramai yg mampu jd cikgu even hanyer cikgu kat umah..

    ReplyDelete
  8. Penggunaan jam digital membuat anak-anak susah nak tahu jam manual. Kakak belikan anak kakak jam manual sejak umur 5 tahun supaya dia dapat belajar....Mula-mula tak tahu, lama-lama pandai..

    ReplyDelete
  9. Ain,
    tahniah.... sebab di rumah buat pengukuhan untuk anak-anak,

    inilah yang dinamakan kerjasama guru & ibu bapa, sebab di sekolah guru beri panduan asas, di rumah ibu bapa pula buat peneguhan... jadi dengan segera lekatlah ilmu itu di minda anak-anak... moga terus maju ke hadapan!

    ReplyDelete
  10. sz:
    mmg pun..kalau tak dipantau nak main jer kejenye tu...

    oh ye ke..nnt kak ain gi tengok semula gambar tu ye...

    ReplyDelete
  11. azieazah:
    mahu dia nangis kot kalau maknye buat cam tu...

    ReplyDelete
  12. MP:
    ala..garang sikit jer...
    kalau tak nnt dia main2 pulak...


    dia selalu ckp kat kwn2 dia mama kite garang tau..tp dia baik jugak"alahai anak den tu...

    ReplyDelete
  13. misgee:
    mudah-mudahan mudah dpt difahami berkat maknye ni yg ajarkan...w/pun bkn cikgukann...

    ReplyDelete
  14. redza:
    betul tu...benar belaka..hihihi

    ReplyDelete
  15. ieja:
    mampu jd cikgu sekolah tadika n sek rendah jer..

    yg menengah, kurenggg faham sikit..tu mintak en somi jer la yg tunjuk2kan..

    ReplyDelete
  16. kakzakie:
    betul tu kakzakie..tu yg di kurang faham sikit...selalu tengok jam digital jer...

    alhamdulilah dia dah faham...

    ReplyDelete
  17. amie:
    kiteajar je la mane yg mampukan...
    mungkin kat sek tu murid2 ramai satu kelas... cikgu pun tak sempat nak tunjuk betul2 kalau tak faham tu...tu yg dia suruh ajar...

    ReplyDelete
  18. dah darjah 2 ke dia?
    ajar anak ni kene ada kesabaran yang tinggi...

    ReplyDelete
  19. bagus kalau semua mak camni..senang kerja cikgu....

    ReplyDelete
  20. bagus idea akak ni,ajar mcm ni lg berkesan..kira praktikal dah ni

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini