28 August 2010

solat tarawikh & taskirah....

salam untuk semua.....
sekejap tadi baru balik dari solat terawikh....hari ini agak kurang sikit mengantuk bile solat tadi...bukan ape kadang2 tu bile terlebih sikit makan, mula la mate ni layu jer....tapi hari ini segar bugar mate ni....
solat tadi di imamkan oleh imam muda anak salah seorang dari jemaah kat tempat perumahan ku ini...
suaranye agak lantang dan bacaannye sungguh menyentuh hati dan perasaan sehingga menusuk kalbu....bile terdengar bacaannye itu....terasa sedih sayu...hiba...terasa  insaf...bile imam muda itu membace ayat2 suci itu....

dan mase taskirah tadi ade menyentuh betapa besar pahala jika kite memahami setiap maksud patah perkataaan dalam solat...oleh itu baru solat kite lagi jadi  berquality...dan jgn lah kite mengejar quantity tapi hasilnye tiada...sebab solat itu adalah tiang agama...bile kuat tiang tersebut barulah kukuh iman kite......ade lagi tapi tak bawak pen nak tulis....setakat dengar jer ler....itu jer la serba sedikit yg dapat dikongsikan...

mudah-mudahan kite semua diberkati oleh allah...dan dipermudahkan segala urusan kite didunia dan akhirat nanti....aminnn....
Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

11 comments:

  1. Salam Ain,

    Terima kasih kerana berkongsi.


    * kita dah tak dapat ikut...

    ReplyDelete
  2. salam,

    solat tu paling utama kerana tiang agama cuma orang bila tak puasa kena tangkap tapi tak pulak tangkap orang tak bersolat wallahualam..

    ReplyDelete
  3. salam ainoraini..
    terima kasih berkongsi.
    memang betul tu ain..tu sebab masih lagi..membaca dan mengingati terjemahan ayat2 yang dibaca ketika solat..

    ReplyDelete
  4. salam..

    alhamdulillah..moga semua mendapat rahmat dari Allah swt..

    ReplyDelete
  5. azrina:
    tu ajer yg mampu untuk dikongsikan...
    dulu2 mase anak2 kecik pun ain tak pegi pun..sekarang ni senang dah besar angkut semua pegi sekali...

    ReplyDelete
  6. PM:
    betul tu PM...kalau tak gi solat tak pulak diambil tindakan...ade jugak hari jumaat yg kaum adam tak gi solat jumaat...elok jer gi jenjelan time tu....

    ReplyDelete
  7. kak erna:
    W'salam kak erna...mase ustaz tu kasi ceramah pun cakap mcm tu...dia suruh kite belajar dan fahami maksud setiap patah perkataan dalam solat...

    ReplyDelete
  8. sekamar rindu:
    terima kasih sudi singgah dan meninggalkan jejak....

    nnt saye bertandang kesane ye....
    selamat berpuasa...

    ReplyDelete
  9. Hello Ainnoraini, I love that gambar in your header. Di mana tempat tu? Kedah, Alor Star or Kenantan?
    Ada prize ke I guess correct? Ha ha.

    I enjoyed looking at your many pics here, very nice. You got a beautiful family.
    Have a happy hari merdeka and keep a song in your heart, selamat berpuasa, Lee.

    ReplyDelete
  10. salam.. sudi kiranya terima kad raya dr saya.. makasih

    ReplyDelete
  11. Salam...

    Moga sihat hendaknya..

    Memahami setiap patah perkataan dalam solat menambahkan kekhusyukkan kita pada~Nya..

    Cantik rumah barunya..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini