24 September 2013

oneng...

assalamualaikum...

cerita ceriti...sejak anak-anak dah besar-besar ni...terasa sunyi pulak kat rumah tu...kadang-kadang jer riuhnya...tak seperti ketika masa masih kecik-kecik dulu-dulukan, hari-hari meriah...riuh rendah dengan suara-suara merdu rakyat jelata sebabnya ada yang menangis, terpekik meraung bila berebut barang, lepas tu semua urusan kita kene uruskan...pitam la jugak maknya ni dulu-dulu...

sekarang ni, kadang-kadang terasa rindu la pulak,saat-saat ketika semasa rakyat jelata ni semua masih kecik-kecik lagi...kenangankan semuanya tu tau...dan itulah jugak namanya putaran hidupkann...semua orang akan merasainya...

tapi nasib baik la ada penghibur hati kat rumah ni...cuba tengok tu...kaler bulu dia dah nak sama dengan lantai rumah la pulakkk..silap-silap kalau tak nampak boleh terpijak kucing kesayang ni, oleh rakyat jelata kat rumah tuu...

hemsem tak? nama nya oneng...kucing ni tabiat dia memang manja...dia tahu kalau kita sayang kat dia...oneng ni anak bujang, tapi tak pernah pulak tengok dia keluar rumah pergi merayau-merayau...tapi tak tahu la kann, nanti bila dah pandai ngorat mesti tak henggat nak balik rumahkann...

sahabat-sahabat semua ada tak penghibur hati seperti oneng saya tuu...








Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

24 comments:

  1. buat masa sekarang rumah masih riuh rendah oleh rakyat jelata lagi..
    ada kita pun ada kucing dulu banyak sekarang tinggal sekor uteh namanya.. memang sangat manja.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. rumah kakain riuh rendah sekali jer skrg ni..dh besar2kann...
      kucing pun ada sekor jer..bila hilang baru ganti yg lain...

      Delete
  2. Comeyyy...

    Kak Zai pernah membela beberapa ekor kucing tapi tidak bertahan lama, hilang atau mati. Yang tinggal sekarang hanya seekor itu pun kucing anak yang dibawa dari johor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hemsen dan comeyy kan kakzai...
      saya pun bela ni jer sekor..tak bela byk2 pun..
      nnt bila hilang atau mati baru bela yg lain pulak...

      Delete
  3. Replies
    1. oneng ni mmg pandai..saja jer dai posing mcm tu..
      nnt dpt upah mkn ikan..

      Delete
  4. ade jugak.. tapi bukan kucing yang kami bela lah.. tumpang kasih sayang kucing2 belakang dapur. selalu datang melepak kat dapur. anak2 suka lah main~

    ReplyDelete
    Replies
    1. rumah kakain sejak ada oneng ni jarang kucing lain dtg..
      takut sebab kene kejar dgn oneng...

      Delete
  5. Husband tak bagi bela kucing walaupun dulu2 pernah ada 2 ekor kucing utk dimanja.

    ReplyDelete
    Replies
    1. rumah kakain tu jer sekor...kalau hilang baru ganti yg lain pulak...
      tak ada la bela byk2 pun aina...budak2 ni suka bela kucing ni...

      Delete
  6. Ain, Azi kat rumah la ni ada kucing baru, namanya Bubu...menikus sungguh, pantang ada benda bergerak, mesti dia terkam, sampaikan langsir azi semuanya habis koyak....Bubupun jantan, kalau tidak, boleh kita berdua berbesan..he..he..

    ReplyDelete
    Replies
    1. bubu mesti hemsem kann..nnt tunjuk gbr bubu ye azi...
      ialah tak boleh berbesan...nnt la bela yg gegirl la pulak huhuhu...boleh hantar kat sg petani...gi meminang..ehhh silap azi dtg shah alam la kann...

      Delete
  7. iskkk tacing lak sy baca n3 ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. biasa la putaran hidup..mcm tu mak-mak kita dulu2 kann..
      lagi ramai anak2nya..lepas tu tinggal berdua jer...

      Delete
  8. kat rumah sekarang rajin benar..kucing jiran kencing..aduh

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu yang tak sukakann...kencing merata2..

      Delete
  9. Kakak sebab takut kucing memang tak adalah kucing kat rumah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kak zakie takut kucing yee...
      saya ni anak2 yg suka sangat bela kucing..tapi sekor jer tak boleh lebih..
      nnt tak terjaga bila dah byk2 ekor...

      Delete
  10. Comelnya Oneng...beruntung Oneng disayangi ramai...
    Saya suka kucing, tapi tak suka bela kucing...

    ReplyDelete
  11. Okje suka je senyap sunyi kat rumah tu AN....hehe... fenin kalau bising haha....
    Anak bongsu sebok nk bela kucing....

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini