09 September 2013

malas punya pasal..itu la akibatnya...

assalamualaikum...

sudah hari isnin...rasa tak puas 2 hari bercuti dihujung minggu...sebab hujung minggu yang penuh dengan berbagai-bagai aktiviti...bangun pagi isnin  pun macam malas jer...chewahh alasan la tu...pada hal hari tak berkerja pun,bangun pagi jugak...yang sebenarnya,kepala otak dah mula terbayang-bayang...malasnya nak isi minyak kereta pagi-pagi ni...malasnya nak singgah mana-mana pertrol pump ni weiii...minyak kereta dah mintak diisi dah kasi "warning"...malas,,,malas...malasnyaaa...

tingg..tong...dapat satu idea,...malas punya pasal cakap kat en somi,..."laling..laling..apa kata kita tukar kereta hari ini....tukar suka sama suka...boleh tak linggg...boleh la boleh la yee", nak tahu dia cakap apa...sudah semestinya dia akan cakap ok kannn...nak carik nahas kalau tak cakap tak boleh, tapi yang sebenarnya dia memang dah tahu sangat ayat manis bininya nii...mesti ada  udang sebalik mee guna ayat macam tuu..."sebab minyak dah kering kannn"...pandai lakiku teka...

dengan hati gumbiranya bawak kereta lakiku itu... tak payah susah-susah isi minyak... tapiiii...sampai kat tempat kerja...aikkk mana kasut-kasut kerjaku itu...ohhh tidakkk, chisss dalam kereta lagi satu ghupenya...takkan nak pakai selipar buruk ni jalan masuk kat tempat kerja...tapi nak buat macamkan dah itu jer yang ada,redho dan pasrah jer laa...tapi lawa jugakkannn...

ini la akibatnya bila bila malas punya pasal dan bila dalam bonet kereta tu buat tempat simpan kasut...jadi pakai la apa yang ada...

itu ajer cerita pagi tadi...





Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

13 comments:

  1. Itulah yang dikatakan 'setiap kejadian ada hikmahnya'...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. iye la kakcik...itu la hasilnya sebab malas kann...

      Delete
  2. Kalau en suami tahu mahu dia ketawakan ain.
    Kawan kakak hari ini lagi dahsyat sebab tergesa-gesa nak hantar air kat anak dia d sekolah boleh pakai sebelah kasut baru sebelah kasut lama - nasib baik patten lebih kurang cuma warna satu kilat satu pudar...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha tu lagi la lawak kakzakie..rasa nak gelak gulung2 jer...
      tak baikkan..gelakkan org nnt terkene diri sendiri...

      itu la pasal nak cepat punya pasal kadang2 kita tak perasankan...

      Delete
  3. hehe lawak la kak ain ni. itu la lain kali bawak keluar kasut sekali hihi

    ReplyDelete
  4. haaa tu la kakain..malas sangat..kan dah kena..hahaha

    ReplyDelete
  5. ekekekkeeee ni stok kasut simpan dalam kete la kannnn...

    ReplyDelete
  6. tak dapat bayangkan ain yang ayu bersepatu kulit lelaki...
    mesti orang toleh 3,4 kali, heee

    ReplyDelete
  7. Hehehe... ain...ari ni pakai baju apa...kalau glamor...sampai kat kasut potong markah sampai jadi -ve...hehehe

    ReplyDelete
  8. tu le pasal akak ada simpan kasut keje kat opis . .mudah...

    ReplyDelete
  9. Kak Ain tak pe mentain ayu eh...

    ReplyDelete
  10. Ha ha ha. Amik nko. Sy pi keja mmg pkai selipar jepun je hr hr. X de maknanya nk pkai kasut bagai musim musik ujan nih.

    ReplyDelete
  11. Dulu masa okje keje...gitulah jugak AN...kalau hari Isnin je blues hehe ....
    Awak tu kira oklah AN.....blues blues pun sampai gak kat office!

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini