12 July 2013

Ramadhan 3

Assalamualaikum...

Juadah berbuka puasa semalam, sederhana saja...hajat dihati nak singgah PARAM tapi tak pergi jugak...


Alhamdulillah walau pun tak ada bermacam-macam jenis hidangan...2 kuih tu beli ditempat kerja...yang agar-agar tu semalam punya tak habis lagi...cekodok udang tu buat sendiri yee...yg dalam bekas tu sayur kobis goreng,udang goreng sambal dan buat sup ikan merah...


Dan ini pulak rezeki bulan puasa, jiran selang beberapa buah rumah bagi kari daging...alhamdulillah murah rezeki jiran saya...inshaa allah ada rezeki nanti kene pulak memberi pada jiran pulakkann...hidup berjiran ni kene buat baik dari segala hal dan yang penting kene ada sifat tolak ansur...

Alhamdulillah...ada rezeki sihat tubuh badan dan yang penting mata tak ngantuk malam ini boleh pergi lagi solat tarawikh disurau taman rumahku itu...



Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

27 comments:

  1. agar-agar biru tu agar-agar apa kak

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah... Bila bln pose nie semakin byk rezeki jiran2 bagi kan.. :)

    ReplyDelete
  3. banyak dah ni kak, qema xsempat buat n xstart membeli kuih lagi takat ni, balik kerja cepat2 nak sampai rumah nk masak :)

    ReplyDelete
  4. Assalam ain, selamat berpuasa, alhamdulillah rezeki, byk2 sangat pun membazir jugakan

    ReplyDelete
  5. agar2 biru? 1st time tgk...

    ReplyDelete
  6. Meriahnya kak. Bila ada cucur udang tu, mulalah sy teringin nak makan ni.

    ReplyDelete
  7. Fazleyatul Aini :
    agar2 biru tuu..letak jer kaler warna warni..tp tu berapa nak menjadi...rasa cam tawar sikit..tu yg tak berapa nk laku...

    ReplyDelete
  8. ratu hatiku:
    alhamdulillah...bila org memberi kita kena la plk membalasnya pulakkann...huhuhu memikir jugak ni nk balas apa...

    ReplyDelete
  9. qemaishak :
    dpt memasak bila balik kerja tu pun dah cukup besar rahmatnya tu qema...alhamdulillah semua rezeki yg allah beri..

    ReplyDelete
  10. mrs eady:
    tak la sedap mana pun..mkn sendiri ok la tuu...


    anneraini:
    boleh ler...mkn sendiri..
    anne masak ke beli tuk berbuka puasa ni...


    ReplyDelete
  11. embun rosaliza:
    tu la berbuka sekadar sederhana jer...


    lia:
    kaler biru..hemtam ajer..asik kaler merah jer tukar biru la pulak...huhuhu


    fara:
    nak ker..meh ler berbuka kat rumah kakain..makan cucuq udang masa panas2 baru la sedap..

    ReplyDelete
  12. Wahh..hidangan tu pun dah cukup mewah tu kak. Tak yah gie buffet hotel. Tapi agar2 biru tu sangat menggoda.

    ReplyDelete
  13. alahai teringinnya tengok kuih cucur tu....=-=

    ReplyDelete
  14. dalam bersederhana..tup,tup banyak juga...rezeki juga dapat kari daging..

    ReplyDelete
  15. byknya menu.. Alhamdulillah rezeki semua tu kan.. klu berbuka sy pun suka yg simple2 jer..

    ReplyDelete
  16. uiii biru nyer agar2..rs apa tu kak? laici?

    ReplyDelete
  17. kakak...
    kari daging jiran akak tuhhhh...nyum nyum nyummm.....yan belum pergi param lagik...konon2 nak kawal nafsu lee....hihi

    ReplyDelete
  18. MasyaAllah~ sedapnyeeeee!
    kecur air liur~

    ReplyDelete
  19. Salam Ramadhan Ain

    Alhamdulillah dan beruntung dapat jiran yg baik dan pemurah

    ReplyDelete
  20. Ain kita teringin tepung pelita tu..sedapnya...seronok ada jiran yg baik...

    ReplyDelete
  21. Kari daging cicah roti sedapnya Kak Ain (terus rasa nak buat kari daging esok).

    ReplyDelete
  22. selamat berpuasa Ain...

    Bnyak jugak kuih muih tu ya Ain..kelaurga saya biasanya terus berbuka dgn nasi..tak de kuih pun tak pe..

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum Kak Ain.
    Inilah kelebihan bulan Ramadhan, byk hidangan kuih muih dan lauk2 pauk dijual di merata tempat. Kalau saya mesti ada akok tiap2 kali berbuka.

    ReplyDelete
  24. Teringin pulak nak beli cucu udang tu!

    ReplyDelete
  25. Meriahnya kuih muih....agar2 biru tu menarik la M tgk

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini