22 July 2013

ramadhan 13 - menjadi dan akan buat lagi...

assalamualaikum...

semoga kawan-kawan dialam maya ceria selalu ye...hari ini sudah hari ke 13 kita berpuasa...

nak sambung cerita pasal projek buat ayam panggang tu kannn...suka dan dengan penuh bangga dimaklumkan ayam panggang ku itu menjadi dan amat sedap sekali licin nasib baik tulang tak noleh dimakan...chewahhh puji nampakkk...sapa la nak pujikan kalau tak diri sendiri...

tadaa ini ayam panggang rosemary yang amat mengoda bila dibakar...harum satu rumahku itu...itu yang tak sabar nak makan menanti masa berbuka puasa...

boleh buat lagi...kalau beli kat param ayam panggang  mesti mahalkan lagi pun rakyat jelata kat rumah tu ramai mana la cukup beli seketul je kann...itu pun kalau bernasib baik jika dapat yang elok...ada jugak yang dapat kurang elok,jawapnya cik tong la yang makan...



Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

38 comments:

  1. ERkk..sedapnye..:)

    Kat param kwn aiza ade beli ari tuh katanye beli x smp sekor pon tp dh cecah rm3+.++..

    Takat nih kaki blom jejak ke param lgi..alhamdulillah..

    ReplyDelete
  2. Salam Ain...
    nanti masukkan resepinya tau...nampak sedap dan berselera...jumaat ni, bolehlah Azi cuba masak pulak...:)

    ReplyDelete
  3. Lately ai pun suka buat n mkn ayam panggang
    But cari yg ade bones dh x de
    If buat guna boneless mmg x sedap sgt khen...

    ReplyDelete
  4. perghhh, terliur sudah...nmpak mengancam pulak ayam tu dok posing...hihihi

    ReplyDelete
  5. suke la tu ain...
    gerenti sedap walaupun hanya dari gambar

    ReplyDelete
  6. Aduhai...memang salutelah kat akak.

    ReplyDelete
  7. aiza hamdan:
    sama la jugak belum pergi param lagi...selalu beli kuih dan lauk kat kedai yg biasa beli makanan kat situ..sebab tahu masakan tu kene sedang selerakann...

    ReplyDelete
  8. azi:
    alaa..azi lagi pandai masak dari ain tau...nnt azi datang rumah ain buatkan yee...jangan ckp tak sedap pulak tau..siap laa..hahahah..gurau jer...

    ReplyDelete
  9. ayu:
    ibu mengandung mmg mcm tu..berselera jer kann...

    ReplyDelete
  10. Fazleyatul Aini:
    boleh la untuk makan2 sendiri...sedpa la jugak anak2 kakain ckp..habis tu kiranya sedap la kann...

    ReplyDelete
  11. liza:
    alaa kakain ni bukannya pandai masak pun sebenarnya liza...rasa liza lagi pandai masakkan...

    ReplyDelete
  12. Qashmere:
    boleh laa..untuk mkn sendiri..

    ReplyDelete
  13. anim:
    suka la anim..kiranya menjadi la tuu...nnt boleh buat lagi...

    ReplyDelete
  14. azela:
    ikut resepi yg ada...bg kakain sedap la kann..sendiri masak sendiri yg makan...

    ReplyDelete
  15. kesuma:
    bau jer ye..isi nya dah baih masuk dlm pewutt

    ReplyDelete
  16. Ni yang rasa dengki niiii....! hahaha

    ReplyDelete
  17. Netul2 sedap ni ain..acik belum pernah cuba resepi ayam panggang

    ReplyDelete
  18. pernah tu dalam 1 bulan bakar 2 ekor ayam..bila licin tandanya sedap kan..
    bakar sekali dengan kentang, sedapnya..

    ReplyDelete
  19. ayam mahal sekarang
    kafe sebelah tu rm3 seketui
    org kata murah la tu kat luar lagi mahal

    ReplyDelete
  20. hamboi kak...tgk pon dh sedap, mesti semerbak dlm rumah. akk panggang lam oven ker...cer tunjuk resipi hehehe

    ReplyDelete
  21. amboi menawan sungguh ayam tu...kenalah share resepi kak ain..

    ReplyDelete
  22. azieazah:
    alaaa apa nk dengki kakazie weiii..kak azie masak lagi sodap...

    nak sikit rendang kerang...

    ReplyDelete
  23. acik erna:
    sedap acik erna..makan masa panas2...nnt acik buatnya...


    qhaifa nur:
    tu mmg sedap nur..sebulan sampai dua kali buat..tapi kakain rasa nak buat lagi ni..minggu depan tunggu anak yg sulung ada...

    irfa:
    kat luar kalau kat param org kata mahal irfa...tpi kakain tak pernah beli lagi...

    ReplyDelete
  24. syariza:
    mmg harum baunya..bakar dalam oven yg biasa2 tu jer...resepi kakain ambik kat tenet...

    anne raini:
    sib tak panggan ayam sekor tau anne, kalau tak lagi seksi ayam tu...resepi ada kat dalam tenet..sila carik ye...mmg malas kakain nikan...tak tepek resepi...

    ReplyDelete
  25. Puas hati bakar sendiri dapat seekor pilih ajelah ye ain nak bahagian yg mana...

    ReplyDelete
  26. Harum semerbak bau ayam panggan rosemary ni, akk pernah buat sekali mmg best sangat

    ReplyDelete
  27. uiii kak..da smpi sini bau nyerrrrrr ;-)

    ReplyDelete
  28. sedapnye..ni lau beli ayam golek kat bazar belum tentu sedap camni..

    ReplyDelete
  29. nampak pun sedap, dah jadi boleh buat lagi la kan kak, jimat :)

    ReplyDelete
  30. mmg dalam perancangan nak buat jugak... tggu weken ni kot

    ReplyDelete
  31. Memang sodap la itu.. makan di waktu berbuka puasa lagi, tak payah risau berapa harga sekor ayam tu sebab sendiri bikin.. kalau buat lagi, boleh le hantar ke Meru hik hik.. ku tunggu kedatanganmu..

    ReplyDelete
  32. nampak menyelerakan..nyum nyum..

    ReplyDelete
  33. nampakkk sgt menyelerakan ni sis....lembab2 berminyak gituuuu...

    ReplyDelete
  34. sedapnyer ayam tu k.ain, sy xpnh lg panggang memanggang nih di bln posa...malas benor...hehe

    ReplyDelete
  35. Nmapak sedap AA...teringin nak try...mana resepi?

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini