11 July 2013

Ramadhan 2

Assalamualaikum...

Alhamdulillah...cuaca tidak berapa panas hari ini...cuaca agak redup dan yang pasti tekak tidak la berapa kering dengan cuaca seperti ini...huhuhu dah serupa budak kecik berpuasa la pulakkan...dan yang pasti anak-anak yang baru nak belajar puasa tu boleh la bertahan sehingga azan maghrib...

Sudah masuk hari kedua kita berpuasa...semalam berbuka puasa tak membeli pun di PARAM masak nasi dan lauk seperti biasa jer...kari daging,ikan merah sambal,goreng sayur kacang panjang,ada rojak buah pemberian anak saudara...itu pun sudah cukup membuka selera...

Tapikannn, air pulak bermacam-macam kaler...permintaan anak-anak masing-masing nak air kesukaan masing-masingkan...ada lagi satu lagi satu tertinggal pulak ada buat agar-agar warna warni tapi anak-anak komplen la pulak sebab kurenggg manis...akhirnya tak berapa laku..bapaknya la tukang habiskan...huhuhu...rela paksa tu suruh habiskan sebab tak mahu membazir...

Hari ini nak pergi cuci-cuci mata tengok makanan...tipu la kann kalau tak ada nafsu nak membeli tu...hajat di hati hari ni nak cari roti john,tepung pelita dan tekak ni pulak nak cendol...

posted from Bloggeroid


Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

13 comments:

  1. Assalamualaikum Ain

    selamat membeli belah di param

    ReplyDelete
  2. kena letak duit RM10 je dlm wallet kalau p param he3

    ReplyDelete
  3. semalam saya pon tak membeli, masak jer.

    ari ni ada la beli gak, tu pon kirim ngan kawan jer

    ReplyDelete
  4. Aina sedih sgt Kak Aina, 1st day puasa anak2 terpaksa makan benda beli. Lepas tu baru masak nasi dan depa makan lepas balik terawikh.

    ReplyDelete
  5. As salam kakain, saya blm pergi lg param. Kalau pergi mst mcm2 nak beli..hihih
    Selamat berbuka kakain.. :)

    ReplyDelete
  6. salam ramadhan dari saya sekeluarga

    ReplyDelete
  7. setakat ni saya tak p bazar ramadhan lagi. tak larat panas 1 hal, ramai orang. lalu bazar pon sampai jammed jalan, inikan nak menempuh lautan manusia kat bazar. memang tak la.huhuhu

    ReplyDelete
  8. atuk:
    semalam tak pergi pun ke PARAM...hajat jer berkobar2..

    lia:
    mmg pun lia..kene bwk cukup2 jer duit tu kann..takut terlebih membeli pastu tak mkn membazir...

    ReplyDelete
  9. syariza:
    masak sendiri lagi sedap dan jimat kan syariza...


    junaina:
    tak pe..lepas terawikh tu dah boleh makan sama2...

    ReplyDelete
  10. ratu hatiku:
    mmg betul lin, Kalau pergi PARAM semua benda nak dibelinya..nafsu semata2..


    anies:
    itu semua nafsu makan jer anies...lpas tu tak habis membazir makanan yg kite beli byk2 tu kann...

    ReplyDelete
  11. nza:
    sama2 la kita ye...selamat berpuasa jugak...


    ina:
    selam ramadhan dari kakain jugak...


    Fazleyatul Aini:
    kakain pun tak pergi jugak PARAM...sama la jugak masaalah dgn aini tu tau...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini