15 November 2012

semalam hari rabu...tak WW pun...

Salam Maal Hijrah pada semua....
 
Sejukkk...hujan lagi...tak tahu bila akan berhenti hujan ni...sejuk lah kain baju dijemuran...harap-harap akan muncul la sang suria selepas hujan berhenti...insya allah...
 
hari ini ada 2 jemputan kenduri dari jiran kat taman...kali ini bukan kenduri kahwin ye..tapi kenduri doa selamat sempena anaknya masuk JAWI...orang dah jemput kita kene la pergikann...dah beso dah anak2nye tu kann...dah nak jadi orang bujang anak teruna...
 
nak cerita semalam punya kisah...sambung cuti dan bawak la rakyat jelata jalan-jalan...saja cuci-cuci mata jer...
 
 nak jugak posing dengan en unta yg encemm ni...

jalan sikit dah dahaga laa...lapar laa...
beli la jugak kang pengsan sape yg susah kannn....
 
kita makan dulu...dah kenyang baru boleh jalan-jalan... 

 macam ni kalau bawak rakyat jelata ni...pantang nampak nak beli ajer...tetiba yang ada kat rumah dah rosak la bebagainya...boleh beli tapi ambik harga yang 'sedang-sedang sajaaa' kalau yang mahal-mahal bawak uwang seguni pun susut and kempis guni tuuu...

suka la dapat yang berkenan dihati...itu pun beli yang ada 'harga sedang-sedang sajaa'  

maknya beli jugak tuu..tapi beli ni jer...sebab yang ada kat rumah tu pun wajib tukar...lagi pun kat bila masuk kat kedai ni macam gerammm jer..cantik-cantik pulak tu...ambik jer laaa...tengok la sepit baju pun nak ambik jugak...sebabnya nampak comey jer dan warnanya menarik tau...

beli kat kedai ni la..Daiso..mesti pernah masuk kann..macam-macam ada kat dalam kedai Jepun ni harga dia pun 'sedang-sedang sajaaa' tu yang ambik sesadap rasa jer...
 
ini la kedai Jepun tu..harga yang dia jual tu semuanya harga 5 hengget jer..
kalau boleh nak angkut semua bawak balik....
 
 

Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

28 comments:

  1. salam maal hijrah :)
    banyak suping (^_^)

    ReplyDelete
  2. tak ade supingnye adik jagau...
    beli raga jer...yg ada kat rumah nk kasi buang jer..

    ReplyDelete
  3. kami dok kat tanah arab pun belum dpt posing dgn unta lagi :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mala:
      kalau terjumpe yg betul idup mahu dia naik atas badan unta tuu..

      Delete
  4. hihi seronok tgk gelagat rakyat jelata akak klu bershopping, nnti nak shopping barang skolah plak ni kak ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aju:
      tu la kan aju x lama lg nk siapkan brg2 srkolah plk...lagi rama anak lagi la byk kene sediakan uwangnye..nk beli kasut sek..beg sek...yuran bebagai lagi lah...

      Delete
  5. wahahhaha..
    geram plak tengok harga dia.. :)
    p/s : harga sedang2 tu mesti boleh tahan kan,, heheeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. lia:
      kat situ semuanye 5 henget jer..tp kene pilih la kan..ada yg mcm ok dgn rege tu..
      mmg rambang mata la jgk..

      Delete
  6. kak Ain.. kalau sy pun musti macam akak jugak; nak angkut sume mende kat kedai tu.. ekekekeke..

    salam maal hijrah ye kak ain..

    ReplyDelete
    Replies
    1. PM:
      pada yg suka mmg la rasa nk angkut mana yg berkenankannn..
      PM pun pernah gi kedai tu yee..

      Delete
  7. Salam maal hijrah.

    Kt jb pun ada daiso. CiM suka jg beli brg kt sini sbb byk brg yg kita tk penah tahu pun ada. Kena pilih btul2, kdg tu tk worth brg ngan rm5 tu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. cinta misteri:
      byk caw adakan kedai ni..tak semua brg yg berbaloi dgn rm5..pilih jer la yg mana rasa perlu jer...sambil cuci3 mata..

      Delete
  8. keadi daiso..kat area mana nih..best tgk harganyer..heheh..bw rakyat jelata mmg poket kena penuh..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. izan:
      yg kakain pegi ni dkat the curve..tp dah byk ada cawangannye tuu..boleh la sekadar nk singgah..tengok2 kannn

      Delete
  9. Akak pun suka beli bekas penapis ber kalerful ni..geram kan tgk ..hehee
    Daiso tu bahaya sikit...kdg tu yg kecik kenit sama je harga dgn yg besar... Kena belek bnyk kali heheee

    ReplyDelete
  10. saniah:
    saya pun suka kak bekas2 cam..rasa nk angkut je semua tu kan..
    mmg betul tak semua brg tu sesuai dgn jar rm 5 hengget..kene pilih betul2..

    ReplyDelete
  11. household sekarang ni memang comel2 ja..punya la banyak pattern..tu yg nak terbeli gak tu..he he

    ReplyDelete
    Replies
    1. norh:
      mmg pun cantik...kaler dia mmg memikat

      Delete
  12. `salam ma`al hijrah` buat ain..untung ada teman nak shopping2..mama ni ank dah diambil org, takde org nak temankan shopping2.. :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. mama aini
      salam maal hijrah dari saya..
      tak pe mama aini ada en.papa ble temankan nk kemana2...

      Delete
  13. Penapis kaler kaler tu sangat cantik. Kak Azie belikan untuk mak, dari Carrefour satu tu rega RM4.90. Geram tengok kaler lawa-lawa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. aziazah:
      saya mmg suke kaler2 cam tu kakazie baru semangat sikit nk masak.chewahh...tu yg terjebak membelinye tuu...murah soploh sen la dari kedai ni kan...

      Delete
  14. lima ringgit campur itu ini banyak jugak RMnya..selamat bershopping

    ReplyDelete
  15. samala tu ain. kalau keluar, tak beli barang depa. tak sah..ada je yg dimintak. pernah p kedai jepun ni kat ipoh. tapi kat SP tak de

    ReplyDelete
  16. salam maal hijrah utk Ain...
    Seronok jalan2 ngan anak2 ya...Banyak jugak Ain soping ya..Tapi kalau dah murah semuanya nak diangkut...

    ReplyDelete
  17. salam jumaat & salam maal hijrah kak ain..bestnya jalan2, shopping2 & makan2 yer..happy holiday kak..

    ReplyDelete
  18. qema pun lama xbeli barang2 plastik gini ni kak, rambang mata lau masuk kedai barangan dapo ni:)

    ReplyDelete
  19. kak ain, sy kalau gi Daiso, takde benda nak belipun akan beli jugak..hehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini