07 May 2010

AnDaI Ku TaHu.....



Andai ku tahu…. 
Kapan tiba ajalku… 
Ku akan memohon tuhan tolong panjangkan umurku…

Andai ku tahu… 
Kapan tiba masaku… 
Ku akan memohon tuhan jangan kau ambil nyawaku…
 
Aku takut akan semua dosa dosaku…
 
Aku takut dosa yg terus membayangiku…

Andai ku tahu…
Malaikatmu kan menjemputku… 
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
 
Aku takut akan semua dosa dosaku…
 
Aku takut dosa yg terus membayangiku…

Ampuni aku dari segala dosa dosaku… 
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…
 
Aku manusia yang takut neraka…
 
Namun aku juga tak pantas disurga…

Andai ku tahu…. 
Kapan tiba ajalku… 
Izinkan aku mengucap kata taubat padamu…
 
Aku takut akan semua dosa dosaku…
 
Aku takut dosa yg terus membayangiku…
 
Ampuni aku dari segala dosa dosaku… 
Ampuni aku menangis ku bertaubat padamu…


Mesti….semua pernah dgr lagu ni kan….kalau saya  dgr lagu  ni… diradio mesti terkedu & rase insaf le…bukannye apa… saya percaya ajal maut tu semua ditangan tuhan… kalau kita tahu bila ajal kite mesti akan prepare awal2 kan…. Saye sebagai manusia yg serba kekurangan ini selalu membayangkan bagaimana keadaan & perasaan kita apabila berada dialam kubur nnt…tiada siapa nak nolong kite nnt…sorang2 le kat dlm tu…kalau kat dunia ada gak keluarga,kawan2…sape2 le boleh gak mintak tolong…


Masih terbayang2 lagi bagaimana saya mengiringi jenazah aruah bapa saya kekubur, disaat2 akhir aruah berada didunia ini dan lepas ini saya takkan jumpa dia lagi dan tak dapat bercakap dan bergurau senda dgn aruah lagi…kini semuanye tinggal kenangan… saya amat merasai kehilangannye…. saye pasti semua orang akan merasainye …aruah bapa saya meninggal disebabkan kemalangan jalanraya...kematiannye disebabkan oleh organ dalamanye rosak oleh hentakan yg kuat….


Dan juge... pada awal januari tahun 2010… satu lagi kemalangan yang meragut nyawa anak saudara saye…pun sama seperti kematian aruah datuknye… kematian tidak mengenal usia…usianye masih lagi muda… saya juga pergi mengiringi jenazahnye sehingga sisemadikan keliang lahad…saye masih ingat jasadnya disemadikan pd hari yg sama dan selesai hampir pukul satu pagi pada mlm jumaat…  perasaan sedih tak dapat saye sembunyikan… dan perasaan ini tiba-tiba menjadi sebak,insaf dan takut… bagaimana jika aku yang berada ditempat mereka…


Semoga roh orang2 yg kite sayangi berada disisi org2 yg beriman…amin…..
Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

1 comment:

  1. salam ain..mati itu pasti..sampai masa..akan datang jua..cuma kita tidak tau bila...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini