13 December 2011

senyum jer laa...

ramai pulak yang menegur...

"eiiii...kenapa dengan muka ni...kena chicken pox yeee..."

"apasal teruk sangat muka ni...hari tu kan ok jer..."

"laa...ingat remaja jer ada jerawat...dah umur macam ni pun ada jugak.."

benciiinyeeee....rasa macam nak cuti sebulan jer...entah kenapa ada ruam dan jerawat tumbuh kat muka ni...tak la besar mana pun tapi bila elok yang lama timbul yang baru...dah tuannya jenis elergik macam ni la nasibnya...sabar dan senyum jer laa...mungkin elergik makan dan persekitaran...nanti dia akan hilang dan baik sendiri...

Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

42 comments:

  1. dulu ai pong gituew gak
    meis byk bedu yg kotor selalin makanan mempengaruhi kulit...bykkan minum green tea dan warm water

    ReplyDelete
  2. lepas ni kak ain kene banyak minum air kosong la yee..biar dia buang segala kotaran...

    tq ayu...

    ReplyDelete
  3. eh yang menegur tu pon x agak2
    tak fikir ke tuan badan terasa
    wah saya plak emo
    hehehe

    ReplyDelete
  4. Kalau nak kena mens biasalah ain... Nanti dah pulih, bulan depan timbul lagi. Kena hadapi selagi kita tak menopause....

    ReplyDelete
  5. Saya pun tengah tumbuh jerawat..
    Harap2 bersih before bukak
    sekolah.. Kalo tak jenuh
    layan komen2 org..huhuhu

    ReplyDelete
  6. akak pernah kena jerawat naik kat muka nih..tetiba je kena serang dgn jerawat..besar2 pulak tu padahal muka jenis kering mana ada jerawat mcm ni kan...emm ni sebab perubahan hormon..jadi kena tukar product pencuci muka ke jenis lain..yang sesuai utk kulit matang lah kan..dan kurang kan letak cream waktu malam..kalau boleh biarkan kulit bebas tanpa cream waktu malam..cuba lah..ni pendapat akak je..:)

    ReplyDelete
  7. Ain...
    Kalau rajin, goreng segenggam beras tanpa minyak sampai perang...kisar sampai halus...lepas tu campurkan dengan air asam jawa. Gosokkan kat muka tu...buat selalu...Insyaallah, jerawat tak tumbuh....kulit pun lebih halus gitu...:)

    ReplyDelete
  8. saya elergik udang... tapi makan jer... cuma kena bersediala... gatal2...

    ReplyDelete
  9. biase la kalu menegur ni...yg kecik2 dan kdg2 kite rase cam takde la siyes mane pun..tpi ditegurnya mcm da parah sgt da...huhuhu

    paling benci bile jerawat tumbuh kt idung...lagi kalu btul2 kt tengah2 idung..rase mcm alien jek org tgk kite..

    ReplyDelete
  10. alahai kakAin..sabar ye kak..kawan No belom raya haji dlu dia tersalah pakai bedak..abis kua jerawat bernanah..last2 mintak ubat ngan dokto huhu...sib baik jrawat makin kecik jadi le la dia beraya...

    ReplyDelete
  11. akak kan remaja lagi! maka jgn susah2 hati yaaaa

    ReplyDelete
  12. lya:
    tu laa..rasa mcm teruk sangat pulak rasa muka kak ain ni bila ada org tegur macam tu...kesiankannn...

    ReplyDelete
  13. kakzakie:
    ialah kakzakie perubahan horman agaknya..saya ni mmg elergik sikit pasal makan ni...entah pa yg dimakan pun tak tahu laa...sabar ye laa..nnt dia baik la sendiri...

    ReplyDelete
  14. missgee:
    lambat lagi bukak sekolah tu...rasenya mmg baik la tu...jangan risau-risau tau...nnt bertambah pulak jerawat tuuu...

    ReplyDelete
  15. kak ain...bab2 kulit ni sensitif kak oi..kalau agak berlarutan tu cepat2 la ke klinik kulit..tak nak jadi macam saya yer...sedar2 dah teruk rashing..tak pasal2 berparut kat muka..huhu

    ReplyDelete
  16. saniah:
    same la dgn kulit muka saya ni kak..kering kontang...mungkin perubahana horman kan..ialah usia pun dah makin meningkat...

    terima kasih yee...

    ReplyDelete
  17. azi:
    terima kasih azi..nanti ain cube buat ye..patut la kulit azi mulus dan gebuzz...ini la petuanya yeee...

    ReplyDelete
  18. kak aina jarang kene jerawat atau ruam2 halus kat muka tetapi skali kena mesti kena jerawat batu...tersentuh pun mau meleleh air mata...

    ReplyDelete
  19. sesekali tersesatlah pulak dia..
    suka2 dia jee nak dtg masa cuti2 begini..susah nak berjalan..

    takpelah ain..
    buat tak tahulah ajalah....

    ReplyDelete
  20. dwaty:
    sama la dengan kak ain elergik makan saefood ni..tapi belasah jugak..mane boleh tahan tengok jerr kannn...

    ReplyDelete
  21. dilla:
    betul tu dilla..kalaus etakat sorang yg menegur tu ok la jugak dah kene byk org alahai..teruk sangat ke muka ni...tensionnnn...

    ReplyDelete
  22. No:
    sebenarnya kak ain ni mmg elergik No..dah biasa tapi org dok tanya2..eeiii malu ada..segan pun ada..geramm pun ada jugakkk..sabar jer..

    ReplyDelete
  23. SZ:
    remaja...ialah suzi remaja dah nak senjakann...dah tua sebenarnya..

    sebenar kak ain tak kisah pun cume bila org tanya2..alahai..letih nak jawapnya tuuu..

    ReplyDelete
  24. siti murni:
    kakain ni mmg elergik...malas dah nak gi jumpe dokter ni tau..nanti lame2 dia baik jer la sendiri jer...dah byk mkn ubat elergik ni..sapu pun ada jugak...

    ReplyDelete
  25. jun aina:
    jerawat batu lagi sakitkan aina...yang kecik ni pun sakit jugakk...dah mengerutu jer muka ni haa..

    ReplyDelete
  26. kak sal:
    nak bermanaj-manja la tu agaknya kann..sabar je laa...

    mmg saya buat tak tau jer kak sal..saje jer nak kongsi kat sini...

    ReplyDelete
  27. Akak, lenkali Kali citer bleh tak tepek gmbr skali? Hihihi .... Perubahan hormon la tu kak, Akak letak krim tebal skit kt situ ;)

    ReplyDelete
  28. aju:
    alaa aju malu la kakain tau nk tepek gambar kat sini..
    dah serupa mcm kene chicken pok mcm tu la rupenya..tapi halus2 jer jerawatnya tu..byk pulak tu...

    ReplyDelete
  29. alahaii..mmg sakit bila tumbuh jerawat ni.. nak2 pulak bila besar2...

    ReplyDelete
  30. k.ain..kena pakai spec hitam kalau malu, hihi..

    ReplyDelete
  31. mmg tensi kalo ruam dn jerawat naik di muka..kena cri2 krim yg sesuai la plk utk hilangkn blk..

    ReplyDelete
  32. ain..sabo je la..nak buat macam mana kan..nanti baik la tu ain..

    ReplyDelete
  33. Ain...kalau pasal jwat ni..saya pun dah naik buntu..kadang2 bnyak jer naik..kadang2 tak de...perubahan hormon kot...Tak pe, sabar yer Ain..nnti hilanglah tu...

    ReplyDelete
  34. alololo..kak ain sian akak..
    pakaila cream yg rasa2 akak sesuai utk akak..
    saba jelah..nnti baikla tu..

    ReplyDelete
  35. jarang kena jerawat..tp bila dh kena...adui...siap berkawah lg..

    ReplyDelete
  36. xperlu kata apa2, senyummmmmmm......

    ReplyDelete
  37. tempeklah foto sebelum & selepas berjerawat, macam iklan tu..he..he gurau je ain.

    ReplyDelete
  38. sabar ye kak ain..hehhee...

    psstt!!rumah baru ye :)

    ReplyDelete
  39. ain..sesekali tumbuh ok,jerawat pemanis kata org !!..he2x..abaikan je kata2 mereka..

    ReplyDelete
  40. nak buat mcm mana. dah jerawat tu suka hinggap kat muka. reda je la. hehehe...

    ReplyDelete
  41. "kalau awak tgk saya lg terkejut nk pengsan tau...saya ni ada resdung...mknlah st produk ni nak kontrol konon..last2 keluar lg byk..ambik kau...rasa mcm nk berkurung tk keluar rumah sthn..."

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini