07 May 2013

jom memangkah....

assalamualaikum....

cerita pasal mengundi hari ahad lepas...ini secara jujurnya baru kali kedua mengundi...kalau nak ikut umor dah berbakul-bakul ni sepatutnya dah banyak kali...

kali ini rasanya...ramai betul rakyat Malaysia keluar mengundi...ini baru beratur diluar kawasan sekolah belum masuk kat dalam sekolah lagi...panjang betul...tetiba saya rasa serupa mengundi kat Hong Kong la pulak sebab ramai kaum cina kat sini...memang semangat diarang ni...ramai anak-anak muda bangsa diarang keluar mengundi...

ramaikann...sabar jer demi menunaikan tangjungjawab pada negara...satu undi dari kita amat berharga untuk memilih pemimpin pada negara kita....

tadaaaa....bukti sudah memangkah...undi adalah rahsia...


Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

28 comments:

  1. saya pon rasa kali ni ramai memangkah sbb kena Q lebey sejam he3

    ReplyDelete
  2. mak ai dah mcm inai je dakwat di jari kak ain tu, kite calit sikit je tang kuku tuh...hehe

    btl k.ain kali ni byk kaum cina mgundi, anak2 muda dorg sume turun...hehe

    ReplyDelete
  3. pangkah jangan tak pangkah kak.. dah macam berinai..hihi..

    ReplyDelete
  4. datang awal pagi baru nampak meriahnya...

    ReplyDelete
  5. LIA:
    betul Lia..tahun sebelum ni tak la seramai mcm ni...semangat lain mcm la plk kali ni...terutama anak2 muda bangsa cina ni..

    ReplyDelete
  6. siti hajar:
    hahaha...mmg dah serupa pakai inai...inai wane biru...

    ReplyDelete
  7. Rai Ourkizuna:
    tunaikan kewajipankann..kene la pangkah..berharga undi kita tu Rai...

    ReplyDelete
  8. anies:
    ada tinggal kesan sikit2 kat celah2 kuku ni...puas jugak sental dgn ubat gigi tak mo lak ilang...
    ada setengah org tu mudah pulak ilangnya...ikut kulit masing2 kot kannn...

    ReplyDelete
  9. qaifa nur:
    kakain datang pukul satu...pun berderet2..pagi lagi panjang beraturnye kat situ...

    ReplyDelete
  10. panjangnya line. jenuh beratur tu

    ReplyDelete
  11. Kat temoat Aina ramai pengundi muda.

    ReplyDelete
  12. mengundi kat hong kong yer kak? ahaks~

    zura mengundi kat terengganu.. kawasan felda plak.. semua melayu~ ehehe

    ReplyDelete
  13. bukak mana-mana blog..semua tunjuk jari dicalit, haaa..bukti tu, bukti

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum Ain

    tempat saya 7.30 pg dah mula orang beratur

    ReplyDelete
  15. Kak Zai pergi lepas zohor dah tak panjang berbaris.

    ReplyDelete
  16. memang ramai anak muda Cina keluar mengundi....mana pergi anak muda Melayu?

    ReplyDelete
  17. dah macam pakai inai nak kawen je/...hahahha

    ReplyDelete
  18. saya keluar awal so xsesak sgt...kejap je dh siap.....

    ReplyDelete
  19. Ain...
    baru dua kali mengundi ke Ain.?.he..he..Azi ni kali ke empat kot...semangat le katakan..he..he..

    ReplyDelete
  20. alhamdulillah sama2 tunaikan tanggunjawap..

    ReplyDelete
  21. haha...berinai inklah yeh ain...cantik jugak!
    Samalah hari tu masa mengundi kat sini pun subhanallah panjangnya Q ain....panas pulak tu!

    ReplyDelete
  22. agak2 ramai bdk2 melayu yg warrior kt fb tu ngundi tak yek, org cina sume berduyun2 mengundi dr tua sampai ke muda... punyalah mereka semngat nk menangkan parti yg mereka pilih

    ReplyDelete
  23. Amboiii...panjangnya qqqqq tu. Semangat mengundi kali ni memang luar biasa...

    ReplyDelete
  24. first time...sy sudah...=)

    ReplyDelete
  25. Salam kak ain..

    panjang betul barisannya.. kat tempat saya mengundi pun panjang juga barisannya.. tapi sebab semangat, tunggu lama sikit pun tak apa.. mmg kagum dgn bangsa lain yang ramai keluar mengundi.. org kita, mendaftar sebagai pengundi pun ramai yang tak buat.. sedih kan..

    ReplyDelete
  26. Mak aii..pnjgnya q kakain... Saya kalau kuar mengundi petang2 malas nk kuar awl2 sbb malas beratur..hihi

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini