21 September 2011

jom kite beraya...

nak citer pasal raya la...ini jer gambar yg ade...gambar raya banyak kat cemera yg kene curi tu...mmg nak kene pancung penyamun tukan...nak jugak tepekkan kat sini...buat kenang-kenangan...

mase ni kat kampung...suke sangat dia org ni makan lemang...
en somi tukang potong anak2 tukang makan...
ini kat kampung en somi mase ni  beraya rumah kawan en somi, lupe pulak namenye tu...mase sekolah menengah dulu2 dah lame tak jumpekan ,isteri dia pun same sekolah dgn dia org jugak...bile jumpe mcm2 cerita ade... sedang tengok albun zaman mase sekolah...lepas tu dia org pakat gelak2..ade rahsia la tu...

rumah dia ade monyet tu...hanim la yg ambik gambar ni...
kemain suke dia tengok monyet...digigitnye  baru tau...


kawan2 hanim datang beraya..tak buat ape2 pun cume gorengkan chicken ball jer...sebab dtg main terjah jer..pagi pulak tu...tengok la tu..hanim tu kasi kawan2nye minum gune cawan ipin & upin jer...


nurrin petik buah kelapa semasa beraya kat rumah kakak kat pulau indah...nak try katenye...dpt la sebijik...lupe pulak nk ambik gambar kat rumah kakak kite ni...siap makan t/hari kat rumahnye tu...

mase on da way balik tu...ade asap berkepul2 hitam,ape bendanye pulak yg terbakar tu ye...jgn ade yg meletup sudah...teruskan perjalanan...nak beraya lagi ni...

name kawan kite ni rozee..jiran lame tu...kite ni jiran sebelah rumah dia..mase menyewa rumah kat sini...lame dah mase tu kita ade anak dua jer...masih lagi contact tu...gambar ni jer yg ade...tak sempat nak ambik byk2...tapi tengok la muke kite tu...org terlebih makan dah mcm apa tahh nk senyum pun tak larat..ade lagi... .pas ni nak gi satu rumah lagi...

ini rumah jiran selang beberapa pintu dari rumah kite...dia baru jer pindah kat sini...dia jemput jiran2...sebelum balik rumah singgah sini dulu...tengok la rakyat jelata ni haa..dah tak larat nak makan lagi dah...cume duduk2 dan tengok2 sekeliling rumah jer...ambik makanan pun buat syarat jer...nanti kecik pulak hati tuan rumah kan kalau tak makan...tapi tak de gambar jiran kite tu...sebab sibuk layan tetamu...

jiran jugak...namenye kak wani...orang kelantan...dulu kite org jiran satu taman sekarang ni dia pindah rumah baru sebelum puasa hari tu...tapi tak jauh pun sebelah taman perumahan lagi satu jer..kalau nak gi 5 minit dah sampai kat rumah dia tu...tengok la kite tu...senyum lebar lagi tu...sebab tak de gangguan nk makan...maklum la org pertama sampaikann...makanan semuanye masih panas2 lagi tu...tapi ni rumah no 2 kite dtg beraya sebelum tu gi rumah kawan en somi...

ini la rumah baru dia...cantikkan...sementara tak ade tetamu ape lagi kite ronda2 la dulu melawat rumah dia...penat ooo tiga tingkat tu...ok itu ajerr..nnt kite sambung lagi ye...


Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

37 comments:

  1. sayangnya kan. ye lahh..kenag - kenangan tu kan.. Memang elok dipancung je pencuri ni.

    ReplyDelete
  2. laaa...kesiannya kamera kena curi ye, tak apalah...paparan yang ada ini pun cukup sebagai gambaran hari raya...sebab boleh dipandang sebagai satu cerita...

    ReplyDelete
  3. betul tu yan...nk nangis pun ade...kasi potong dia punya tangan lagi baguskan...biar semua pencuri2 ni takut sikit nk curi brg org...

    ReplyDelete
  4. amie:
    kesian kite kan amie...nak buat mcm mane

    yg ade ni pun dah alhamdulillah boleh jugak buat kenang-kenangan...

    ReplyDelete
  5. kayanya kawan ain..
    dia mmg beli sendiri eik..

    ain..
    bab kamera tu, mmg rasa bengang..
    aduh!!
    pernah rasa.

    ReplyDelete
  6. Takpe kak bukan rezki kita, ayat pujuk hati, saya dulu ilang rantai emas ms rumah dipecah... Huhu teringat2 ;)

    ReplyDelete
  7. Pencuri tue tak akan selamat..

    P/s: Tetap nampak sakan beraya.. Anak2 mesti gembira sepanjang raya nie.. :)

    ReplyDelete
  8. ini mmg betol2 beraya sakan! seronok kan beraya mcm ni....dpt makan sedap2, sembang byk2..

    ReplyDelete
  9. salam singgah

    geramnya..kenapa dgn mrk2 ni (pencuri) tp tetap raya sakan no..

    dah follow jom follow back
    qhaifanurin.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. tak aci petik kelapa guna kusi,hehehe

    ReplyDelete
  11. addehhhh...
    kak, dugaan menimpa nimpa nih, kdg2 buat kita susah hati kan...huhuhuhu

    ReplyDelete
  12. kak ain, senyum kene menten.. heh heh heh..

    ReplyDelete
  13. Ain, meriahnye raya, kena curi ni ade dua sebab (kata mak saya) sama ada nak uji kita @ rezeki tu bukan milik kita, bayar zakat xcukup kot tu yg pencuri ambik he..he..lawak je.

    ReplyDelete
  14. assalam ain..memang patut dipancung..kot ye pun curi..keluarkan le memori kad tu kan..sian kat tuan rumah..

    ReplyDelete
  15. subahaAllah..BESARNYA RUMAH..murah rezeki yang Allah kurniakan kepadanya...

    ReplyDelete
  16. Salam Ainnoraini....
    Amboi!!!..cantiknyer gambar tuan rumah..he..he..nampak muda mcm 20an gitu...rasa2 muda pada kita ni...kena tukar panggilan ni....Ain bahasakan kakak..saya pun panggil kakak le...jgn marah...ha..ha..

    Ain..memang seronok kan berjalan beraya ni...bukan nak makan punkan..yg ptg. dapat eratkan silatulrahim...

    ReplyDelete
  17. nsb baik ada jgk pic raya ni kan, jadilah...xpe nti kita pancung ramai2 pencuri tuh..huh!

    Amboi sempat petik kelapa ms raya yer, nurin kan tu k.ain? tp xaci la petik pakai kerusi, lenkali panjat br ada feel...haha

    K.ain, pas raya hbs kita pakat diet blk...huhu

    ReplyDelete
  18. ayu:
    a'ah..rumah dia ayu..cantik n besar pulak tu...kite tumpang gembira jer bila kawan2 rumah cantikkan..


    aju:
    betul tu tak de rezeki..dah nak hilangkan..tapi fobianye tetap ade bile rumah masuk pencuri ni...


    missgee:
    mmg anak2 suke pun bile gi raya ni..sebab dpt duit rayakannn...makannye sikit jer..

    ReplyDelete
  19. nani:
    mmg seronok nani..lagi pulak bile jumpe kengkawan kan..mcm2 citer ade tu...



    qaifa nur:
    terima kasih sudi singgah n follow..nnt kak ain kesane ye...


    ikatankasihku:
    pokoknye rendah jer..kalu tinggi suruh monyet jer la yg tolong petikkan..hihihi...
    ade pulak yg boleh naik turun x boleh...

    ReplyDelete
  20. azian:
    tu baru sikit jer kan azian..ade org lagi besar dugaan dan cabarannye tu...


    penjejak mimpi:
    senyum tetap..baru la nnpk anggun sikit..chewahhh perasan la tuu...hihihi


    cheqno:
    entah la cheqno..benda nk jadikan...zakat tetap kene bayar...mungkin itu sebagai satu peringatan...

    ReplyDelete
  21. acik erna:
    mmg patut pun kene pancung..biar semua pencuri2 takut nak buat kerja terkutuk tu...


    shahrom:
    mmg besar pun rumah kakak tu..rezeki diakan...

    ReplyDelete
  22. azi:
    ala azi..tak kisah pun panggil kak ain..mmg dah byk pun umo kite ni...nnti asyik perasan muda jer...huhuhu..bile kite nak jumpe ni ye...



    hajar:
    ni jer yg ade...nasib baik ade camera come ni..berjasa jugak...

    nurin la tu...boleh jer dia panjat pas tu nak turun tak reti..ade yg kene tebang pokok kelapa tu pulak nnt...

    bile nak dtg beraya rumah kak ain...

    ReplyDelete
  23. tgk gambar lemang tringin lak nak mkn...cantiknya rmh jiran tu...raya sakan ye....

    ReplyDelete
  24. WOW!! 3 tingkat u....mesti bestkan....

    tiba2 terus berangan nak kan rumah 3 tingkat...*pitam terus incek su0mi i..*hehehehhe...

    ReplyDelete
  25. nampak cute je amek buah kelapa tu.. hehehe

    ReplyDelete
  26. mencuri ni mmg hampeh
    tak tau kesusahan akan hadapi
    nanti...

    ain datang tak gathering nanti
    bolehlah kita kenai2 :)

    ReplyDelete
  27. mmg perompak tu patut dipancung...geramkan.

    edisi bina badan xhabis selagi brada dlm bln syawal....

    ReplyDelete
  28. sib baikk ada jugak kenangan raya ..
    memang hantuu org yg curi tuu .. kalau akak mauu nangis huhu

    ReplyDelete
  29. teruk betul manusia yg suka ambik harta org ni..

    rumah 3 tingkat..best nya..

    ReplyDelete
  30. Time raya ni la nak berjala sakan-sakan jumpa kawan lama, jiran lama, mata air lama. hehehehehe

    Makan sakan sakan pun syok gak.

    ReplyDelete
  31. beraya sakan ain..seronoknya dapat jumpa kawan2 yang dah lama tak jumpakan...kita dah masuk langkawi ni tak dak sapa...

    ReplyDelete
  32. "beraya sakan..sama la kita,kalau keluar beraya alang2 biar banyak rumah yg kita ziarah baru ler berbaloi...rumah kawan ain tu besarnya..rumah saya ni sama besar ngan ruang tamu dia jer..apapun syukur pd Allah.."

    ReplyDelete
  33. Sayang gambar-gambar dlm camera yg kena curi ain. Aank-anak pun mesti terkilan sama.

    Banyak rumah juga ain pergi ziarah.:)

    ReplyDelete
  34. besarnya rumah dia...

    p/s: baru tau rumah kena masuk pencuri...bykkan sabar yer...huhu...

    ReplyDelete
  35. banyak rumah gak k ain dah beraya...
    saya tersadai kat umah je ni..
    huhuhu

    ReplyDelete
  36. ada jugak gmbr2 ni kak.. mesti terkilan sbb gmbr2 byk dlm camera yg kena curi tu..camera boleh beli lain,tapi kenangan tu yg xdpt dah..

    sbr yer kak..

    ReplyDelete
  37. besar rumahnya. cantik. macam tak banyak perabot je lagi. sedih kan kalau pic raya yg kita amk tu hlg. kalau slh sendiri lain cerita la...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini