07 September 2011

demam raya...

malam tadi bawak hanim gi SDMC Subang Jaya...ahad hari tu dah bawak...tapi malam tadi masih lagi tak elok lagi..risau jugak...suhu badannye masih lagi panas...
ini la mc yg hanim dapat untuk hari isnin...
selasa cuti sendiri...mlm tadi pegi dapat mc lagi 2 hari lagi...

muka orang tak sihat..mcm ni la...
tak larat la tu..baring-baringan lagi..

takut la tu...nurse sedang buat check tekanan darah...


part ni lagi la dia takut..hahaha...doktor nak cucuk jarum kat tangan dia ambik darah...mane la tahukan kot2 kene demam denggi ke...sebab demamnye berpanjangankan..risau la jugak sebelum melarat penyakit lain la pulak baik bawak awal-awal...

punya la takut sampai dua org memegangnya...bapaknye tolong tutupkan mate dia...dah la tu menangis kuat pulak tu...tapi hasilnye sungguh kechiwa...tak keluar darahnye...stress agaknye...doktor tu pun takut nak cucuk byk kali...akhirnye...


doktor suruh rehat dulu...bagi ubat demam...
sekejap lagi ambik darah lagi sekali...


nangis lagi...semacam jer dia tengok...
hahaha nak lari pun ade jugak tu...
kali ni berjaya ambik darah dia...

lega dah selesai..kite minum dulu...sementara tunggu keputusan dan nak ambik ubat...alhamdulilah tak ade ape2 cume ade sedikit infection jer...doktor suruh minum air byk2...kalau tak elok lagi kene dtg masuk hospital - cucuk masuk air...lagi la dia takut bile doktor ckp macam tu...

mase balik tu...hanim dah terasa lapar la pulak...singgah la beli bubur kat McD tu...itu ajer yg menyenangkan dan yang dia suke...harap2 lepas ini sihat la dia...




Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

29 comments:

  1. semoga hanim pun cepat sembuh,ika pun dah seminggu demam,org sambut raya ika duk tido je sbb xlarat huk3x

    ReplyDelete
  2. alolooooo ciannya dia demamnya.... rajin2 makan ubat ye..biar cepat sembuh!

    ReplyDelete
  3. alahai sian hanim...dh cucuk2 x kuar darah la pulak...harap2 cpt sembuh ya..pasni leh sambung raya

    ReplyDelete
  4. fiqah:
    laa demam jugak ye...byk2 berehat ye..dah baik nnt boleh sambung raya lagi...

    ReplyDelete
  5. amie:
    harap2 cepat la sembuh hanim tu..sian la pulak..dah monyok jer dia tu...

    ReplyDelete
  6. syariza:
    dah dicucuk byk kali tak mau keluar darahnye tu...takut la pulak tersalah urat nnt...dah lain penyakitnye pulak yg dpt...

    minggu ni gi raya lagi ni...harap2 cepat la dia baik...hai mak nye nikann tak reti2 nak duduk rumah...

    ReplyDelete
  7. Smg hanim cpt sembuh, musim org tak sihat skrg ni...hanim budak kuat, tak nanges pon amik darah

    ReplyDelete
  8. Kesian Hanim. Semoga segera sembuh.

    ReplyDelete
  9. alololo ciannyer Hanim demam, hrp cpt sembuh yer, rajin2 makan ubat yer Hanim, klu x kn warded tau...

    ReplyDelete
  10. anak akak yg bungsu pun demam, batuk dan lelah..semalam dgn harini mc tp nk g sekolah juga sbb ada jamuan raya esuk..harini kena bayar...

    mudah2an hanim cepat sembuh yer..

    ReplyDelete
  11. Ada anak yg jenis takut kena cucuk macam kakaklah ain. Sebab itu kalau bawa anak injection semua hubby yg pegang. Kakak rasa nak terkencing pun ada tau. Jangan gelak....

    Moga hanim beransur sembuh setelah makan ubat yg dibekalkan...

    ReplyDelete
  12. moga2 cik adik hanim kita cepat2 semboh ye....

    ReplyDelete
  13. ala kesiannyer hanim...semoga die cepat sembuh ye...

    ReplyDelete
  14. demam raya,jgn minum air gas byk2..jgn lupa mam ubat nanti kena duk spital tau hanim...

    ReplyDelete
  15. owwwhhh siannya...moga hanim cepat sembuh ye

    ReplyDelete
  16. take care...moga hanim cpt sembuh ye...kesian.

    ReplyDelete
  17. Assalam ain..semoga hanim cepat sembuh..

    ReplyDelete
  18. kesiannya dia kene cucuk byk kali...kita yg dh dewasa mcm ni pon tak tahan,.tp apa boleh buat kan...lebih baik kite kesan awal2 sakit apa...semoga budak comel itu cepat sembuh...

    ReplyDelete
  19. Semoga hanim cepat sembuh...kalau anak sakit, maknya tentu tak lena tdor...

    ReplyDelete
  20. Salam Kak Ain..
    Semoga Hanim cepat sembuh ye..
    sekarang ni musim orang demam agaknya...

    ReplyDelete
  21. Semoga Hanim cepat sembuh dan tak ada yang merunsingkan.

    ReplyDelete
  22. Semoga Hanim Cepat sembuh..
    Semoga tak takut jarum lagi :P

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum..

    Moga hanim cepat sembuh..

    ReplyDelete
  24. Jom join giveaway dari Wanita2u pula. :)
    Hadiah mmg sangat menarik. Berbaloi-baloi join. Hehehe.

    http://portalwanita2u.blogspot.com/2011/09/wanita2u-2nd-giveaway.html

    ReplyDelete
  25. "alahai kesiannya...tp itulah kalau demam berpanjanngan suspen jugak takut2 kalau penyakit lain pulak..tp alhamdulillah la takde apa2..selamat hari raya utk ain sekeluarga.."

    ReplyDelete
  26. terima kasih doa kengkawan semua untuk hanim...sekarang dah sihat...

    hari ini dh mula sekolah semula...empat hari dia cuti sekolah...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini