23 September 2011

makan pun susah ke ...

mase type n3 ni...jam kat tangan dah nak tunjuk angka 12++...masih terpiki2 nak makan ape pulak tengahari ni...pagi tadi tak bekfas yg berat2 cume minum air milo pastu makan sebiji buah pisang jer...kirenye ni dah sampai mase..perut nak mintak diisi...

hari ini waktu rehat panjang sikit...jumaaatkan kaum adam nak gi solat jumaat...kaum hawa dengan aktiviti masing-masing...rase mcm nak keluar tapi malas la pulak..cuaca panas kat luar tu...kalau dah macam tu ...duduk jer diam2 kat opis ni...kalau lapa beli jer la kat kafeteria sini...telan jer la...kadang2 terase jemu la pulak makan kat situ...

sebenarnye tadi ade dapat nasi dagang ade org bagi kat kite ni...tapi lauknye ikan tongkol la pulak...kite ni tak makan ikan tongkol dan ikan yang besar-besar pun tak makan jugak kecuali ikan merah jer...nasib kou la ain...ikan yang besar dan sedap tak makan la pulakkk...

haiii...masih memikir lagi ni...kalau la mase bulan pose pandai pulak tu...tak pulak macam ni...nak memikir makan ape...

Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

36 comments:

  1. hahah! sama la ngn kite! jenuh duk pikir nak masak pe. last sekali keluar sebijik kek coklat. hihih

    ReplyDelete
  2. Tengahari ini kakcik makan percuma di kantin kerana tuan kantin buat jamuan hari raya. :)

    ReplyDelete
  3. Kakak rasa ain bila dah lama berpuasa memang macam ini, macam malas nak makan tengahari lagi pula lama tak keluar cari makan. tapi sebenarnya perut lapar kan...

    Ruginya tak makan ikan besar kisahnya ain ye...

    ReplyDelete
  4. haippp...ikan beso tak mkn ke????addehhh

    ReplyDelete
  5. ehehe...btul tu k.ain...bulan posa...time rehat xyah nk pk2 pasal makan

    ReplyDelete
  6. hehe,nk mkn pun pening ye kak..

    bulan poser dah tentu2 tak boleh mkn,so tak pk byk la time mkn hehe

    ReplyDelete
  7. laaa nasi dagang ikan tongkol sedapp

    ReplyDelete
  8. nani:
    sedap tu nani kek coklat...kalau dekat mau mintak sepiring...

    ReplyDelete
  9. kakcik:
    makan free la ye..mesti mcm2 menu ade tu kakcik...

    kantin saye ni bile la dia nak buat agaknye...mcm tak de jer...

    ReplyDelete
  10. perangai ain ni mengigatkan
    kita pada arwah nenek sedara
    yg tak makan ikan besar
    semua yg kecik aje..tp
    panjang umurnya :)

    ReplyDelete
  11. kakzakie:
    mmg lapa pun kakzakie..tapi mcm malas jer...mungkin dh terbiasa puasa...

    tapi tadi pegi la jugak tengok2 kat kantin tu...makan la jugak...

    ReplyDelete
  12. azian:
    hihihi...mmg tak makan yan..tak tau knp..mcm tak boleh nak telan jer...rugikann...

    ReplyDelete
  13. fitri:
    tak diet pun...
    cume penyakit malas nak gi cari makanan...nak keluar malas..nak gi kantin pun malas sebab dah tau sangat ape menunye...

    ReplyDelete
  14. zurina:
    betul tu..cume piki untuk berbuka pose jer kann...

    time rehat boleh la..tidooo...tak de keja lainkann...nak tido ajerr...

    ReplyDelete
  15. izan:
    bulan pose cume piki ape juadah nak berbuka jer...kadang2 tu pun pening jugak...

    ReplyDelete
  16. redza:
    rugikan redza takmkn ikan tongkol...
    punya la sedap nasi dagang tu..bile tengok kawan kak ain makan tadi...

    ReplyDelete
  17. ati:
    paling besar pun suke makan ikan merah jer...yg lain ikan kenit2 jer yg ain suke mkn...

    nak kayoo cepat...tapi tak jugak kayoo...sederhana jer...alhamdulillah...

    ReplyDelete
  18. menu breakfast kak ain menyihatkan walaupun simple!

    ReplyDelete
  19. Kalau kak Zai tak tahu nak makan apa,pergi aje kat kedai makan bila dah nampak baru boleh buat pilihan.

    ReplyDelete
  20. rugi la tak mkn ikan tongkol. sedap!!!

    ReplyDelete
  21. tghari tadi mkn free sbb ada meeting...hehe...

    ReplyDelete
  22. "serupa pulak ko ngan adik ipo saya,dia makan ikn kembung jer..lain2 ikan nak2 yg besar2 tak makan..sekali dpt suami sama pulak ngan dia...kenapa ek..padahal kecik ker besar kan ker ikan jugak kan.."

    ReplyDelete
  23. Kami Ada mkn2 td huhu, tak pening lagi nk mkn apa, mgkn mggu dpn baru pikir hihi

    ReplyDelete
  24. ainnoraini..tadi akak pun sama..dah pukul 3 ptg pedih la pulak perut mintak diisi..

    ReplyDelete
  25. Hari ini Mp makan roti jer..kononnya nak diet...nasi dagang ngan ikan tongkol mmng sedap..emmmm rugi jugak Ain tak makan....

    ReplyDelete
  26. Betul lah. Kadang2 kita jemu tak tau nak makan apa, kan?

    Last last makan meggi! hahahaha

    ReplyDelete
  27. ruginya ain xmkn ikan besar..

    ReplyDelete
  28. Rindu nak rehat panjang, dok utara ni tak merasa dah rehat panjang, jumaat dah memang cuti. hu..hu..hu

    ReplyDelete
  29. Salam Ain..
    memang kadang-kadang tak tahu apa nak dimakan kan..:)

    Ain, Saya pun tak makan ikan besar2.....yg.makan cuma ikan kembung, terubuk dan tongkol...tapiii...nasi dagang memang sedapp..he..he..

    ReplyDelete
  30. Nak ajak mai makan kat umah. cam ne nak contact u?

    FB ada ke?

    ReplyDelete
  31. Assalam Ain,
    kadang-kadang memang agak sukar nak pilih menu/makanan yang kita rasa sesuai untuk dimakan pada waktu2 tertentu... tapi kalau perut dah lapar, apa-apa pun boleh... he heheheh

    ReplyDelete
  32. Kak Ain,
    terbalikkah pulak...
    Sy tak suka makan ikan kecik..
    Tue namanya, selera orang lain2..
    Kadang pelik2 :)

    ReplyDelete
  33. kdg gitu juga...tp yana semua makan setakat ni...tolak batu dan kayu halalan toyyiban yg pastinya :)

    ReplyDelete
  34. salam.. kak pe khabar.. lame dah x singgah cni.. x berkesempatan...

    ReplyDelete
  35. kak ain...
    addehhhh...makan pun susah ke????heheheh...meh laa makan umah saya kak....voley gitu????eh, akak melaka kan??/sy nak g melaka 15hb 10 ni...kl takde aral laaa...

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini