13 May 2010

DaGiNg KaMbInG....FaCts....

Salam untuk semua.....
ni ada sedikit info yg boleh kite kongi bersama....
mengenai daging kambing...
#####################################################


Antara Fakta yang tidak diketahui oleh pengguna yang mengambil daging di dalam diet mereka: 
lemak daging kambing adalah hampir sama dengan lemak ayam iaitu hampir 3% -persepsi memakan daging berkait rapat dengan darah tinggi adalah lebih kepada faktor psikologi kerana ianya telah di “mindset” kan sebelum ini dan faktor ini yang menyebabkan tekanan darah naik kerana risau memakan daging tersebut. 
(petikan kata seorang Pakar Biologi Pembiakan)...
See More Today at 10:23am · Report Kasron Ibrahim  Meningkatkan Rasa Kasih Sayang Dan Kegembiraan Sistem darah (NW18) berkaitan dengan kawasan Thalamus (NW3). 
Thalamus berfungsi menjaga kasih sayang. Sistem darah yang sihat dan kuat akan memastikan bahagian Thalamus juga kuat dan membantu mewujudkan perasaan kasih sayang. Jantung yang menerima kolestrol daging kambing akan lebih lembut dan lancar pergerakannya. Jantung yang lembut akan mewujudkan perasaan yang gembira. Jantung yang lancar pergerakannya akan mudah tersentuh dan terpesona dengan sesuatu yang mengusik perasaannya. 

Oleh itu ia akan membahagiakan dan mewujudkan perasaan kecintaan. Mereka yang mengamalakan memakan daging kambing akan merasa tenang dan gembira dan mudah merasa getaran kasih sayang. Sekiranya anda menghadapi masalah sukar merasai nikmat kasih sayang dan getaran kecintaan, silalah amalkan memakan daging kambing. 


Sumber Penjanaan EQ(Emotional Quotient) Selain kolestrol pengurai dan Vitamin C, kambing juga mempunyai mineral ringan yang amat baik untuk pembentukan sel hati, merangsang rembesan hormon daripada Kelenjar Pineal (NW1), Kelenjar Pitutary (NW2), Hati (NW12), Hempedu (NW14), Pankreas(NW15), Kelenjar Adrenal (NW13) serta hormon pembiakkan ovari dan testis (NW16). Tindak balas logam ringan terhadap keseimbangan hormon dalam badan akan membantu meningkatkan tahap kematangan dan penghayatan seseorang. 

Mengamalkan memakan daging dan meminum susu kambing akan menjadikan pemikiran bertambah pantas, tajam dan tahap ingatan meningkat. Ketika itu penghayatan dan kematangan akan terbentuk dengan matap atau disebut emotional quotient EQ. Sekiranya anda mahu anak-anak menjadi bijak insya Allah, amalkan memakan daging kambing atau meminum susu kambing.

SeLAmAT MeMbAcA.....


Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini