03 March 2011

kawan baikku sakit....

susah hatiku ini...dari pagi tadi...kawan baikku jatuh sakit...
mlm ni masih tak sembuh lagi...dah dirawat...sedih sgt ni...
harus kene jumpe dokte pakar...baru sembuh agaknye...
termenung aku...memikirkannye...merajuk kah dia...
penat sgt kah dia...sampai mcm tu sekali sakitnye...

oh...tidak, dimane harus kucari ganti...teman yg sebaik mu...
budi baiknye tak terbalas olehku susah senang kite bersama...
jgnlah buat ku sengsara...lihat lah jari2 ku  ini...sakit semuanye...
akan kuusahakan agar kau pulih segera ye...


itu la dia mesin basuh kesayanganku...meragam la pulak dia....
dia cume sudi mencuci jer...tapi tak mau spin la pulakkk....
terpaksa ku perah...kupulas kain bajuku itu...
tapi tak sekuat kau wahai mesin basuhku...

Terima Kasih Sudi Follow Dan Komen Sekadar Satu Coretan

31 comments:

  1. selaamt malam ain

    sah!!!!!! sama kes ngan ayu., ada baju yang terlekat kat mesin tu..

    last2 pi ke kedai balik, mau2 2 minggu pulas pakai tangan..adeh.......

    ReplyDelete
  2. ke dia nak bersara dah...minta cari penggantinya...?huhu...

    ReplyDelete
  3. Ain... kalau sahabat baik yang tu rosak memanglah susah dibuatnya...

    Mintak baru tu...

    ReplyDelete
  4. wat suspen je ..hahahaha...

    ReplyDelete
  5. kekeke..
    ingatkan kawan mana tadi.




    *alhamdulillah. Dah guna dekat 10 tahun elok lagi mesin basuh kat rumah tu..

    ReplyDelete
  6. susah hati kan bila mesin baruh rosak. Yus pun mcm tu.

    Nampak gaya nak minta baru tu ainn...:)

    ReplyDelete
  7. kena cari kawan baik yg baru la tu...kalu idak susah la....

    ReplyDelete
  8. ayu:
    selamat pagi ayu..semalam somi ade jugak tengok2kan.....tapi tak mau jugak baiknye..mmg kene masuk ICU...jumpe pakar..

    ReplyDelete
  9. sham:
    awal sgt nak bersara...
    ingatkan kak ain nak sambung tempoh perkidmatan dia...sebab dia mmg bagus dan rajin...

    ReplyDelete
  10. dia nak rakan baru kot...sebab dah tak larat nak perah

    ReplyDelete
  11. anie:
    mmg tersngat la susahnye kak anie...
    sengsara dibuatnye...

    ReplyDelete
  12. arol;
    betapa saye sayang sgt kat dia...
    itu la luahan hatiku...hehehe..

    ReplyDelete
  13. azrina:
    kawan baik tu reen...tanpe dia..derita jiwa dan raga...

    tu la...dah sampai jangka hayat agaknye...umo pun dah nak bersara...tapi disuruh buat keja mcm org muda...merajuk la dia kot...

    ReplyDelete
  14. yus:
    tu la pasal...kene cari penganti ni...
    terseksaaa...

    ReplyDelete
  15. NzA:
    kalau tak baik jugak harus kucari pengantinye...
    selewatnye esok...nk bawak jumpe pakar dulu..

    ReplyDelete
  16. zaidah:
    mmg tak larat lagi ni...

    "nak cari penganti serupa dgn mu..."

    ReplyDelete
  17. Ain....Kena cari baru gamaknya
    kalau tak mahu jejari itu sakit

    Buat kakak suspen je....:)

    ReplyDelete
  18. Isyh! k.ain ni wat suspen sy je, igtkan ada yg sakit teruk btl td..huhu

    tp betul gak, mesin bsh umpama kwn baik kita la kan, dia la yg tlg kita selama ni...hehe

    ReplyDelete
  19. kak, minta ganti baru tu kak hehe

    lambat la nak kering baju di ampaian kan kak, nasib baik sekarang musim panas:)

    ReplyDelete
  20. ha3..suspen2. ingatkan sape le yg sakit tadi...:)

    ReplyDelete
  21. hahaha lawaks mnjadi..cam suspen je memula cite ni...
    kak saya folow sini,nnti sudi2kanla jari jemari halustu terjah n folow saya..

    ReplyDelete
  22. AIN NORAINI,
    jika sudah sampai masa dia sakit, redha kan jer. jika masih boleh dirawat, cuba lah.

    Jika tidak, bersedialah dengan kawan baik yg baru pula. apalah sangat, tukar selera ler pulok, kan? hehehehe

    *Tapi perah kain memang seksa. I pun mencik!


    Berkongsi Blog dengan Orang Sebelah: Sebuah Pendapat...

    ReplyDelete
  23. haaha itu memang kawan baik ...mesin basuh dan kita tak dapat dipisah kan

    ReplyDelete
  24. kawan baik IM masih sihat lagi. tu... tengah buat herja untuk IM yang dah 2-3 hari tak jenguk dia.

    ReplyDelete
  25. opsss..da lama la tu berjasa...

    mungkin akak kena cari pengganti yg baru...

    tp sy ari tu, mslh spin gak, baiki kedai je...kena RM55 je, pastu okey...brg lama mesti sayang dan lagi baik...

    ReplyDelete
  26. nora punya pun macam tu..bila spin je macam bumbung nak runtuh..gedegang gedegung bunyi nye...tapi usaha jugak tgok apa yang tak betul..tgh ni boleh la lagi, cuma tak boleh isi banya2..tapi dah nampak la macam menanti masa je tu..

    ReplyDelete
  27. Assallam ain..satu2 nya..barang kat rumah yang perlu diganti segera bila dah sakit..

    ReplyDelete
  28. Kak Zai ingatkan betul2 kawan yang sakit.

    Kat rumah ni pun tengah sakit juga bila nak spin bunyi dia macam motor kat kilang.

    ReplyDelete
  29. ain, betul tu, kalau takde mesin basuh mmg seksa...huhuhu..

    ReplyDelete
  30. assalamualaikum..

    nampaknya ke kedai dobi la kita kan..mane larat nak spin..banyak tue huhuhuhhh

    ReplyDelete
  31. mesin kita pnah mngalami masalah ni, dah demam baik sndiri, panadol pun tak smpat bagi... selamat duit... hehehe

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails
©Copyright2013 | ALL Right Reserved toAin Noraini